Urwana śruba prowadnicy zacisku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » śr kwie 01, 2009 12:04

Ewentualnie podjechac do kogos co ma palnik. Dospawac kawalek sruby i odkrecic.



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » śr kwie 01, 2009 14:55

Widzę, że dyskusja się rozwija
pusty pisze:
tympy mechanik pisze:patrząc od strony wkrecania bedzie sie wykrecac widzisz ty tez sie sporo dowiesz na forum
niby gdzie Ci się wykręci, jak jarzmo zacisku nie ma otworu przelotowego...... :goof:
Zacisk VWII ma otwory w jarzmie na wylot, a przynajmniej wczoraj je tam widziałem - więc kręcąc w prawo z drugiej strony śruba się wykręca.
Moja śruba niestety(a może to dobrze) ukręciła się przy jarzmie i dlatego pomysły z rozwiercaniem, jak by się urwała przy łbie doszło by o wiele więcej pomysłów na wykręcenie jej.
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 14:58 przez ceasar, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 01, 2009 15:48

czemu nie kupisz sobie dobrego wykrętaka ? ma to wygląd korkociąga i bardzo fajnie się tym wykręca po nawierceniu otworka w urwanej śrubie , tylko wykrętaki kup firmowe !

[ Dodano: 01 Kwi 2009 15:53 ]
Lipek81 pisze:Slusarzem nie jestem, ale kiedyś słyszałem od jednego śluzarza właśnie, że zasada jst taka, że mnożysz średnicę śruby przez 0,8 i wtedy masz średnicę otworu jaki wywiercić na śrubę. Czyli np. masz śrubę M10, to otwór wiercisz M8 i go gwintujesz. Dobrze jest nie zaczynać od razu końcowym wiertłem, tylko najpierw wywiercić sobie otwór np. 5 i go nagwintować, potem 5,5, dalej 6 itp. Po każdym wierceniu nagwintować. Osłabiasz tym samym starą śrubę i potem powstają pęknięcia między gwintem zewnętrznym śruby, a tym wewnętrznym , który Ty robisz. Dzieki temu powoli - ale skutecznie można usunąć śrubę, nie niszcząć oryginalnego gwintu w otworze.
Widziałem, jak właśnie ów ślusarz usuwał mi urwaną śrubę od czopa osi i tak to robił włsnie - efekt znakomity - gwint w otworze nienaruszony.

Trzymając się tej zasady 0,8 wychodzi że ostatnie wiertło powinno być 6,4mm.


tu mechanik miał racje , ale mnożysz przez 7 , np. chcesz gwintować gwintownikiem M6 , to mnożysz 6x7 i wychodzi Ci 42 , czyli wiertło 4,2 , ale to tylko do rozmiaru M10
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 15:54 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr kwie 01, 2009 16:09

pusty pisze:niby gdzie Ci się wykręci, jak jarzmo zacisku nie ma otworu przelotowego...... :goof:
eeehhh rece opadywuja!! czlowieku , szklana kula mi mowsi ze dziury sa , a nawet sa na wylot ! widziales kiedys zwrotnice wogole? czy tylko ksiazki masz przed soba ?? miales ja w rece? chron nas Boze przed takimi szpecami .

w tym zoltym opakowaniu masz wiertla lewoskretne :D:D:D:D::D:D:D:D:D::D:D sie nazywaja wykrętaki: :) Obrazek Obrazek Obrazek


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 01, 2009 16:17

o takie właśnie mi chodzi , jak są dobre jakościowo to się wykręca fajnie , tylko nic na siłe , bo jak to urwie to do widzenia

[ Dodano: 01 Kwi 2009 16:23 ]
a tak na marginesie panowie , to są , albo raczej były wiertła lewoskrętne , były one do tokarek , albo do starych stołowych wiertarek , jeszcze na korbe , nie elektryczne , sam takimi wierciłem



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » śr kwie 01, 2009 17:30

ja mówiłem o wiertłach nie o wykrętakach... a tak one wyglądają
Obrazek
co do otworów w zacisku miałem inny zacisk na mysli,,,,, sorki
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 17:31 przez pusty, łącznie zmieniany 1 raz.


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 01, 2009 17:33

to jeszcze takie są



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » śr kwie 01, 2009 17:35

guti pisze:widziales kiedys zwrotnice wogole? czy tylko ksiazki masz przed soba ??
zwrotnice to prawie na codzień widze, więc nie musisz z takimi tekstami wyjeżdżać.....


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » śr kwie 01, 2009 18:28

co do wierteł :panna: szacun nawet poszukam w sklepach dla siebie a co do otworów nie poszło ci :bigok:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr kwie 01, 2009 18:48

pusty pisze:zwrotnice to prawie na codzień widze, więc nie musisz z takimi tekstami wyjeżdżać.....
no jakbys widzial codziennie zwrotnice, to wiedzialbys o dziurach:) a co do wierteł , to sorka zwracam honor:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 01, 2009 18:53

:pub: Panowie



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » śr kwie 01, 2009 19:05

guti pisze:no jakbys widzial codziennie zwrotnice, to wiedzialbys o dziurach:)
JUŻ PISAŁEM ŻE MYSLAŁEM O INNYM ZACISKU. GDZIE JARZMO PRZYKRĘCANE JEST DO ZWROTNICY, A NIE ŻE JEST TO JEDNYM ELEMENTEM, ALE NIE WAŻNE.... :pub:


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » śr kwie 01, 2009 20:03

Hamulce na zaciskach VWII więc każdy zainteresowany wie o co chodzi.


ale juz po temacie :pub: :pub:


ceasar mam nadzieje ze pomoglismy :bajer: daj znac czy juz po problemie



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » śr kwie 01, 2009 20:47

Witam ponownie.
Jasne, że po problemie już pisałem wystarczyło rozwiercić popukać małym przecinakiem i udało się wykręcić ale już o tym pisałem wczoraj, ale byliście tak zajęci sprzeczkami, że nie zauważyliście he he :)
Auto jeździ przyśpiesza i co najważniejsze hamuje.
Jeszcze raz wielkie dzięki. :pub:


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości