AEE telepanie silnikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

busiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lut 14, 2009 14:55
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

AEE telepanie silnikiem

Post autor: busiek » czw maja 14, 2009 10:44

Witam.
Jestem posiadaczem škody felicii z silnikiem z VW 1.6 AEE (98r, 128078km). Od pewnego czasu zaczęły się problemy z moim motorem. Mianowicie stracił trochę momentu i mocy, zaczął brać dość dużo oleju (1,3l/3000 km), po odpuszczeniu gazu dymi na biało, tak samo po odpaleniu po nocy. Ale najgorszym objawem tej choroby jest straszne telepanie całym silnikiem na wolnych obrotach, a do tego dźwięki przypominające wypadanie zapłonów.

Wymieniłem w nim kopułkę, palec rodzielacza, świece i przewody zapłonowe. Po podłączeniu do VAG'a nie stwierdzono błędów, jednak w/g mechanika są zbyt długie czasy otwarcia wtryskiwaczy na wolnych obrotach. Po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem pod korkiem oleju czarny nalot, coś jak sadza.

W celu wyeliminowania uszkodzenia pierścieni na rozgrzanym silniku na postoju podniosłem obroty na 5-5,5 tys na czas 20 sekund, nie zauważyłem żadnego dymu z rury wydechowej, jednak jak kierowca odpuścił gaz, to poleciał biały dymek. Płynu chłodniczego w ogóle nie ubyło i wciąż jest niebieski, bez plam oleju.

Mechanik dokonał próby odłączania jakiś kabli z wtyczkami obok świec (pewnie wtryskiwacz), i za każdym razem znacznie mocniej trzęsło silnikiem, jednak przy odłączeniu kabla od 3-go cylindra reakcja była mniejsza. Do tego wydało mu się, że słychać metaliczny dźwięk zaworu na tym cylindrze.

Mechanik zlecił jeszcze badanie kompresji na cylindrach, ale nie mógł tego zrobić i teraz czekam na wolny termin.

Dodatkowo przepustnica nie wygląda z zewnątrz na czystą.

Jeśli będzie taka potrzeba zamieszczę zdjęcia.

Reasumując:
-telepie na niskich obrotach,
-dymi na biało po długim postoju oraz odpuszczeniu gazu
-czarna sadza pod korkiem oleju
-znaczny ubytek oleju
-dzwoni jeden z zaworów
-na wysokich obrotach nie ma niebieskiego dymu
-zbyt długie czasy otwarcia wtrysków
-brak błędów na komputerze
-nie ubywa płynu chłodniczego
-zapłon w 100% sprawny

Bardzo proszę o jakieś wskazówki co może dziać się złego z moim silnikiem i z góry dziękuję za odpowiedzi.

pozdrawiam,
busiek

Edit: Czas wtryskiwaczy na wolnych obrotach (ok 640 - 4,2 ms).
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 22:09 przez busiek, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
ociu
...
...
Posty: 2047
Rejestracja: sob maja 02, 2009 11:00
Lokalizacja: DOL\SBL
Kontakt:

Post autor: ociu » czw maja 14, 2009 12:32

Kolego szukajka sie kłania... tu masz temat o aee http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224640&start=60 :bajer:

[ Dodano: 14 Maj 2009 12:39 ]
Ale ze swojej strony dodam że raczej czeka Cię gruntowny remont silnika ja miałem podobne objawy z dymem i ubywaniem oleju. Uszczelniaczami zaworów mogłem się golić i pierscienie też juz były podechane a uszczelniał je olej i kompresja była na garkach bardzo dobra :bajer:


VENTO RIP :-(
CABRIO zaczynamy od nowa :-)

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw maja 14, 2009 21:03

busiek pisze:w/g mechanika są zbyt długie czasy otwarcia zaworów
A jak Pancio to stwierdził? :)
busiek pisze:Mechanik zlecił jeszcze badanie kompresji na cylindrach, ale nie mógł tego zrobić i teraz czekam na wolny termin
Musi być mocno wziety, bo to 5 minut roboty.
A tak na poważnie, to nie ubliżam mechanikowi, ale głowice ściagaj jak najszybciej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości