1.6 jak ustawic zaplon bez lampy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

1.6 jak ustawic zaplon bez lampy

Post autor: mateusz18 » śr gru 12, 2007 17:05

Jak ustawic zaplon bez lampy na sluch? Na co zwrocic uwage?
Pomimo tego ze auto jak zapali jezdzi dobrze, ale czasem ma problemy z rozruchem, i okapca swiece na czrnno



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr gru 12, 2007 17:20

wstepnie tylko na znaki nic wiecej


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr gru 12, 2007 23:30

bez lampy nie można. Jeśli jest to mk3 wielopunkt to dochodzi jeszcze do tego konieczność podpięcia pod komputer.



Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mateusz18 » czw gru 13, 2007 19:28

To jest jednopunkt,
Jak jest z zaplonem jak sie przesuwa zgodniez ruchem silnika to sie opoznia , a jak przeciwnie to
przyspiesza tak?



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw gru 13, 2007 20:05

Witam :D
Jeśli kręcisz zgodnie z euchem wskazówek zegara to opóźniasz, jeśli przeciwnie do ruchu wsk. zegara to przyspieszasz.
Ustaw tak aby silnik praqcowal w twoim mniemaniu najpłynniej. Bez stuków i nadmiernie wysokich obrotów.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt gru 14, 2007 00:23

Płynnie to on będzie pracował nawet przy 12 stopniach a dopiero się przekonasz jak Ci wzrośnie spalanie albo nadpali się kopułka. Na słuch to możesz malucha potraktować ale nie VW. Tak wiec nie uczmy dziadostwa bo tylko takim określeniem można nazwać ustawianie zapłonu na słuch przy golfie. Skoro chcesz żeby tak wdzięczny silnik jak 1.6 na jednopunkcie odwdzięczył Ci się dobrą pracą i spalaniem zainwestuj w lampę. Na allegro koszt około 29 zł. a naprawdę skutkuje - nie wykazuje różnicy przy porównaniu z drogimi lampami.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt gru 14, 2007 00:31

tak powinno byc zero fuszery dziadostwa nie popieram na sluch to WSK 125 sie ustawialo i to gralo nie do konca


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt gru 14, 2007 00:38

mateusz18[/b jezeli juz bedziesz kupował lampe to kupuj taka z podziałka wyprzedzenia kata zapłonu, taka lampa wszystko sobie sam ustawisz. A taka zwykla bez podziałki to mozesz co najwyzej na znak ustawic ( ale to bedzie na zero do rozrzadu), ewentualnie jezeli wiesz ile masz miec przyspieszone i jakiej odległosci na pasku rozrzadu/ kole zamachowym odpowiada to przyspieszenie i wtedy kombinowac. Troszke zamotane to moze jest ale jak ktos nie ma takiej lampy z podziałka to wlasnie w ten sposob sobie radzi, ty jestes w tej sytuacji ze jeszcze nie kupiles lampy, jezeli sie przymierzasz to polecam ta z podziałka. Na allegro znalazlem za ok 100 zł , calkiem przyzwoita.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt gru 14, 2007 01:00

Przy golfie 3 jest podziałka na O i na 6 stopni a wiec nie ma najmniejszego problemu ze zwykłą za 29 zł. Oczywiście jeśli chcesz wydać więcej to polecam z podziałką bo wówczas będziesz mógł ustawiać przy autach które tej podziałki nie posiadają.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt gru 14, 2007 01:15

Jacenty85 pisze:Przy golfie 3 jest podziałka na O i na 6 stopni
no to bosko, widzisz w II nie wpadli na ten pomysł cwoki , w takim razie zwykla lampa styknie:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » pt gru 14, 2007 03:58

Koledzy, a podpowiecie jak się ustawia zapłon z ta lampą przy silniku 1,8 75 KM (AAM)? Pewnie już to gdzieś było, ale nie mogę otwierać starszych postów, nie wiem czemu...
Ostatnio miałem zmieniany pasek rozrządu, po czym okazało się, że autko strasznie zamulone jest. Mechanior stwierdził ze zdziwieniem, że "zapłon musiał się przestawić" no i "ustawił" na słuch. Teraz w zasadzie jest ok, ale jako, że auto odebrałem wczoraj to nie wiem jeszcze np. ile pali po takim ustawianiu. Ewentualnie może polecicie jakiś warsztat w zachodniej Warszawie, Mszczonowie, Rawie Mazowieckiej lub gdzieś po drodze, gdzie by mi to fachowo ustawili? A ile za to kasują?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mateusz18 » pt gru 14, 2007 23:08

A wiec panowie przyspieszylem mu zaplon o 2mm i teraz swiece sa opalane na brazowo, ale pojade jesczez za niedlugo do warsztau niech mi ustawia porzadnie



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt gru 14, 2007 23:35

Kolego lwlw sprawdź najpierw zanim rozregulują Ci całkowicie czy przypadkiem mechanik nie przestawił o jeden ząbek rozrządu. Przy zmianie paska owszem następują lekkie przesunięcia ale nie aż takie, żeby auto zesłabło. Polecam sprawdzić we własnym zakresie - miła zabawa a może przynieść całkowitą poprawę. Jeśli stwierdzisz, że mimo poprawnego ustawienia rozrządu i tak auto jest słabe to jedź do mechanika na zwykły stroboskop (bez kompa - twój silnik tego nie wymaga) koszt takiej regulacji to zwykle 30 złotych.



Awatar użytkownika
mateusz18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:40
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mateusz18 » sob gru 15, 2007 12:47

Panowie wytlumaczcie teraz jak sie ustawia zaplon za pomoca lampy, tak na chlopski rozum



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości