Strona 1 z 2
					
				Wymiana tulei metalowo-gumowych
				: wt kwie 07, 2009 14:30
				autor: Wojtek0423
				Witam. Kupiłem tuleje lempfordera i teraz mam pytanie odnośnie samej wymiany. Czy da sie to zrobic w zaciszu własnego garażu czy jest to kłopotliwe i lepiej zlecić mechanikowi?
			 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 14:55
				autor: maryjan
				Da rade ale potrzebna jest prasa, bo o ile samo wyciągnięcie wahacza nie jest kłopotliwe to już same wciśnięcie tulejek, niestety tak...
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 16:39
				autor: kompan
				Wojtek0423,  A ile zapłaciłeś? Bo też jestem na kupnie. 
I jeszcze jedno pytanie: na jeden wachacz przychodzi jedna tuleja w kształcie krążka (taka jak tu):
http://moto.allegro.pl/item586769737_le ... jetta.html
I jedna taka:
http://moto.allegro.pl/item586769418_tu ... caddy.html
Po jednej sztuce na jeden wahacz tak?
 
			 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 17:25
				autor: wielblad2
				kompan, dokładnie tak jak piszesz po jednej sztuce robocizna czyli cena to w gestii mechaniora zależy jak się diogadacie.
			 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 17:31
				autor: Karol G60
				nie zapomnij o ustawieniu zbieznosci.... 

 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 17:35
				autor: Fox_00
				Wojtek0423, ja właśnie przerabiałem ten temat i te tylne tuleje sam wymieniłem korzystając tylko z pomocy imadła 
 

nie wiem jak z tymi przednimi, ale z tymi przednimi to raczej bym sobie już nie poradził :/
Pozdro  

 
			 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 21:21
				autor: mirek99mtg
				Mnie to robił mechanik i nie wziął dużo, nie wiem ile dokładnie bo robiłem jeszcze inne rzeczy. Mówił, że zbieżności nie trzeba robić, z tego co zauważyłem to nie wyjmował wahaczy całkowicie z auta bo nakrętki od gałek są nie odkręcane.  

 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 21:37
				autor: Karol G60
				wachacze trzeba wyjac by zmienic tylne tuleje... i trzeba zbieznosc robic... 
 wiem bo robiłem  i sprawdzałem przed i po z ciekawoci.... i było zle.... ale moze sie trafic fuks ze sie przykreci  w przypadkowy sposób wachacze i bedzie tak samo zbierznosc... 

 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 22:20
				autor: davis79
				Witam. Ja w swoim teżprzerabiałem ostatnio ten temat. Mechanik który mi to robił ( wymiana tych gum na wahaczu, wymiana amorów, drążka kierowniczego, górnych poduszek + łożyska no i oczywiście zbierzność ) skasował mnie 350 zł. Nie wiem czy to dużo czy mało ale w końcu mam sprawne zawieszenie z przodu 

 
			
					
				
				: wt kwie 07, 2009 22:36
				autor: Wojtek0423
				Za dwie tuleje płaciłem po 50 zeta na strone. Za febi wychodziło 29 ale wolałem już dołożyc i kupić coś lepszego. Jutro zadzownie do mechanika i dowiem sie ile chce za wymianę. Zbieżność oczywiście też sprawdze bo szkoda troche opon. Wszystkim dziekuje za zainteresowanie sie moim tematem i odpowiedzi. 

 
			
					
				
				: śr kwie 08, 2009 01:48
				autor: fleshu
				Można robić, tylko dobrze wbić. Kierunek się liczy(tak samo jak była stara wbita) w przypadku tylniej gumy. Duże gumy nie mogą mieć luzu ( można delikatnie po wbiciu złapać migomatem). Do roboty trzeba zdejmować wahacze( trzy śróby sworznia i dwie skręcane do sanek silnika + drążek kierowniczy - zwrotnice się odciąga). Guma przednia( stara do wycięcia nożem i wyciśnięcia w imadle przy pomocy tulejki) - warto przesmarować przed wciskaniem np mydłem albo troche masła. Nie smarujemy smarami typu towot! - powoduje sparcienie gumy. Czas na 2 wahacze to 2 godziny max. Miałem Mk3 i teraz mam Mk4 - nigdy nie robiłem u mechanika hehehe, pozdrawiam i życze powodzenia! Acha!- stabilizator w MK4 odkręcajcie z górnego mocowania łącznika - na dolnym po kilku razach można śróbę zerwać w wahaczu!
			 
			
					
				
				: śr kwie 08, 2009 13:15
				autor: Radion
				fleshu pisze:Acha!- stabilizator w MK4 odkręcajcie z górnego mocowania łącznika - na dolnym po kilku razach można śróbę zerwać w wahaczu!
Potwierdzam, doświadczyłem tego na własnej skórze... Ale wziąłem gumówkę, odciąłem na spawach od wahacza ten kawałek blachy z urwanym gwintem, dospawałem z tyłu nakrętkę i z powrotem przyspawałem blachę do wahacza i jest OK.
A odnośnie tylnych tulei wahacza to polecam zakładać takie: 
 
Są to tuleje pełne z Audi TT, S3, Golfa IV 3.2 R32 4motion, nr VW/Audi 8N 0407 181B, nr Lemforder 27132, są w prawdzie drogie, coś około 60zł sztuka, ale warto.
 
			
					
				
				: śr kwie 08, 2009 19:11
				autor: wojtoo
				
A co nam da zastosowanie wlasnie takich gum?lepsza sterownosc/twardosc?
 
			
					
				
				: śr kwie 08, 2009 19:25
				autor: wielblad2
				Dłużej wytrzymują i są bardziej stabilne można też wrzucić gumy od vectry A podobno mocne - było na forum.