Strona 1 z 2
					
				Skrzynia GTI i GT
				: pt cze 06, 2008 09:33
				autor: darknet
				Witam! Chciałem się dowiedzieć jakie są przełożenia w tych dwóch skrzynkach, a mianowicie w MkII GT i GTI 8V badź 16V? Posiadam Golfa GT, a wyczytałem gdzieś że w GTI jest skrzynia o krótszych przełożeniach? Jeśli ktoś ma jakieś informacje na ten temat, to będę wdzięczny!
			 
			
					
				
				: pt cze 06, 2008 10:45
				autor: sas_gti
				ja mam skrzynie ACD w mk2 gti 8v. A ty?
			 
			
					
				
				: pt cze 06, 2008 11:01
				autor: zodiak
				Gti 16v ma skrzynkę 2Y (krótką) ale...... jest na gruby wałek ( a taki mają 16V i g60).
			 
			
					
				
				: pt cze 06, 2008 11:20
				autor: sas_gti
				najpierw fajnie było by wiedziec co kolega chce zrobic, czy zakladac krotką czy dlugą skrzynię. Generalnie szukałbym w skrzyniach typu 020 tj na wodziki a nie na linki, bo te na linki mają hydrauliczne sprzęgło , wiec trzebaby zmieniac takze pedały itp i jest wiecej przeróbek. 
[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 11:21 ]
z tresci wynika ze chyba chodzi k krotsza skrzynię. Jesli tak to tez z 16v mozna odrzucić juz w przedbiegach bo są dość długie i zestopniowane na jazdę wysoką górą
			 
			
					
				
				: pt cze 06, 2008 19:27
				autor: darknet
				Czyli z tego co piszecie, to skrzynia z GTI 16V odpada! W takim razie chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa w GTI 8V w porównaniu do GT, czy są znaczne róznice w przełożeniach? Pomocna też będzie dla porównania, prędkość jaką GTI 8V wyciąga na dwójce przy 7 tysiącach obrotów, bo u mnie dociąga do 110km/h.
			 
			
					
				
				: pt cze 06, 2008 21:24
				autor: _Marcin_
				darknet pisze:Czyli z tego co piszecie, to skrzynia z GTI 16V odpada! W takim razie chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa w GTI 8V w porównaniu do GT, czy są znaczne róznice w przełożeniach? Pomocna też będzie dla porównania, prędkość jaką GTI 8V wyciąga na dwójce przy 7 tysiącach obrotów, bo u mnie dociąga do 110km/h.
Serio jeździsz z obrotami 7 tys silnikiem RP??;> z tego co mi wiadomo to odcięcie zapłonu powinno być około 6300-6500. Chyba ze masz LPG i odcięcie nie działa - ale nie wiem czy to zdrowo tak przeciągać RP'ka.
 
			
					
				
				: pt cze 06, 2008 21:45
				autor: darknet
				No parę razy się zdarzyło  

 
			
					
				
				: ndz cze 08, 2008 14:27
				autor: sas_gti
				skrzynie od gt i od gti maja na tyle podobne porzelozenia ze po zmianie jednej na drugą nie zauwżysz speclanych różnic.
			 
			
					
				
				: ndz cze 08, 2008 16:05
				autor: homsky
				 
Najpierw kuknij pod auto jaka masz skrzynię , pod spodem na obudowie sprzegła jest kawałek płąskiej powierzchni a na niej wszystkie oznaczenia skrzyni , zczytaj kod skrzyni 2- lub 3-literowy.
Jesli szukasz krótkiej skrzyni to AUG jest idealna do RPka , no chyba że szukasz jeszcze krótszej na rajd górski  

 
			
					
				
				: ndz cze 08, 2008 16:11
				autor: sas_gti
				a czy mozna przelozyc przelozenia glowne z 4s do ACD? Obie skrzynia to piątki typu 020. Ja chcę własnie złożyć możliwie najrkrótszą skrzynię.
			 
			
					
				
				: ndz cze 08, 2008 17:48
				autor: radek1598
				witam a czyu od golfa II 1.6  nada  się skrzynia do mkII 1.8gti 16V w  tym pierwszym jest skrzynia 4t a w gti 4s
			 
			
					
				
				: pn cze 09, 2008 11:15
				autor: darknet
				Jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę oznaczenia, a tymczasem zastanawiam się kto ma rację, ponieważ sas_gti twierdzi że nie bedzie różnicy, natomiast Homsky poleca przekładke? Dodam jeszcze że chciałbym poprawić osiągi głównie na dwójce o ile jest to możliwe, z którąś ze skrzyń pasujacych do RP-ka bez przeróbek!
			 
			
					
				
				: pn cze 09, 2008 15:14
				autor: homsky
				darknet pisze:tymczasem zastanawiam się kto ma rację, ponieważ sas_gti twierdzi że nie bedzie różnicy, natomiast Homsky poleca przekładke?
Przekładka ma sens jeśli w tej chwili masz np skrzynke 4T która jest baaardzo długa w benzyniaku , po przejsciu na skrzynke AUG bedziesz miał wrażenia w sprincie jakby autu przybyło z 10PS  
 
 
darknet pisze:Dodam jeszcze że chciałbym poprawić osiągi głównie na dwójce o ile jest to możliwe,
Luknij do tabelki , 2-bieg jest taki sam jesli chodzi o przełozenia całkowite w skrzyni 4T i AUG , ale za to AUG juz ma fajnie krótko zestopniowane 3,4,5-bieg, a są to biegi których najczesciej sie używa
darknet pisze:którąś ze skrzyń pasujacych do RP-ka bez przeróbek!
4T i AUG to skrzynie montowane fabrycznie w RPkach , 4S też powinna pasić tylko nie wiem czy nie jest inna (mniejsza) średnica flansz pod mocowanie przegubów???
darknet pisze:Jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę oznaczenia,
Od tego zacznij , bedziesz wiedział na czym stoisz i co aktualnie za getriebe siedzi w twoim RPku 
[ Dodano: Pon Cze 09, 2008 15:35 ]
sas_gti pisze:a czy mozna przelozyc przelozenia glowne z 4s do ACD? Obie skrzynia to piątki typu 020. Ja chcę własnie złożyć możliwie najrkrótszą skrzynię.
Tego nie wiem na 100% , praktycznie trzeba by było zmienic koło talerzowe i wałek atakujący , znając podejście VAGa te elementy powinny być wzajemnie zamienne w skrzyniach typu 020 , ale głowy nie dam, nie bawiłem sie nigdy w takie przekładki
radek1598 pisze:witam a czyu od golfa II 1.6 nada się skrzynia do mkII 1.8gti 16V w tym pierwszym jest skrzynia 4t a w gti 4s
w 16V masz skrzynie 4S ??? napewno ???
 
			
					
				
				: pn cze 09, 2008 22:26
				autor: darknet
				Jak się okazje mam skrzynię AUG  
