Strona 1 z 1
					
				Kopci na biało
				: śr wrz 17, 2008 17:02
				autor: marhiw
				Witam 
Poradzcie mi prosze co to moze byc ze moj golf kopci mi białym dymem z rury.Normalnie chmura dymu(nie smierdzacego).Czy to wina uszczelki pod głowicą?
			 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 17:18
				autor: dziejo
				róznica  temperatur   
 
 
a  teraz  konkrety  ubywa  płynu chłodz ? ??
lub  oleju w  silniku ?
czy  te spaliny  są  widoczne  na  zimnym ?? czy   ciepłym silniku??
 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 17:20
				autor: marhiw
				no przyznam ze zauwazyłem ze ubywa tego płynu.Ale nie tak szybko...Po miesiacu mozna zaobserwowac róznice stanu.Spaliny sa zarówno na zimnym jak i cieplym silniku.Oleju nie ubywa.Ale ten płyn to faktycznie.Przeciez nie powinien az tak szybko ubywac...Jakies dwa trzy miesiace temu kupiem litre i wlałem był stan.Teraz jakies trzy cm ponizej minimum juz...
			 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 17:23
				autor: dziejo
				powiem ci, ze  kiedy z  rana odpalę równiez  jest  za  mną  biało ale  tak już  mam w  okresie jesienno zimowym kiedy  jest chłodno na  dworze   tym bardziej  po  nocy 
i  tak  juz  3 lata
			 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 17:26
				autor: marhiw
				to chyba nie jest normalne?Płyn powinien byc cały czas na stanie rawda?A takie ubywanie to oznaka uszkodzonej uszczelki pewnie
			 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 17:39
				autor: rjxt
				Jeżeli kopci tylko wtedy gdy odpalasz go za pierwszym razem rano, to na bank masz do wymiany uszczelniacze zaworowe, które przeuszczają drobinki oleju.
			 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 17:46
				autor: dziejo
				marhiw pisze:A takie ubywanie to oznaka uszkodzonej uszczelki pewnie
 dalczego zakl;adasz tak od razu  czarny  scenariusz  ?
mozesz  mieć  gdzieś  minimalny wyciek nawet tego  nie  zauwazysz  płyn szybko odparowuje  ale  i  zostawia  ślady w  postaci  sproszkowanego  nalotu (gdzieś na  bloku - głowicy - połaczeniach  węza  np  z króćcem  termostatu 
[ Dodano: Sro Wrz 17, 2008 17:48 ]
ok  a  co np z  korkiem wlewu oleju  niema  tam przypadkiem nadmiernej  ilości   serowatej  substancji  ?
 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 18:19
				autor: Maćkooo
				marhiw pisze:Czy to wina uszczelki pod głowicą?
To zależy kiedy kopci. Sprawne auto będzie kopciło w niskiej tamp na biało. To poprostu para wodna. 
Jesli kopci cały czas i w zbiorniczku od płynu sa tłuste oczka to uszczelka pod głowcią. A gdy było ciepło tez tak dymiło bo jesli nie to myslę że nie ma sie czym martwic.
 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 20:02
				autor: chudi01
				nie chcę cię martwić, ale twój silnik prawdopodobnie spala płyn chłodniczy na którymś z cylindrów...
Sam tak miałem - normalnie zasłona dymna za tobą z białego dymu  
 
 
Najczęstsza przyczyna takiego zachowania to walnięta uszczelka pod głowicą - na 99,9%
tak więc nie szukaj sobie niczego innego tylko kup dobrą uszczelkę i do wymiany
Pamiętaj też żeby kupić uszczelkę o odpowiedniej grubości - znaczone są nawierconymi otworkami na niej lub wyciętymi ząbkami - nie wiem jak to jest u Ciebie ale u mnie to znaczki te widać na uszczelce z przodu silnika (mniej więcej pośrodku ) jest takie wysunięte pole uszczelki i w nim właśnie są wiercone otworki
 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 20:34
				autor: chosen
				ludu boży, każdemu na zimnym silniku w takich temperaturach jak teraz mamy na dworze silnik bedzie kopcił na biało/szaro to wina skraplania się pary wodnej a nie uszczelnaiczy.
Uszczelnaicze to ja mam do wymiany, go odpalam go po nocy naprzykład, zakopci mi na NIEBIESKO, i po chwili przestanie. 
A ten ubytek jest zbyt mały by Ci tak kopcił - to normalne raczej, myśle ze masz gdzies jakis malenki wyciek z ktoregoś kruća/chłodnicy..
			 
			
					
				
				: śr wrz 17, 2008 20:45
				autor: Dehumanizer
				chosen pisze:ludu boży, każdemu na zimnym silniku w takich temperaturach jak teraz mamy na dworze silnik bedzie kopcił na biało/szaro to wina skraplania się pary wodnej a nie uszczelnaiczy.
Uszczelnaicze to ja mam do wymiany, go odpalam go po nocy naprzykład, zakopci mi na NIEBIESKO, i po chwili przestanie. 
A ten ubytek jest zbyt mały by Ci tak kopcił - to normalne raczej, myśle ze masz gdzies jakis malenki wyciek z ktoregoś kruća/chłodnicy..
u mnie przy zuzytych uszczelniaczach kopci w korku jak silnik sie nagrzeje na zimnym nie...w zime bardzo mało..a przy odpalaniu zimnego w ogóle nie kopci...z tym ze ja mowie o niebieskim dymie
natomiast jak koledze dymi na rozgrzanym silniku na biało to ja obstawiałbym uszczelke
 
			
					
				
				: czw wrz 18, 2008 17:11
				autor: marhiw
				ostatnio wymieniłem pasek rozrzadu i zauwazyłem ze zaczał mi w jednym miejscu ocierac o obudowe.Nie wiem co teraz zrobic.. Sciagnalem obudowe i jezdze dalej..
			 
			
					
				
				: czw wrz 18, 2008 19:38
				autor: Dehumanizer
				marhiw pisze:ostatnio wymieniłem pasek rozrzadu i zauwazyłem ze zaczał mi w jednym miejscu ocierac o obudowe.Nie wiem co teraz zrobic.. Sciagnalem obudowe i jezdze dalej..
no to bardzo fajnie ale co to ma wspólnego z tym tematem...