sprzęgło sasch czy luk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » czw mar 26, 2009 15:10

A więc ja również jestem juz po wymianie na jednomas, wszystko elegancko bangla biegi elegancko wchodzą i drawgi również znikły :grin:
Dzieki dla jaro444 i aadasiek za pomoc :)

Suma sumarum co potrzebne do zmiany:
>koło zamachowe o numerze 037 105 273 C- + śruby do tego 6 szt
>sprzęgło sachsa o numerze 3000 332 001-
>śruba z łbem 12-kątnym BM7x26x15 +16.0 MwSt x 6szt -

i Wsio bangla :D



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » czw mar 26, 2009 15:29

PvD pisze:Dzieki dla jaro444 i aadasiek za pomoc :)
każa pomoc jest potrzebna
:grin:
no to rośnie liczba zadowolonych klientów jedno masu :helm:



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » pn cze 01, 2009 16:08

Witam!
Zakupiłem wszystko wg. numerów podanych wcześniej i niby wszystko dostałem tak jak sie należy, ale docisk nie pasi do koła zamachowego.
W tym docisku są jakby 2 miejsca na mocowanie jego do koła zamachowego, czyli tak żeby pasowało na te 3 bolce które są w kole. Jeżeli założe je tak, że paują wszystkie otwory na bolce, to wówczas pasują tylko 2 otwory na przykręcenie śrubami docisku do koła.
A jeżeli miałbym umieścić ten docisk tak żeby pasowały wszystkie otwory na śruby, to okazuje się że bolce są za grube i nie wchodzą w otwory i musiałbym rozwiercać ów otwory - i nie wiem czy tak to powinno być, czy tak moge zrobić i jakim cudem trafił mi sie taki pech, skoro nikt o tym nie wspomniał, tzn. że nikt tak nie miał (chyba)!


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » pn cze 01, 2009 17:47

rav_tdi, bardzo dziwne. Najlepiej zrób fotki tego co masz i wtedy się zobaczy . Bo być może zamówiłeś np koło o podanych nr a ktoś Ci przesłał inne, lub też sprzęgło.
Lub niech inni fachmani wypowiedzą się na ten temat



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » wt cze 02, 2009 10:11

rav_tdi pisze:jakim cudem trafił mi sie taki pech, skoro nikt o tym nie wspomniał,
powiem ci że pierwszy raz coś takiego słyszę w sumie u mnie wymieniał mechanik- znajomy ale nic mi nie mówił o jakimś rozwiercaniu czy problemach



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » wt cze 02, 2009 11:16

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e10b87abae53e9d8.html

Czerwone strzałki - docisk siedzi na bolcach na dużych otworach, których jest 6 i oczywiście nie pasują otwory na śruby mocujące!
Żółte strzałki - tam powinny być bolce, bo takie otwory są 3, ale za małe i wtedy docisk pasuje na otwory mocujące!

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c53c0c7c10861ccb.html

Czerwone strzałki - tam powinny wejść bolce i wówczas pasują otwory na mocowanie śrubami, ale jak bym musiał rozwiercać te 3 otwory to każdy w innym kierunku musiałbym rozwiercać - góra/dół/bok
Żółte strzałki - nie mam śrub mocujacych jeszcze i nie wiem czy otwory nie są za duże na łebki śrub!!??

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/176e9e9296de29e5.html

Nr. części - docisk: 3082 231 031

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbf5d6b0739bfe19.html

Nr części - koło - 031 105 273c

Z tego wszystkiego wynika jakbym miał docisk ze żle powierconymi otworami, tam gdzie miały być 3 duże są 3 małe, a tam gdzie jest 6 dużych, chyba miało być 6 małych!




Pomierzyłem te otwory suwmiarką i okazuje się że są raczej dobre, czyli na bolce 6mm i bolce też tyle mają - tylko otwory nie pasują na umiejscowienie bolców, a otwory na śruby mocujące to 8mm!!

Chyba wezme docisk i pojeżdże po szrotach żeby sie upewnić co do koła, bo to musi pasić, chyba że mechanicy którzy wam montowali sprzęgło nic nie mówiąc wywalili te 3 bolce i wtedy wsio pasi!!?????? - można tak zrobić??

[ Dodano: 02 Cze 2009 11:46 ]
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9fdf70ba0b5a10c4.html

Tu widać jak bolec jest z lewej str, ale musi tak być zeby spasowały sie otwory na śruby mocujące!!

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f697c875d367e70a.html

Tu bolec z prawej str. otworu

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48cef83db4f278ab.html

A ten psuje idealnie!!

Czyli wielkości otworów na bolce i na śruby są prawidłowe, tylko umiejscowienie do bani i przypuszczam, że mechanicy po prostu wywalili te bolce.

Czy może to ktoś potwierdzić, ze tak można zrobić??
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 12:49 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » śr cze 03, 2009 07:07

Ja stawiam na jakieś dupny docisk, bo przecież ktoś wcześniej miał zamontowane te koło z tymi bolcami, no i jak bolce są to znaczy że pasowało. Najlepiej podjedź gdzieś do kogoś to ma taki docisk(może zużyty od 1 Z) i wtedy sobie przyłożysz i powinno pasować. Jeżeli tak jest to może dostałeś jakieś trefne sprzęgło(po regeneracji)



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » śr cze 03, 2009 10:08

SPROSTOWANIE!!

Otóż problem rozwiązany!!

Wszystko pasuje jak ulał, wina leży w moim niedobudzeniu sie po 12h trasie + wesele (na zajutrz) + poprawiny i dopiero dzisiaj źle spałem co znaczy że sie wyspałem :blush: :grin: :blush: :grin:

Wystarczyło obrócić docisk we właściwy sposób, bo pasuje tylko w jednym miejscu, a ja przekręcałem ze 20x, ale nie trafiłem na dobre usytuowanie, bo motałem z tymi dużymi otworami...

Sorka za zamieszanie, ale może ktoś w przyszłości uniknie takiego BYKA!!

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5ae2e087ac86576.html

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ad5250a6814a1bc.html

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/458ce7bf0eff1c2d.html

Na fotach widać jak wszystkie bolce siedzą tam gdzie powinny!!

PozdoVWionka

[ Dodano: 05 Cze 2009 15:36 ]
Witam ponownie!

Jestem po zmianie sprzęgła iiiii.... wsio ok, ale jest to ALE:

Pedał sprzęgła chodzi bardzo mięciutko teraz, to może i zaleta
Niestety autko straciło dość sporo na elastyczności, to z pewnością wada
Zniknęły drgawki podczas przyśpieszania i podczas dojeżdżania do świateł
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=540

Czyli są plusy i jest minus, ale decyzje każdy podejmuje sam...



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » sob lip 04, 2009 19:41

Ponowie temat.... Otóż okazało się, się u mnie padł docisk... niestety... Na regulacji nic nie zrobię, a żeby wbić bieg, muszę wgniatać sprzęgło w podłogę...
Chciałbym nabyć teraz nowe, firmy LUK i co byście mi doradzili, bo widziałem zasadniczo dwa, które chyba pasują do mojego auta.... jedno to LUK 620 1284 00, a drugie LUK 620 3061 00, które byście mi doradzili....???

Seat Cordoba 1.6 (75 KM), 2000 rok, silnik ALM

Dla ułatwienia dodam dwie aukcje z tymi sprzęgłami:
1. http://www.allegro.pl/ite...lf_1_4_1_6.html
2. http://www.allegro.pl/ite..._golf_polo.html
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 19:42 przez upel, łącznie zmieniany 1 raz.


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Kwasiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kwasiu » pn lip 06, 2009 16:57

Witam. Przeczytałem wszystkie wasze wypowiedzi. Otóż czeka mnie wymiana sprzęgła w mk4 1.9 TDI 110 KM (AHF) i tu zwracam się z wielką prośbą do użytkowników AHF-a. Samo sprzęgło działa perfekcyjnie, natomiast na biegu jałowym słychać gruchotanie. Jak już wyczytałem w kilku innych tematach i zasięgnąłem porady mechaników jest to łożysko oporowe i tylko z jego powodu (tego gruchotania) bedę zdejmował skrzynie. Obawiam sie o moj dwumas. Nie ma żadnych objawów zużycia (dodam że przelatane ma 225 tys km.) Natomiast martwi mnie to gruchotanie. W planach mam docisku, łożyska oporowego i tarczy sprzęgła. Powiedzcie co mam zrobić z moim dwumasem. Czy zostawic tak jak jest i wymienić tylko to co napisalem czy zrobić tak jak PvD i zastąpic jednomasem. Jeżeli tak to prosił bym bardzo o dokłądną instrukcje, linki do zestawów sachsa i luk-a. Dla przypomnienia 1.9 TDI seryjny AHF 110 KM. Prosze o pomoc.


Turbodiesel Direct Injection :)

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » pn lip 06, 2009 18:18

Kwasiu, jeżeli masz dwumas dobry, to nie widzę potrzeby go wymieniać. Ale wiem z własnych obserwacji to że jak wymieniasz sprzęgło to za jakiś czas i tak może dwumas ci polecieć i wtedy znowu będzie trzeba wymieniać. Jak masz serie i nie planujesz żadnych modów typu program wtryski to bym został przy dwumasie, natomiast jeśli coś bedziesz grzebał to wtedy jednomas i będzie o wiele dłużej spokój.



Kwasiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kwasiu » wt lip 07, 2009 00:46

ok PvD. Wiec dwumas zostanie tak jak jest. Wyczytalem że dosyć tanio dorwaliście zestaw sachsa. Czy moglibyscie mnie pokierować do odpowiednich sprzedawców ktorzy zaoferuja mi zestaw do mojego AHFa ( tarcza sprzegla, docisk i lozysko oporowe) ??


Turbodiesel Direct Injection :)

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt lip 07, 2009 07:31

Np pierwsze lepsze http://www.allegro.pl/item657443671_zes ... 9_tdi.html

Tylko teraz niewiadomo jakie masz koło dwumasowe, czy orgyginalne czy juz wymieniane, bo jak masz np wymieniane na valeo albo luk, to nie wiem czy sachs podejdzie



GRINGO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn paź 27, 2008 11:14
Lokalizacja: Brzeg Dolny / Wrocław
Kontakt:

Post autor: GRINGO » wt sie 25, 2009 15:51

Witam,

chciałem troszke odgrzać temat. Mam pytanko ponieważ kolega aadasiek podał numer sprzęgła SACHS nr 3000 332 001 a koleś w sklepie po tym numerze odszukał częsci i powiedział mi że to jest od VW Transportera T4... :crazy: i teraz nie wiem gdzie jest pomyłka, o ile oczywiscie ktoś sie pomylił...
Proszę o pomoc

Pozdrawiam
GRINGO



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 152 gości