Strona 1 z 1

Pytanie o rure dolotu

: pt mar 27, 2009 19:30
autor: marcinm23
Kochani co mi da jej usuniecie?Widzialem na niektorych fotkach ze jej nie macie.
Dzieki za odpowiedzi

Obrazek

: pt mar 27, 2009 19:48
autor: Andrzej132
Ja jaj nie mam bo w tym miejscu założony jest parownik od LPG. Jak jeździ z rurą to nie wiem ale bez też daje radę. Może być nieco głośniejszy bo podejście z błotnika jet takim tłumikiem szmerów ssania.

: pt mar 27, 2009 20:53
autor: stonefree
Po to projektant włożył,żeby była :)

: pt mar 27, 2009 21:05
autor: Aro1120
u mnie sie rozsypała w drobny mak :P ale ze była to znaczy ze jakąś tam funkcje miała ;) ja ja zastąpiłem taka rura "papierową" nie wiem jak to wytłumaczyć takie rury były w rozprowadzeniu ogrzewania w polonezie albo duzym fiacie, dostępne w kazdym motoryzacyjnym za kilka polskich monet :) jedni wywalają inni nie, mi pewna osoba powiedział zebym założył i niech sobie zasysa powietrze z błotnika bo jak tej rury nie ma to przy większej predkosci do gaźnika dostaje sie wieksza ilosc powietrza mieszanka jest rozpylana , czyli traci na wartości ile w tym prawdy ?? nie wiem jakiejs super mocy nie czuje z ta rura :helm: a przy ostrzejszym ruszaniu i odmulaniu golfa od czasu do czasu słychac fajny dżwiek :grin:

: pt mar 27, 2009 21:05
autor: marcinm23
stonefree pisze:Po to projektant włożył,żeby była :)
No domyslam sie....Ale po co wy ja zdejmujecie?To mnie zastanawia.... :smoke:

: pt mar 27, 2009 21:18
autor: Maćkooo
Rura ta to nic innego jak dopływ zimnego powietrza do silnika.
Jedni jej poprostu nie mają gdyż ktoś ją wczesniej wyciągnął, inni byc może liczą na lepsze osiągi. Osobiście też jej nie mam. Nie potrafie powiedziec ile ona daje, ale w pewnych warunkach może byc ona przydatna, np gdy stoimy na postoju i ciepło z silnika zalewa komore silnika, to wtedy zimne powietrze z zewnatrz daje lepszego kopa.
Szczerze powiem że sam mam zamiar ją założyć, ale narazie nie mam możliwosci i owej rury.
Zastanawiam sie czy lepiej puścic powietrze z błotnika czy sprzed auta. Kiedys włożyłem te rure(troche miała węższą średnicę) i auto przy ruszaniu dusiło sie.

: pt mar 27, 2009 21:22
autor: Aro1120
Maćkooo ja tą rure chyba własnie z błotnika przełoże do przodu auta gdzies w dół ja skieruje zeby tak powietrze centralnie w nia nie biło ale zeby "mogła oddychać" bo ostatnio zakryłem ręka ten drugi dolot powietrza co idzie od kolektora to silnik zaczął sie dławić czyli z tego błotnika to chyba mało ma tego powietrza no nie wiem....musze "testa" zrobić :grin:

: pt mar 27, 2009 21:30
autor: Maćkooo
Pamiętajcie że czasem to nie rura powodowac może dławienie silnika. Jest jeszcze klapka sterująca powietrzem na wlocie filtra i tam może byc kłopot.
Aby dokładnie sprawdzić co sie stanie zablokujcie dopływ tylko na zimne i dajcie te rure. Wtedy oceńcie jak jest. Teraz zima to silnik pobiera powitrze głównie znad kolektora, czym steruje wspomniana klapka.

: sob mar 28, 2009 22:53
autor: moriel
Nie zawsze jest tak samo, np. u mnie obudowa filtra powietrza wcale nie ma klapki, a wlot od ciepłego powietrza znad kolektora jest oryginalnie zaślepiony. Zawsze leci tylko zimne powietrze znad błotnika. Zależy od wersji, bo w innych odmianach tego samego silnika klapka i wlot ciepłego powietrza jest. Skoro zatem VW uznał, że w niektórych wersjach można się bez tego obejść, to prawdopodobnie tak samo będzie w przypadku braku tej rury do błotnika.

P.S. Wiem, że to inny silnik niż wasz, ale zasada raczej ta sama.