Pali 1.5-2 litry więcej, temp. silnika 70-80 st. 1.8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Pali 1.5-2 litry więcej, temp. silnika 70-80 st. 1.8 ABS

Post autor: conrad20 » wt maja 20, 2008 14:07

Witam! Tak jak w temacie moj gofer zaczął palić do dwóch litrów więcej. Dla sprawdzenia zatankowalem za 20 zl gazu około 9 litrow i zrobił 76 km, przy swobodnej jeździe. Ale zauważylem że w trasie mam temp. silnika max 70 stopni, a w mieście dochodzi góra do 80 z kawałkiem. Czy to może być winna termostatu?? Nie dawno był wsadzany nowy, podajże 80 stopni.



Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » wt maja 20, 2008 18:40

Sprawdź czujnik temperatury.


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt maja 20, 2008 19:38



[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » wt maja 20, 2008 21:09


sonda jest dobra bo ostatnio byla robiona i jak ustawiali dawke gazu to też sprawdzali sonde i działa.
venomek pisze:Sprawdź czujnik temperatury.
a gdzie jest ten czujnik temperatury?? to to jest przy chłodnicy wkręcone??



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt maja 20, 2008 21:13

po nagrzaniu się silnika do (twoich 80 parę ) sprawdz dolny wąz chłodnicy czy jest gorący jeżeli będzie letni to termostat do wymiany



Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » wt maja 20, 2008 21:21

dolny mam taki ciepły moge normalnie reka dotknąć i sie nie oparze. bo górnego to nie mozna dotknąć. bo termostat jest chyba dobry tylko jest chyba na 80stopni.
A jaki powinien byc według ksiązki?? ile stopni?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt maja 20, 2008 21:28

A jaki powinien byc według ksiązki?? ile stopni?
86-88 i wtedu y przy całkowitym otwarciu powoinien być wąż gorący

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 21:29 ]
conrad20 pisze:Ale zauważylem że w trasie mam temp. silnika max 70 stopni, a w mieście dochodzi góra do 80 z kawałkiem.
w trasie zdecydowanie za mało :bajer:

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 21:30 ]
conrad20 pisze:. Czy to może być winna termostatu?? Nie dawno był wsadzany nowy, podajże 80 stopni.
zakup dobrego termostatu to jak trafić w toto lotka
zwłaszcza firmy vernet!



Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » wt maja 20, 2008 21:36

no ale większe spalanie może być przyczyną właśnie termostatu, że silnik ma za małą temperature i nie jest dogrzany?? czyli najlepiej wymienić termostat i wtedy przetestować samochód.
tak po mieście to powienien mieć blisko 90 stopni gdzieś?? a na trasie ile??



Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » wt maja 20, 2008 21:48

conrad20 pisze:tak po mieście to powienien mieć blisko 90 stopni gdzieś?? a na trasie ile??
Praktycznie zawsze powinna być 90st(jest to oznaka dobrze działajacego termostatu)
Termostat kupuj tylko oryginalny Wahlera



Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » wt maja 20, 2008 21:50

ale spalanie to wina termostatu?? czy moze byc inna przyczyna??
napewno sonda u mnie dziala, tylko nei wiem jeszcze jak z tym czujnikiem temp??



Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » wt maja 20, 2008 22:04

Sprawdz na zimnym silniku czy obydwa przewody chłodnicy sie nagrzewają czy jeśli tak to znaczy że termostat jest otwarty (czyli jest do wymiany)
P.S. Popraw tytuł tematu ( 3 pkt regulaminu) :wink:



Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » wt maja 20, 2008 23:01

conrad20 pisze:a gdzie jest ten czujnik temperatury?? to to jest przy chłodnicy wkręcone??
Nie, powinien być w krućcu wodnym, przykręconym do bloku. Nie wiem jak u ciebie w silniku, ale masz albo 1 albo 2 czujniki. To przy chłodnicy to termostat wentylatora.


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr maja 21, 2008 00:04

Właśnie, powinieneś mieć cały czas 90 stopni.
A tak na marginesie - wie ktoś jak to jest zrobione, że cały czas pokazuje te 90 stopni? Przecież to nie może być tak idealnie 90, no bo żeby włączył się wentylator na chłodnicy, to temp. musi się podnieść (do 96 bodajże dla 1 biegu) - więc czemu wskazówka cały czas na 90 stoi? Podobnie jak ostygnie nieco przy włączonym wentylatorze - przecież nie jest tak, że wentylator wyłącza się już przy tych 90 stopniach, ale np. przy 86. Czemu więc wskazówka stoi cały czas na 90? Gdyby było cały czas 90 stopni to wentylator wcale nie musiałby się włączać, widzę jakąś ściemę :) Aż się kiedyś już zacząłem bać czy wszystko ok, czy ta wskazówka się nie zacina, czy jej jakiś kołeczek nie blokuje :), myślałem nawet, że u mnie wentylator wcale się nie włącza (nigdy go nie słyszałem). Sprawdziłem - włącza się, ale jest cichy, a wyłącza się już po kilkunastu sekundach - czy to nie za wcześnie? Jak jest u Was?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr maja 21, 2008 00:14

Ja mam to samo w TD założyłem osłonę pod silnik i trochę szybciej sie grzeje , ale u mnie wskazówka w trasie jest
\ \\ | /

Na pierwszej kresce za białym polem jak postoje w korku to dojdzie do 90 czy to termostat? bo zamiast palić mi w trasie 4.5 pali mi 6
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 00:17 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości