Strona 1 z 1
					
				ABU - przejście z 10W na 5W
				: sob paź 11, 2008 14:27
				autor: h2so4
				Jak w temacie - chce przejść z półsyntetyka na syntetyk.
Silnik w moim mk3 to 1.6 75 PS ABU z 95 roku, przebieg na tę chwilę 170 tkm (ale wpisy w książce serwisowej tylko przez pierwsze 3 lata więc do końca pewien nie jestem  

 ) - słyszałem od pewnych mechaników, że ten silnik (tak w golfie jak i w felicji itp) lubi brać olej (podobno "zawieszają się pierścienie" i silnik pije oliwę) ale nie wiem ile w tym prawdy. Na razie jeżdżę na oplowskim GENIUNE 10W i po długiej trasie (~ 1 000 km) z troszkę z większymi prędkościami, czasem potrafi ubyć 1/3 skali na bagnecie (kręcąc się wokół swojego miejsca zamieszkania, po 10-12 000 km nie widać na bagnecie większego zużycia oleju). W związku z tym mam pewne obawy czy na full syntetyku nie zacznie pić oleju w większych ilościach. Co o tym myślicie?
pzdr.
 
			 
			
					
				
				: sob paź 11, 2008 14:43
				autor: Shatyn
				Syntetyk ma własciowści silnie myjace. A wiec wszelkie "uszczelnienia" pod postacią nagarów które zrobiły się przez te lata i kilometry moga zostać wymyte. 

 
			 
			
					
				
				: sob paź 11, 2008 14:48
				autor: h2so4
				No właśnie w tej kwestii zdania też są bardzo podzielone  

 
			 
			
					
				
				: sob paź 11, 2008 18:43
				autor: dziejo
				 
 zostań  przy  tym jaki masz  obecnie  wlany  
 
			 
			
					
				
				: sob paź 11, 2008 19:15
				autor: piter22
				podepne sie do tematu silnik 2.0 8v 94r po sprowadzeniu jakis rok temu zalalem mineral Castrol 15W40 bo nie wiedzialem co tam zalane bylo jednak chcialbym przejsc na polsyntetyk tez ten manewr nie jest wskazany czytalem rozne opinie na ten temat jednak juz sam nie wiem co z tym robic 
ps dodam ze wymienilem uszczelniacze na zaworach
			 
			
					
				
				: sob paź 11, 2008 20:18
				autor: h2so4
				dziejo, a możesz powiedzieć jakie mógłbym ponieść konsekwencje takiej zmiany ?
			 
			
					
				
				: sob paź 11, 2008 21:13
				autor: Shatyn
				Powymywasz wszystkie "uszczelki" jakie porobiły się w silniku i zacznie lać olejem. Potrzebne Ci to ?
A przy tak zuzytym silniku rodzaj oleju niespecjalnie cos zmienia.
Trochę mam doswiadczenia bo przejechałem juz samochodami przynajmniej pół miliona kilometrów...
Dziejo ma rację. 
Zostań przy tym co masz.
Pozdrawiam.
			 
			
					
				Re: ABU - przejście z 10W na 5W
				: sob paź 11, 2008 21:57
				autor: alex841
				Nic dobrego z tego nie wyniknie kolego- tak jak wspominają koledzy może to przynieść więcej szkody niż dobrego- wymyjesz nagary i mogą robić się jaja (choć niekoniecznie). Zostań przy tym co masz, jeśli silnik bierze dużo oleju, to można mu wlać jakiegoś ulepszacza (tylko przypadkiem nie Moto Doktora) który zagęszcza olej i uszczelnia silnik.
pozdro!
			 
			
					
				
				: ndz paź 12, 2008 08:52
				autor: krzysiek82
				Zostaw półsyntetyka 10w40 i będzie dobrze.
			 
			
					
				
				: ndz paź 12, 2008 08:53
				autor: dziejo
				jeśli  silnik  bierze  olej   to  na  full syntetic będzie go  brał  jeszcze  więcej !
semi  syntetic  np  10W-40 (50) to olej  który był   zalecany przez  producenta
			 
			
					
				
				: ndz paź 12, 2008 09:45
				autor: spec
				Dziwny mechanik bo nie słyszałem żeby ten silnik montowany był w Felicji. Chyba mu się coś pomyliło.
			 
			
					
				
				: ndz paź 12, 2008 10:08
				autor: Matador
				piter22 pisze:silnik 2.0 8v 94r po sprowadzeniu jakis rok temu zalalem mineral Castrol 15W40 bo nie wiedzialem co tam zalane bylo jednak chcialbym przejsc na polsyntetyk tez ten manewr nie jest wskazany czytalem rozne opinie na ten temat 
h2so4 pisze:chce przejść z półsyntetyka na syntetyk
h2so4 pisze:No właśnie w tej kwestii zdania też są bardzo podzielone
na ten temat było milion postów i nic nowego się nie dowiecie..
są dwie grupy - tych którzy powielają stereotyp brzmiący "nie zmieniać"
i tych którzy zmieniają olej na lepszy i jeżdżą..
ja należę do tych drugich ,a decyzje musicie podjąć sami 
                    dziejo pisze:jeśli silnik bierze olej to na full syntetic będzie go brał jeszcze więcej
nieprawda.. będzie brał tyle samo lub mniej..
 
			 
			
					
				
				: ndz paź 12, 2008 10:24
				autor: dziejo
				W przypadku tego modelu producent zaleca olej półsyntetyczny 10W/30 lub 10W/40 zgodny z klasyfikacją API/ACEA: SJ/A2 takie są  fakty
 i tego  nalezy  się  trzymać 
a  jeśli  chodzi  o  "branie  oleju " gęstrzy  mniej  lub  wiecej  
to  już inny  temat  
 
[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 11:20 ]
h2so4 pisze:(tak w golfie jak i w felicji itp)
w  mk  owszem  ale  nie  FELICJI tam montowane  były  1.6 AEE mpi
tak  jak i w  OCTWI