Strona 1 z 1
					
				jetta 1.8 GX wywala plyn z zbiornika wyrownawczego
				: wt lis 27, 2007 15:22
				autor: esio10
				witam mam problem otoz jakis czas temu plyn z chlodnicy mi wyciekał z pompy wody, po czym zjawisko ustapilo... dolalem wody do zbiornika wyrownawczego i odczekalem jakis czas z otwartym korkiem az sie uklad odpowietrzy ( bo nie zauwazylem , i nie wiem w ktorym miejscu i czy wogole sa , zaworki odpowietrzajace) i od tamtego czasu sobie jezdzilem autkiem... po jakims czasuie dolewalem znowu wody ale minimalnie - i co zauwazylem - z wezyka ktory idzie z chlodnicy ten cienki do zbiornika wyrownawczego nie leci w nim wogole woda... i jak odkrecilem korek z zbiornika by tam zagladnac - na pracujacym silniku to nagle wywalilo mi wode z dobre pol litra albo i lepiej , po czym przestalo i naglle zasssalo wode z zbiornika w weze po czym w zbiorniku zrobilo sie sucho,,, i dolalem wody tak by pelno bylo , i znowu dobre 5 minut ok , po czym nagle znowu erupcja i wywala mi wode z zbiornika, a z wezyka tego cienkiego jak sie nie lalo , tak nie leje , sprawdzilem juz jego droznosc i jest ok.. i sie zastanawiam co moze byc i jak temu zaradzic.. jak narazie to robie tak ze wlewam wode do zbiornika i zakrecam korek i jezdze... na czujniku w aucie pokazuje temerature w normie czyli tak 1/2 a czasem to tak 2/3 - prosze o pomoc - co zrobic by woda miala normalny obieg i nie wywalało jej z zbiornika po odkreceniu...
			 
			
					
				
				: wt lis 27, 2007 16:14
				autor: Marioo
				Jezeli silnik jest nagrzany i odkrecisz korek to zawsze ci wywali plyn,
			 
			
					
				
				: wt lis 27, 2007 16:46
				autor: Paweł Marek
				Albo jest tak  dlatego że masz dużo wody która ma nizszy stopień wrzenia i łatwiej paruje niż normalny płyn chłodzący, albo masz zapowietrzony układ z przyczyn takich jak niedrożny króciec wężyka o którym piszesz, albo (odpukać) padla uszczelka pod głowicą. Wywalania płynu w dużej ilości nawet na gorącym silniku (o ile powoli odkręcasz korek i ostrożnie) nie ma prawa być. Jest tak jeśli jest gdzierś bania powietrzna w ukladzie, ściśnięta prtzez ciśnienie płynu a potem nagle się rozpręża po odkręceniu korka i wypych płyn.
			 
			
					
				
				: wt lis 27, 2007 18:32
				autor: esio10
				wlasnie ze nie zawsze wywala.. wezyk ten cienki jest drozny,  a co do tego ze uklad zapowietrzony- to jak go odpowietrzyc w GX-ie?? sa jakies zaworki ? a co do uszczelki pod glowica to moze byc calkiem mozliwe bo cos mokrawo wokol niej jest- takie zapocenie i czasem jak jest zimno i jade i deptam po wysokich obrotach to delikatnie sie zapala kontrolka cisnienia oleju, ktos mi wlasnie powiedzial aby termostat wymienic a potem uszczelke pod glowica..
			 
			
					
				
				: wt lis 27, 2007 18:45
				autor: msokolek
				miałem podobne objawy 
kolego sprawdz najpierw korek przy zbiorniczku wyrównawczym czy sie nie zacina, u mnie jak sie zacinał to mi przy pompie wodnej rozpieło układ chłodzenia.
a jak masz gorący silnik to w  nagrzewnicach masz ciepłe powietrze czy zimne ??
korek ok 20 zł kosztuje i to na tyle  

 
			 
			
					
				
				: wt lis 27, 2007 20:08
				autor: esio10
				jak sie silnik zaczynna grzac to leci cieple powietrze z nawiewu. odpialem dzis gruby waz przy chlodnicy i byla w nim goraca woda, wentylator sie kreci , ale nie podaje wody przez ten cienki wezyk - wiec co ma korek z zbiornika do tego , jak nawet przy odkreconym zbiorniku powinna woda sie lac na skutek obiegu wody, a ze cos blokuje go - czyli cos powoduje ze nie ma obiegu to wode zassysa na skutek otwarcia sie duzego obiegu, a zamyka sie na i wypycha na skutek krotkiego obiegu - tak mi sie wydaje - tylko co jest przyczyna ze nie ma obiegu ?
			 
			
					
				
				: wt lis 27, 2007 21:21
				autor: Paweł Marek
				esio10 pisze:tylko co jest przyczyna ze nie ma obiegu
masz jeszcze do sprawdzenia pompę, jak wyjmiesz termostat to palcem i wzrokowo ocenisz stan jej wirnika, czy łopatki całe i czy nie okręcił sie wirnik na osi 
[ Dodano: Wto Lis 27, 2007 8:22 pm ]
i woda z cienkiego wężyka nie musi się lać jak już termostat jest otwarty na gorącym, na zimnym na pewno powinna.
 
			 
			
					
				
				: śr lis 28, 2007 12:40
				autor: szyninho
				wymien pierw termostat tez tak ostatnio mialem..caly czas musialem dolewac..mialem nowy termostat!ale jak kupisz to musisz kupic firmy WAHLER bo jak kupisz inny to tamte 9 na 10 termostatow sa od razu do wyrzucenia po zalozeniu!dopiero pozniej wez sie za wymiane uszczelki..termosat kosztuje ok28zl a uszczelka u mechanika ok 500zl 

  wiec radze najpierw termostat!pozdrawiam mi teraz chodzi bez zarzutu a tez chcialem wymieniac uszczelke..uszczelke mozesz wymieniac wteduy gdy Ci mocno olej ucieka ale widzisz go w tym zbiorniczku wyrownawczym ze jest tlusto! 
  
 
			 
			
					
				
				: śr lis 28, 2007 15:47
				autor: esio10
				nie ma sladow tlustych, nie widac by silnik dymil na bialo - jest ok
			 
			
					
				
				: śr lis 28, 2007 19:42
				autor: -pawlo111
				szyninho pisze:le jak kupisz to musisz kupic firmy WAHLER bo jak kupisz inny to tamte 9 na 10 termostatow sa od razu do wyrzucenia 
z tym sie nie zgadzam ja mam inny i działa. 
Jak sprawdzic czy to uszczelka? a no odkrec korek od zbiorniczka i zapal autko i niech sie zagrzeje i zobacz do zbiorniczka czy nie widac bulek)baniek powietrznych_ jak sa to uszczelka do roboty.
 
			 
			
					
				
				: śr lis 28, 2007 23:22
				autor: szyninho
				-pawlo111 pisze:z tym sie nie zgadzam ja mam inny i działa.
 napisalem ze 9 na 10..moze trafiles na dobry.. 

 
			 
			
					
				
				: śr lis 28, 2007 23:33
				autor: RobertP
				szyninho pisze:uszczelke mozesz wymieniac wteduy gdy Ci mocno olej ucieka ale widzisz go w tym zbiorniczku wyrownawczym ze jest tlusto! 
  
 
nie prawda, to jeden z przypadków jakie są 
bo nie często spotkałem się z wpływaniemoleju do układu chłodzenia, 
częściej woda uciekała w układ spalania ...
a to też wcale nie musi być mocno i dobrze widoczne z rury ...
bo jak idzie niewielka ilość to wcale pary z rury nie widać
wszystko zależy jak rozszczelni się uszczelka ....
-pawlo111 pisze:Jak sprawdzic czy to uszczelka? a no odkrec korek od zbiorniczka i zapal autko i niech sie zagrzeje i zobacz do zbiorniczka czy nie widac bulek)baniek powietrznych_ jak sa to uszczelka do roboty.
esio10 jeszcze można sprawdzać bez odkręcania korka, 
złapać za węże jak są fest kamienno twarde, to uszczelka do wymiany