czasami niedostaje paliwa ? 16 v KR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zmc-mafe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 14:41
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

czasami niedostaje paliwa ? 16 v KR

Post autor: zmc-mafe » sob gru 20, 2008 11:16

Witam mam meczacy proglem
kupielm niedawno golf II KR i sprawa jest taka
autko w wiekszosci przypakdkow , jedzi , nic niestuka i puka
ale tearz dosc czesto auto gasnie , jakby niedostawał paliwa
gasnie roznie raz po przejechaniu 1 km a raz po przejechaniu 50 km
bylem u mechanca moiwl ze niedostaje paliwa
ale mowie mu ze on jedzi , on moiw ze to niejest takie lawte jak niedostaje to wogole , po 20 min gadania wsiadam do niego i odpalil, jezdzi juuz jest niby wsyztko oki
juz w sumie 6 razy w miescie pchalem go na parking , tearz np tez doszlem na piechode do domu a autko na parkingu na miescie
co robic co sprawdzic do kogo sie udac
i
Ostatnio zmieniony sob gru 20, 2008 11:19 przez zmc-mafe, łącznie zmieniany 1 raz.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob gru 20, 2008 12:41

Podaj Kolego kod silnika. Po drugie czy usterka występuje na biegu jałowym czy gdy silnik pracuje sterowany pedałem gazu.
I może zabrzmi to banalne ale sprawdź cały układ.
Przede wszystkim filtr paliwa. Przewody czy gdzieś nie cierpią przygniecenia itp. Jeśli to nie będzie wina tych elementów sprawdź pompę paliwa - podłączenie przewodów, hałaśliwosc pracy (te elementy są pod kanapą). Z kolei sprawdź regulator ciśnienia. Powinien utrzymywać on stałe ciśnienie w przewodzie zasilania wtryskiwaczy (od 2,5 do 3,0 bar w zależności od typu silnika).
Tyle jeśli chodzi o stronę paliwową. Warto jednak sprawdzić błędy sterownika silnika bo to może tam tkwić problem a nie w układzie paliwowym.

Przepraszam zasugerowałem się opisem auta Golf III a to mowa o 1.8 16V. W K-Jetronicu sprawa jest podobna. Z tym że jest tam nieco więcej układu paliwowego. Sprawdź regulator termiczno-czasowy umieszczony przy bloku silnika. Zasilanie pompy. No i serce układu czyli rozdzielacz paliwa.
PozdraVWiam!
Ostatnio zmieniony sob gru 20, 2008 12:47 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 1 raz.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
zmc-mafe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 14:41
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zmc-mafe » sob gru 20, 2008 15:58

usterka wystepu przy pracy silnika , w czasie jazdy jak i tez na luzie
sprawdzlem przewody i swiece to mam w porzadku
silnik chodzi nierowno i niewiem czy przez to moglo cos sie stac
jak kolego sprawdzic błędy silika ?
przy czym np rozpoznam ze np cos jest z pompa paliwa
, niedawno koelga mi mowil ze to cos z wtryskami moze byc
ale niewiem
zabiore sie jak mi radzisz pierwsze wezme sie za filtr paliwa ,

mam taka kostke ktora jest prz wtryskach jest koloru zielonego czy niebieskiego
ona byla odlaczona , poprzedni wlascciel moiwl mi ze jak ją sie włańcza silnik dostaje wiecej paliwa , wiecej pali i ma dobrego kopa , on jezdzil na odlaczonej bo moiwl ze mniej mu palila , je tez tek jedzilem do czasu jak zgasl poraz pierwszy jak jechalem sie przejechac gdzies 30 km ,

zgasl niedlo sie go odpalic za nic , potem sobie o niej przypomnilem i podlaczylem
i odpalił za pierwszym razem , normalnie zapalil i jechalem dalej
oaz tearz zgasl mi np dzis i bawie sie ta kostka wlanczam wylanczam on nic
slychac jak zapalam go ze silnik pracuje ale przez zalednie 5 sekund i tak w kolko
odpala na 5 sekund i znowu
_________________

bylem teraz przy aucie i jak odlanczam tę kostke to auto zapala i chdozi przejechalem pol kilometra i zgasl , odlaczylem ta kostke zaplail znowu pojecham pol kilomenta i zgasl znowu wlanczam koste i znowu auto chodzi
czyli musi to byc cos z ta kotska albo niedostje paliwa auto



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » sob gru 20, 2008 17:01

:,teraz masz do sprawdzenia przepływomiez luftwage bardzo warzna zecz przy tym wtrysku,podciśnienia,szczelność doloty bardzo wazna rzecz,czyjnik temperatury,osbiście w kr mam załozony digifant,a teraz z mk1cabrio wywalam mechanike i tez zakładam digi.,z tym wtryskiem czesto sa problemy trudne do zdiagnozowania i kłopotliwe w naprawie.
Ostatnio zmieniony sob gru 20, 2008 17:06 przez gumiś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zmc-mafe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 14:41
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zmc-mafe » sob gru 20, 2008 17:34

no a powiedzcie mi co to ta kostka niebieska przy listwie wtryskowej, od czego ona jest i zaco odpowiada
bo mysle ze cos w niej jest nietak znaczy z wtryskami



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz gru 21, 2008 20:23

Niebieska kostka? Pewnie chodzi o wtryskiwacz rozruchowy ale on działa (a przynajmniej powinien) tylko w czasie rozruchu zimnego silnika. Bez niego trudno odpalić zimny silnik.
A jesteś pewien kostki stacyjki i czujnika Halla. W sumie KR jest prosty jak budowa cepa (choć i potrafi "dać popalić").


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
zmc-mafe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 14:41
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zmc-mafe » ndz gru 21, 2008 21:42

kolego ja juz nic niejeestem pewien
mam tyle rzeczy do sprawdzenia , musz sie za to zabrac jakos



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz gru 21, 2008 21:48

jak zgaśnie nie będzie chciał odpalić to sprawdź czy ma (dobrą) iskrę.
Najlepiej mieć "piątą" świecę w bagażniku, założyć na fajkę i na niej sprawdzić. Wtedy wiesz czy to paliwo czy zapłon.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
zmc-mafe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 14:41
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zmc-mafe » ndz gru 21, 2008 23:26

ale jakby swieca to byla by taka reakcja ze gasnie jak go cos napada , musze jak jest wlozona ta kosta od wtrysku rozruchowego musze ja odlonczyc wtedy pali , jak zgasnie na odlaczonej nieda sie za nic odpalic go musze ją wlonczyc wtedy zalapaie i tak w kolo
rozne dystanse i rozna temperatura silnia jest przy tych gasnieciach



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz gru 21, 2008 23:46

Trochę trudno doczytać się sensu w tej ostatniej wypowiedzi, ale można wysnuć wniosek, że coś nie tak sterowaniem wtryskiwaczem rozruchowym. W KR jest on zasilany tak :
plus podaje rozrusznik (tylko w trakcie "kręcenia") a masę podaje wyłącznik termiczno czasowy (wkręcony w głowicę, podaje masę przez kilak sekund i WYŁĄCZNIE przy temp. silnika poniżej 30st.)) i te elementy plus okablowanie są do sprawdzenia.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
zmc-mafe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 14:41
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zmc-mafe » pt sty 02, 2009 23:39

witam troszke odświezam temat poniewaz niemam silnika KR tylko PL
co do tematu
bylem u mechanika , , probował odpalic i nic ,
uchylil uszczelke przy filtrze powietrza psikna :plaka: autko załapalo na chwile
zakryl uszczlke od filtra powiedzil ze niedochodiz paliwo
albo cos z wtryskami albo rozdzielaczem jest cos nietak
tyle mi powiedzial



paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: paulek87 » śr sty 21, 2009 02:54

Podpinam się pod temat bo mam podobny problem... Silnik 1,8 16v KR najczęsciej gaśnie gdy schodzi z wysokich obrotów obroty często falują, czasami trzyma się na obrotach idealnie a na następnych światłach gaśnie. Udałem się z tą usterką do Bosch-Serwisu (w końcu system wtrysku Boscha) po całodniowej diagnozie, stwierdzili że regulator ciśnienia paliwa (koszt nowego 1000zł) Czy ten regulator mogę zastąpić jakimś innym np. uniwersalnym? Do regulatora przychodzi wtyczka na 2 piny, po jej odpięciu nie ma zadnej róznicy. Chciałbym również dowiedzieć sie w jaki sposób te urządzenie reguluje ciśnienie paliwa? Jest on podpięty pod "zawór" z VDO po odłączniu go również nie ma zauwazalnych zmian.

Z góry dzięki za pomoc!



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sty 21, 2009 10:16

"Regulator ciśnienia paliwa znajduje się w korpusie rozdzielacza paliwa i składa się z zaworu iglicowego, sprężyny i podkładek regulacyjnych. Regulator ciśnienia paliwa pracuje w obwodzie powrotu paliwa do zbiornika pozwalając na powrót mniejszej lub większej ilości paliwa, co powoduje utrzymywanie ciśnienia paliwa na określonym poziomie. Paliwo pompowane jest ze zbiornika paliwa do dolnej komory w rozdzielaczu, stąd paliwo trafia do regulatora ciśnienia, a stąd z powrotem do zbiornika paliwa, zamykając główny obwód paliwa " Obrazek

1 - zbiornik paliwa
2 - pompa paliwa
3 - akumulator paliwa
4 - filtr paliwa
5 - układ regulacji składu mieszanki
5a - rozdzielacz paliwa
5b - przepływomierz (tarcza spiętrzająca)
5c - regulator ciśnienia paliwa
6 - przepustnica
7 - wtryskiwacz

Tylko , że do regulatora ciśnienia paliwa (w KR) nie przychodzi żadna kostka elektryczna, może Ci się pomyliło z zaworem rozgrzewania silnika, zwanym też regulatorem termicznym. (taka puszka na głowicy)
Ostatnio zmieniony śr sty 21, 2009 10:29 przez zodiak, łącznie zmieniany 3 razy.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: paulek87 » śr sty 21, 2009 11:45

Tak, chodzi mi o regulator nagrzewania znajdujący się na głowicy. Jakie on ma działanie i czy ma coś wspólnego z dawką paliwa?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości