Strona 1 z 2
					
				benzyna w oleju
				: śr lis 11, 2009 19:29
				autor: daniel l
				witam.mam golfa mk2 1.8gti.w oleju znalazla sie benzyna.jadac na benzynie zaczely mi obroty wolno spadac wiec przelaczylem na gaz.po zajechaniu na stacje.juz go nie odpalilem.pompa paliwa dobra iskra jest.
			 
			
					
				
				: śr lis 11, 2009 19:35
				autor: -=ren=-
				szukajka się kłania... hasło pierścienie na tłokach... najprawdopodobniej nie uszczelniają i paliwo spływa w dół silnika... miernik kompresji i mierz ciśnienie na cylindrach... generalnie kiepsko!
			 
			
					
				benzyna w oleju
				: śr lis 11, 2009 19:37
				autor: mauro22
				Witam,
Sprawdź czujniki przy króćcu wodnym wychodzącym z bloku. Jeden z nich masz walnięty i daje sygnał do jednostki sterującej o zimnym silniku. Efekt jest taki, że cały czas układ wtryskowy pracuje w trybie największej dawki paliwa. Prościej mówiąc leje paliwem ile się da.
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: śr lis 11, 2009 19:39
				autor: -=ren=-
				mauro22 pisze:Prościej mówiąc leje paliwem ile się da.
 i to powoduje przedostawanie się paliwa do oleju?? kolego po pierwsze nie wiemy jaki to silnik, jeśli KR to ten czujnik wiele nie zmieni... A poza tym wzbogacanie dawki paliwa powinno skutkować złym przepalaniem paliwa tzn czarny dym z rury i nierówna praca, a benzyna w oleju to nie jjest normalna sprawa...
 
			
					
				Paliwo w oleju
				: śr lis 11, 2009 19:55
				autor: mauro22
				Witam,
To jest poprawna diagnoza w 75%.  Słyszałeś kiedyś o współczynniku nadmiaru powietrza lambda? U niego dzieje się tak iż lambda jest dużo mniejsza od 1 (lambda <1), nieprzepalone paliwo dostaje się do oleju. To co Ty proponujesz w swoim poście o szczelności itp... gdyby układ zasilania (nie piszę o wtrysku bo znowu się czepisz) działał poprawnie to nawet przy bardzo nieszczelnym układzie tłok -cylinder nie ma prawa być paliwa w oleju, a przynajmniej nie takie ilości , które On by zauważył!!!
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
			 
			
					
				
				: śr lis 11, 2009 19:58
				autor: -=ren=-
				spokojnie... poczekamy co napisze daniel l, nie ma co się spinać... kilka wglądów na daną sprawę daje więcej możliwości diagnozy usterki... Jak nie wiadomo co ma to nie mamy o co się "przekomarzać"
			 
			
					
				Beznzyna w oleju
				: śr lis 11, 2009 20:13
				autor: mauro22
				Witam,
Ostateczne podsumowanie nr 1.  Silnik posiada od jakiegoś czasu nieszczelny układ tłok-cylinder. Silnik pracował nadal w miarę poprawnie z pewnym spadkiem mocy. Układ paliwowy pracował poprawnie więc spalanie mieszanki odbywało się w sposób poprawny. Teraz doszły problemy z układem paliwowym (jego starowanie  -czujniki).  Silnik nie przepala mieszanki, która spływa do oleju.  
Sprawdzić należy wspomniane czujniki oraz wtryskiwacz rozruchowy - przy wtrysku.
Działanie termicznego regulatora położenia przepustnicy trybu ssania - przy gaźnikach.
Przyszło mi jeszcze go głowy coś takiego a mianowicie z pewnych powodów nie dopływa Ci gorący płyn do tego termicznego regulatora położenia przepustnicy trybu ssania i pozostaje ona w trybie przymkniętym. -to tylko teoretyzowanie.\\
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: śr lis 11, 2009 20:18
				autor: VW Golf II
				a ja mam pytanie. Mam golfa II z silnikiem 1.6 PN i prawdopodobnie mam zuzyte pierścienie tłokowe i uszczelniacze pod cylinder czy to może być przyczyną tego że nie moge odpalić go na benzynie??
			 
			
					
				
				: śr lis 11, 2009 20:21
				autor: -=ren=-
				VW Golf II pisze:prawdopodobnie mam zuzyte pierścienie tłokowe i uszczelniacze pod cylinder
 na jakiej podstawie ta diagnoza?? wytłumacz co to są te uszczelniacze pod cylinder...??
 
			
					
				Uruchomienie silnika
				: śr lis 11, 2009 20:26
				autor: mauro22
				Witam,
Może. + 1001 innych powodów.
Pozdrawiam / best regards
			 
			
					
				
				: śr lis 11, 2009 20:30
				autor: -=ren=-
				mauro22 pisze:Może. + 1001 innych powodów
 no właśnie PNki zwykle mają inny powód nie palenia na benzynie, ale to jest opisane na forum... szukajka lub temat o tytule "nie równe obroty 1.6 PN" lub coś takiego, bardzo rozległy temat...
 
			
					
				
				: śr lis 11, 2009 20:37
				autor: daniel l
				mam silnik PB nigdy nie mialem problemow z odpalaniem nawet w zime.zadzwonie do jutro do mechanika to mu to co doradziliscie to powiem.dzieki.dam wam znac co bylo.pozdrawiam z trojmiasta.aaaaaaaaaaaaaa duzy koszt wymiany pierscieni?czy lepiej nowy silnik kupic.
			 
			
					
				
				: śr lis 11, 2009 23:34
				autor: VW Golf II
				-=ren=- pisze:VW Golf II pisze:prawdopodobnie mam zuzyte pierścienie tłokowe i uszczelniacze pod cylinder
 na jakiej podstawie ta diagnoza?? wytłumacz co to są te uszczelniacze pod cylinder...??
 
bylem sprawdzoc cisnienie w cylindrach 
[ Dodano: 11 Lis 2009 22:36 ]
daniel l pisze:mam silnik PB nigdy nie mialem problemow z odpalaniem nawet w zime.zadzwonie do jutro do mechanika to mu to co doradziliscie to powiem.dzieki.dam wam znac co bylo.pozdrawiam z trojmiasta.aaaaaaaaaaaaaa duzy koszt wymiany pierscieni?czy lepiej nowy silnik kupic.
mnie powiedzieli kobocizna plus czesci a dokladnie pierscienie i uszczelniacze kolo 250 zl
 
			
					
				
				: czw lis 12, 2009 16:42
				autor: -=ren=-
				VW Golf II pisze:
mnie powiedzieli kobocizna plus czesci a dokladnie pierscienie i uszczelniacze kolo 250 zl
 żebyśmy się dobrze zrozumieli, za wymianę pierścieni na tłokach i uszczelniaczy (myślę że zaworów bo do tej pory nie wiemy jakie to "uszczelniacze pod cylinder"), twój meches chce 250 złotych i masz w tym części?? 
[ Dodano: 12-11-09, 15:45 ]
daniel l, 
daniel l pisze:aaaaaaaaaaaaaa duzy koszt wymiany pierścieni?czy lepiej nowy silnik kupic.
 koszt wymiany pierścieni nie jest mały, ale na pewno mniejszy niż nowy silnik w niewiadomym stanie... Na razie podjedź do mechanika i ustalcie co jest nie tak, bo na odległość nikt tego na 100% nie stwierdzi... a za wymianę silnika też trzeba dobrze płacić...