Strona 1 z 1
					
				Stukanie wycieraczki
				: czw lut 07, 2008 09:14
				autor: gpel
				Witam
Lewa wycieraczka podczas pracy stuka, gdy jest w położeniu pionowym. Stukanie to jest cykliczne, właśnie tylko jak jest w pionie słychać ten stuk wychodzący z lewego podszybia. Na początku po kilku cyklach wycieraczek ustępowało, teraz jest cały czas. Zanim rozbiorę podszybie i zdejmę wycieraczki zapytam szanowne grono co to może być, nigdy tego nie rozbierał w tym aucie. Dodam, że nakrętka mocująca wycieraczkę jest dobrze dokręcona. 
Jak w ogóle ściągacie wycieraczki, po odkręceniu nakrętki ani drgnie. Wiem że jest ona wciśnięta na klinie. Czy trzeba użyć jakiegoś ściągacza, czy jest na to inny sposób?
			 
			
					
				
				: czw lut 07, 2008 09:22
				autor: kiss
				wycieraczka zejdzie bez żadnego przyrządu tylko musisz ją rozruszać
tu masz bardzo dobre wskazowki: 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55632 
			 
			
					
				
				: czw lut 07, 2008 09:54
				autor: greg
				stuka bo uderza w drzwi - włącz wycieraczki, wyjdź z auta - przyjrzyj się jak końcówka uderza w drzwi  

 
			 
			
					
				
				: czw lut 07, 2008 10:18
				autor: gpel
				greg pisze:stuka bo uderza w drzwi - włącz wycieraczki, wyjdź z auta - przyjrzyj się jak końcówka uderza w drzwi  

 
Nie bardzo rozumiem, jak ma stukać wycieraczka w drzwi, w którym miejscu ??
 
			 
			
					
				
				: czw lut 07, 2008 10:45
				autor: greg
				linia drzwi jest równoległa do linii słupka i krawędzi szyby - górna część wycieraczki uderza w krawędź drzwi  

 - nie pytaj tylko idź i sam zobacz
 
			 
			
					
				
				: czw lut 07, 2008 16:58
				autor: majki75
				greg pisze:górna część wycieraczki uderza w krawędź drzwi
Tak się dzieje gdy kupisz zbyt długie pióro wycieraczki lub są one źle założone.
Ten powód stukania wydaje się za banalny, takie rzeczy zauważa się samemu i nie pyta na forum 

Chodzi chyba o coś innego - być może silniczek się zaciera, to dość częsty problem. Warto go co jakiś czas wyjąć i przeczyścić/przesmarować.
 
			 
			
					
				
				: czw lut 07, 2008 20:21
				autor: gpel
				greg pisze:linia drzwi jest równoległa do linii słupka i krawędzi szyby - górna część wycieraczki uderza w krawędź drzwi  

 - nie pytaj tylko idź i sam zobacz
 
Nie dziw się, ale jeździłem wcześniej Corsiawką a tam słupek jest widoczny, a Bora faktycznie ma słupek schowany pod krawędzią drzwi 

 Sam się z tego uśmiałem bo jeżdżę już roczek 
 
majki75 pisze:Tak się dzieje gdy kupisz zbyt długie pióro wycieraczki lub są one źle założone.
Ten powód stukania wydaje się za banalny, takie rzeczy zauważa się samemu i nie pyta na forum 

Chodzi chyba o coś innego - być może silniczek się zaciera, to dość częsty problem. Warto go co jakiś czas wyjąć i przeczyścić/przesmarować.
 
Pióra są OK jeszcze od Niemca, wszystko jest dobrze założone. Faktycznie o takie banały na pewno bym nie pytał, a uderzanie o krawędź drzwi na pewno bym zauważył.
Na razie z braku czasu spryskałem WD40 mechanizm przez kratkę w podszybiu po lewej stronie na "przegubach" i nie słychać, ale to pewnie półśrodek i trzeba kiedyś wszystko ładnie wyczyścić przesmarować, jak to jest ładnie opisane w w/w wątku 
