czasami niedostaje paliwa ? 16 v KR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sty 21, 2009 11:59

Regulator składa się z bimetalowej blaszki, membrany podciśnieniowej i zaworu sterującego. Funkcją regulatora jest wzbogacanie mieszanki w czasie nagrzewania się silnika, oraz w czasie normalnej pracy w zależności od podciśnienia panującego w kolektorze dolotowym.
Zasada działania:

Jak opisano wcześniej, ciśnienie sterujące oddziałuje na górną powierzchnię tłoka sterującego w rozdzielaczu paliwa stabilizując jego pracę. Gdy silnik jest zimny lub pracuje pod pełnym obciążeniem regulator termiczny zmniejsza ciśnienie sterujące pozwalając tarczy przepływomierza na uniesienie się wyżej, tym samym pozwalając tłokowi sterującemu na jednoczesne podniesienie się i otwarcie większego przelotu paliwa do wtryskiwaczy a co za tym idzie wzbogacenie mieszanki. Regulator redukuje ciśnienie sterujące przez zawór upuszczający paliwo naciskające na tłok sterujący z powrotem do zbiornika paliwa, poprzez regulator ciśnienia.
Rysunek 29 przedstawia sytuację gdy silnik jest zimny i zawór regulatora jest otwarty, pozwalając na powrót paliwa do zbiornika poprzez regulator ciśnienia paliwa.

Regulator termiczny zmniejsza ciśnienie sterujące poprzez częściowe lub całkowite otwieranie zaworu umieszczonego w górnej jego części. Zawór jest sterowany dwoma niezależnymi elementami: bimetalową blaszką która otwiera zawór podczas nagrzewania się silnika oraz membraną która otwiera zawór podczas pełnego obciążenia silnika.

Regulator termiczny zmniejsza ciśnienie sterujące poprzez częściowe lub całkowite otwieranie zaworu umieszczonego w górnej jego części. Zawór jest sterowany dwoma niezależnymi elementami: bimetalową blaszką która otwiera zawór podczas nagrzewania się silnika oraz membraną która otwiera zawór podczas pełnego obciążenia silnika.
1. Bimetalowa blaszka

Blaszka jest ogrzewana z dwóch źródeł - rzeczywistej temperatury silnika przekazywaną przez obudowę regulatora oraz uzwojeniem grzejnym nawiniętym naokoło blaszki.
Gdy bimetal jest zimny, blaszka bimetalu otwiera zawór, pokonując opór sprężyny, pozwalając paliwu przepływać z powrotem do zbiornika (rysunek 30).
Po osiągnięciu przez silnik normalnej temperatury roboczej blaszka nagrzewa się i odkształca pozwalając sprężynie na zamknięcie zaworu (rysunek 31).


2. Membrana podciśnieniowa

W czasie normalnej pracy podciśnienie z kolektora dolotowego jest doprowadzone do regulatora termicznego i działa na górną powierzchnię membrany. Mały otwór w obudowie regulatora zapewnia stałe ciśnienie atmosferyczne poniżej membrany.

Membrana ciągnięta przez podciśnienie pokonuje opór sprężyny i powoduje zamknięcie zaworu, zapewniając tym samym normalne ciśnienie sterujące na tłoku w rozdzielaczu paliwa.

Przy pełnym obciążeniu silnika podciśnienie w kolektorze spada prawie do zera co pozwala sprężynie na przesunięcie membrany w dół, co z kolei powoduje otwarcie zaworu, spadek ciśnienia sterującego tłokiem w rozdzielaczu paliwa, i wzbogacenie mieszanki płynącej do silnika.


Obrazek
Rysunek 29 - regulator termiczny i rozdzielacz paliwa
A - wylot regulatora do zbiornika
B - otwarty zawór
C - zmniejszone ciśnienie sterujące
D - ciśnienie paliwa głównego obwodu
Obrazek
Rysunek 30 - regulator termiczny (zimny silnik)
A - bimetalowa blaszka
B - uzwojenie grzejne
C - zawór (otwarty)
D - bimetaliczna sprężyna powrotna
Obrazek

Rysunek 31 - regulator termiczny (gorący silnik)
A - przewód podciśnienia
B - zawór (zamknięty)
C - membrana
D - otwór do atmosfery
E - wysokie podciśnienie kolektora ssącego
F - bimetalowa blaszka
Obrazek

Rysunek 32 - regulator termiczny (gorący silnik przy pełnym obciążeniu)
A - zawór (otwarty)
B - sprężyna powrotna
C - membrana w dolnej pozycji
D - niskie podciśnienie


Dla ścisłości, "mówimy" o elemencie nr7 z rysunku poniżej. Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sty 21, 2009 12:43 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: paulek87 » śr sty 21, 2009 21:56

Dzięki za obszerną odpowiedź teraz wiele mi się rozjaśniło. Jednak dalej nie wiem czy to że mam wiecznie zalane świece i auto pali mi 20L to wina tego regulatora nagrzewania? Czy może jest to źle wyregulowany rozdzielacz paliwa ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości