Urwana śruba prowadnicy zacisku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Urwana śruba prowadnicy zacisku

Post autor: ceasar » pn mar 30, 2009 16:49

Witam
Ciepło się zrobiło i znalazł się czas na wymianę klocków w jednym z moich Golfów, a mianowicie Golf III GTD z silnikiem AAZ z 1993r.
Hamulce na zaciskach VWII więc każdy zainteresowany wie o co chodzi.
Jedna strona poszła gładko bez żadnych problemów, z drugą zdecydowanie gorzej - górna śruba prowadnicy zacisku z trudem ale poszła.
Natomiast dolna podczas rozwiązań siłowych ukręciła się tuż przy jarzmie (mowa tu o śrubach M8 na imbus 6mm - niestety czas zrobił swoje gniazdo klucza wyrobione a próby z żabką i moje zgrabne rączki dokończyły dzieło zniszczenia).

Powiedźcie jakim wiertłem rozwiercić pozostały kawałek śruby, tak aby nagwintować ponownie na M8?

Z góry wielkie dzięki.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: omlet161 » pn mar 30, 2009 18:17

Ja bym proponował rozwiercić to wiertłem 6,5mm a potem nagwintować gwintownikiem M8, ewentualnie jeśli da rade to na M10 zrobić.

[ Dodano: 30 Mar 2009 18:19 ]
Ja bym proponował rozwiercić to wiertłem 6,5mm a potem nagwintować gwintownikiem M8, ewentualnie jeśli da rade to na M10 zrobić. Tylko wiesz trzy gwintowniki pod rząd najpierw jedynka dwójka potem trójka.



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » pn mar 30, 2009 19:22

Gwintowniki znalazłem, muszę jutro kupić wiertło bo akurat 6,5mm nie mam.
M10 będzie za duże śruba taka nie przejdzie przez tulejkę prowadnicy.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 30, 2009 19:28

na m8 to wiertłem góra 6mm, a ja bym użył 5,8 mm i ewentualnie potem wydłubał resztki gwinty z otworu, potem nagintować po kolei na m8, oczywiscie gwintując po starym gwincie.


Wiertło 6,5mm z tego co kojarzę będzie wierciło już przyszły gwint M8. Tak mi się przynajmniej kojarzy bo kilka razy robiłem podobne operacje z ukręconymi M8. "Rdzeń" śruby M8, tak to nazwijmy, ma koło 6mm średnicy

Ponadto uzycie mniejszego wiertła niż "rdzeń" śruby pozwala nam na pewnien magines błędu jeśli chodzi o wiercenie w osi otworu. A potem zawsze można rozwiercić na większy jest jest taka potrzeba. Łatwiej przeciez kijek obcienkować niż go potem pogrubasić :)
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 19:38 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: omlet161 » pn mar 30, 2009 20:01

U siebie ostatnio M8 rozwiercałem wiertłem 6,5 nie zauważyłem abym naruszał miejsce gdzie ma być nowy gwint :grin: Ale w sumie nie mając pewności lepiej użyć mniejszego wiertła tak jak proponuje kolega bo w razie czego zawsze można potem powiększyć trochę otwór
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 20:08 przez omlet161, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » wt mar 31, 2009 00:32

w takim wypadku najlepiej kup wiertełko około 6mm ale ze zwojami kręconymi w lewą strone. Na wiertarce przełącz też na lewe obroty i powoli wierć, śruba powinna się normalnie wykręcić....
spróbuj najpierw tym sposobem


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » wt mar 31, 2009 11:35

ja osobiscie jeszcze nie widziałem wierteł lewoskretnych ale moze mało widziałem a wiercac normalnie w prawo to ta sruba też sie powinna wykrecic proponuje podgrzac przed wierceniem palnikiem gazowym takim jak do lutowania miedzi po czym zaczekac az ostygnie i dopiero wiercic na gorąco nie wierc bo szlak trafi wiertło
normalnie pod gwint m8 wierci sie wiertłem 6,5mm ale w tym przypadku zacznij od 6 tylko proponuje podgrzać powinno sie wykrecic aaaa i wierc od zewnątrz do wewnątrz po zdjeciu tarczy :bajer:
jak by ci nie poszło z tym gwintem to wywierc normalny otwor 8mm wez ciut dłuższą śrube i nakretke juz tak kiedys robilem i trzyma do dzis :helm:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt mar 31, 2009 11:51

Slusarzem nie jestem, ale kiedyś słyszałem od jednego śluzarza właśnie, że zasada jst taka, że mnożysz średnicę śruby przez 0,8 i wtedy masz średnicę otworu jaki wywiercić na śrubę. Czyli np. masz śrubę M10, to otwór wiercisz M8 i go gwintujesz. Dobrze jest nie zaczynać od razu końcowym wiertłem, tylko najpierw wywiercić sobie otwór np. 5 i go nagwintować, potem 5,5, dalej 6 itp. Po każdym wierceniu nagwintować. Osłabiasz tym samym starą śrubę i potem powstają pęknięcia między gwintem zewnętrznym śruby, a tym wewnętrznym , który Ty robisz. Dzieki temu powoli - ale skutecznie można usunąć śrubę, nie niszcząć oryginalnego gwintu w otworze.
Widziałem, jak właśnie ów ślusarz usuwał mi urwaną śrubę od czopa osi i tak to robił włsnie - efekt znakomity - gwint w otworze nienaruszony.

Trzymając się tej zasady 0,8 wychodzi że ostatnie wiertło powinno być 6,4mm.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » wt mar 31, 2009 13:15

A więc dzięki wszystkim za pomoc.
Wiertło 6mm rozwierciłem od strony tarczy, wystający kawałek śruby postukałem małym przecinakiem i pozostałości śruby ruszyły się i delikatnie dały się wykręcić.
Później przejechałem gwintownikami aby pozbyć się pozostałości rdzy. Nowe śruby wkręcone na smar miedziowy tak aby w przyszłości nie było z nimi problemu.
tympy mechanik pisze:jak by ci nie poszło z tym gwintem to wywierc normalny otwor 8mm wez ciut dłuższą śrube i nakretke juz tak kiedys robilem i trzyma do dzis
I to jest dobre rozwiązanie.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » wt mar 31, 2009 19:45

tympy mechanik pisze:ja osobiscie jeszcze nie widziałem wierteł lewoskretnych ale moze mało widziałem
widzisz ile nowych rzeczy na forum się możesz dowiedziec.....
tympy mechanik pisze:wiercac normalnie w prawo to ta sruba też sie powinna wykrecic
a niby w jaki sposób się wykręci, skoro wiercąc normalnie jedynie możesz ją bardziej wkręcić :crazy:


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » wt mar 31, 2009 21:03

a niby w jaki sposób się wykręci, skoro wiercąc normalnie jedynie możesz ją bardziej wkręcić :crazy:
_________________



wiercąc od strony tarczy ta sruba bedzie sie wkrecac co daje wynik taki ze patrząc od strony wkrecania bedzie sie wykrecac widzisz ty tez sie sporo dowiesz na forum :helm:



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » śr kwie 01, 2009 00:35

tympy mechanik pisze:patrząc od strony wkrecania bedzie sie wykrecac widzisz ty tez sie sporo dowiesz na forum
niby gdzie Ci się wykręci, jak jarzmo zacisku nie ma otworu przelotowego...... :goof:


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » śr kwie 01, 2009 10:31

pusty to chyba nie wiesz jak wygląda śruba prowadnicy zacisku a jak nie wiesz to nie dyskutuj na ten temat :green_fuck:



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » śr kwie 01, 2009 11:50

tympy mechanik pisze:chyba nie wiesz
bardzo dobrze wiem jak wygląda....
jeżeli prowadnice wyjmie na zewnątrz z jarzma to można wiercić w obie strony, ale jeśli śruba yrwała się zaraz przy łbie, to zacisku nie wyjmiesz z jarzma.... :green_fuck:


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości