Wyciek z okolic wałak rozrządu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wyciek z okolic wałak rozrządu.

Post autor: krzysiek82 » śr mar 12, 2008 10:33

Witajcie
Wymieniłem zimering na wałku rozrządu, jednak nadal jest mały wyciek, orientujecie się czy jest możliwość regeneracji wałka rozrządu? I ile to może kosztować? Chyba że macie inne pomysły.
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 13:44 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr mar 12, 2008 10:45

Wałek ma pewnie wyrobioną bieżnię. Zanim zaczniesz go naprawiać spróbuj skrócic spręzynkę zaciskową simeringu (tą która jest wewnątrz). Upewnij sie dodatkowo czy właściwie umieściłeś simering (czy nie stanął kątem)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr mar 12, 2008 10:49

W tym silniku (ABU) wyciek z okolic wałka rozrządu nie tylko może występować z uszczelniacza, ale spod stopki mocującej wałek, w której ów uszczelniacz jest osadzony. Oryginalnie stopka położona jest na styk do głowicy (bez uszczelki), bo nie może jej tam być ponieważ każda uszczelka była by za gruba. W miejsce styku z głowicą stosuje się twardy silikon typu Dirco.
Może też występować wyciek z kącików uszczelki pokrywy zaworów. Tam można zastosować odrobinę silikonu do 300 stopni. Jeśli zmieniasz uszczelkę pod pokrywą zaworów to kup Elring'a. Jest drogi, ale to jest naprawdę uszczelka przypominająca oryginał.
Pozdrawiam.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » śr mar 12, 2008 12:08

Dzięki za odpowiedzi, zimering wszedł dobrze, tzn nie jest krzywo ale na silikon nic nie robiłem. Boje się że pasek mi się zafajda olejem, teoretycznie chyba nie ma takiej możliwość bo jest zakryty osłoną. Naciąg sprężynki pomoże ale pewnie na krótko, więc chyba nie ma sensu tak kombinować.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » śr mar 12, 2008 13:49

krzysiek82 pisze:Naciąg sprężynki pomoże ale pewnie na krótko
uwierz nie na krotko. Jest to dobre rozwiazanie dla lekko wyrobionych powierzchni przy simeringach na walkach. Ja jak mialem escorta skrocilem sprezyne simeringa walu korbowego i bez problemu przejechal 50 tys a potem pozbylem sie auta.
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 13:53 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr mar 12, 2008 16:49

Majek666 pisze:...Jest to dobre rozwiazanie dla lekko wyrobionych powierzchni przy simeringach na walkach...
Owszem rozwiązanie dobre, ale trzeba mieć wprawę i trochę szczęścia aby nie przesadzić, ponieważ jezeli za bardzo skrócisz sprężynkę to płetwa uszczelniacza będzie zbyt mocno dociskać do powierzchni wałka i na wskutek zwiększonego tarcia może się przegrzać i ztwardnieć co doprowadzi do ponownego wycieku.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » śr mar 12, 2008 18:54

AFN140KM, zgadzam sie z Toba w 100 % choc na szczescie wolalbym nie liczyc :grin: lepiej na wprawe



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr mar 12, 2008 19:50

Ja mam AAM (1,8 75 KM) i też mi skądś tam cieknie, tylko że juz dość znacznie :-( Zamierzam się zabrać za to na dniach, tylko nie wiem tak do końca skąd cieknie. Mokro jest w okolicy koła wałka rozrządu i aż do dołu, raczej leci z góry na dół niż odwrotnie, więc pewnie spod koła wałka rozrządu, ewentualnie od wału korbowego lub spod pokrywy. Ale może jeszcze ktoś podpowie skąd może cieknąć oprócz tego? Pasek już nie jest za suchy... Mogę tak jeszcze trochę pojeździć czy jest to już dla paska niebezpieczne?



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr mar 12, 2008 22:01

Oto newralgiczne punkty uszczelnienia pokrywy zaworów i wałka rozrządu od strony paska rozrządu dla silników 1.6 do 2.0 z wyjątkiem ABU, choć tam jest podobnie:

Obrazek

1. 2. 3. - Końcówki uszczelki - uszczelnienie silikonem do 300 stopni (dozować z umiarem)
4. - Uszczelnienie stopki wałka rozrządu (powierzchnia styku stopki z głowicą) - uszczelnienie silikonem twardym typu Dirco (dozować z umiarem i bardzo uważać na kanaliki olejowe, aby ich nie pozatykać)
5. - Uszczelniacz - skrócenie sprężynki (bez przesady i z wprawą)

Pozatym pokrywa zaworów musi być prosta (w razie potrzeby trzeba ją "przeklepać"). Jak sprawdzić, czy jest prosta? Położyć ją na głowicy bez uszczelki i sprawdzić czy się nie kołysze i czy przylega do brzegów głowicy w miejscu styku z uszczelką. Płaskowniki sprężynujące oznaczone na rysunku nr 21 mają przylegać do pokrywy zaworów w środku natomiast brzegi maja odstawać ku górze. Dokręcanie pokrywy zaczynamy od czterech nakrętek środkowych, a kończymy na czterech skrajnych. Podobnie jak dokręca się głowicę silnika.
Pozdrawiam.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw mar 13, 2008 08:40

zeby dokladnie sprawdzic skad leci to najlepiej umyc silnik i po przejazdzce krotkiej lub na postoju obserwowac skad leci, jezeli silnik bedzie mocno nagrzany to olej po nim sie rozplywa jak woda po krzywym stole


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » czw mar 13, 2008 20:45

Dobra, chyba zrobione :-) Wypchnięty był uszczelniacz nie na wałku rozrządu, nie na wale korbowym, tylko na tym trzecim - nie wiem jak to się zwie, ale związane jest to z zapłonem. Tylko czemu tak się zrobiło? Za wysokie ciśnienie? Przeczyściłem na wszelki wypadek to odpowietrzenie silnika, było tam pełno masełka... A kiedyś bagnet mi wyskoczył. Fakt, że wchodzi luźno, ale też musiała być jakaś przyczyna, że go wyrzuciło. Czy te dwie sprawy można powiązać?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 13, 2008 20:51

można, swoją drogą zatykanie odmy w 1,8 to się raczej nie zdarza. Jeździj, patrz czy silnik niema wielkich przedmuchów w dół ( z dziury bo bagnecie czy z korka oleju jak odkręcisz)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 40 gości