Strona 1 z 1
					
				Bierze olej - robie uszczelniacze i co jeszcze ?
				: czw lip 19, 2007 20:28
				autor: Kavior
				Witam wszystkich
Moja polowka ma juz 234tys.km przejechane i zaczyna mi brać olej. Kilka tysiecy temu załozyłem sekwencje i gaz pewnie to tylko spotegował. Jak jeszcze nie miałem gazu to na 10tys dolałem mu 0,5litra jak jezdziłem tylko po miescie. Na trasie mocno butujac tak do 180km/h po 120km olej z polowy miarki spadł na minimum. Teraz wracałem autostrada Wrocław-Kraków jechałem spokojnie tak do 110km/h i tez olej zszedł na miniumum 

 Generalnie ostatnio przejechałem 1tys.km po trasie ale spokojnie i wlałem mu jakies 0,7litra oleju. Jezdze na 10W40 Castrola. Przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy w przyszłym tygodniu bo to chyba ich wina ? Silnik ma moc, nie kopci i wogóle jest ok. Pytanie do Was - czy jest sens by od razu za jednym zamachem zrzucic głowice i wymienic uszczelke pod nia i uszczelniacze czy same uszczelniacze bez sciagania głowicy? Uszczelka na razie nie daje znac o sobie ale zastanawiam sie czy nie zrobic jej od razu jak mam odstawiac auto na warsztat bo wczesniej czy pożniej pewnie i tak ja szlak trafi tym bardziej ze przebieg mam juz duzy. Co myslicie o tym ? Czy to ma sens ? A i jeszcze jedno - jak silnik chodzi na wolnych obrotach i wyciagne korek wlewu oleju to chodzi glosniej i i jak przyłoze dłon to lekko dmucha ze srodka ( nie dymi ). Czy mam sie martwić, czy to pierwsze oznaki ze silnik pada ? Sprawdze mu od razu kompresje...Wyciagniecie bagnetu nic nie zmienia.
 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:32
				autor: PAWEL89
				Możesz spróbować to zależy tylko od twoich finansów w czy sam tego chcesz. A ten olej nie jest chyba za dobry do samochodu z takim przebiegiem
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:34
				autor: souler
				jesli masz kase na wymiane uszczelnien silnika to jak najbardziej ma sens, bo jedna robota. uszczelke pod glowica, jesli jest oryginal, to warto sobie zmienic. przy okazji wszelkie zimery i oringi na walach, walkach, waleczkach, uszczelki kolektorow, pokrywy i czego tam jeszcze. zrobic raz porzadnie i smigac dalej.
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:34
				autor: Kavior
				PAWEL89 pisze:A ten olej nie jest chyba za dobry do samochodu z takim przebiegiem
Auto do przebiegu 220tyś chodziło na syntetyku 5W40 

 Mineralnego na pewno mu nie wleje prędko
 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:36
				autor: souler
				PAWEL89 pisze:Możesz spróbować to zależy tylko od twoich finansów w czy sam tego chcesz. A ten olej nie jest chyba za dobry do samochodu z takim przebiegiem
kolejny maniak minerala 

 nauczcie sie do kur.. nedzy, ze jezdzi sie na syntetyku jak najdluzej, a jesli silnik zaczyna brac, to robi sie to i tamto i dalej leje syntetyk. mineral jest do malucha. polsyntetyk to ostatecznosc.
 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:41
				autor: Kenti1
				UZASADNIJ ?  

 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:42
				autor: Kavior
				SouleR pisze:wszelkie zimery i oringi na walach, walkach, waleczkach, uszczelki kolektorow, pokrywy i czego tam jeszcze. zrobic raz porzadnie i smigac dalej.
Kurcze troche duzo tego 

 Nie wiem czy finansowo będę w stanie wszystko wymienić ale wiem że warto by było !! Jutro podjadę do ASO z listą i popytam o ceny bo mam już takie zboczenie że zawsze wszystkie uszczelki i uszczelniacze kupuje oryginalne bo juz kilka razy sie przejechałem na zamiennikach. Potem zobaczymy na ile mnie skasuje mój mechanik.
 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:46
				autor: Kenti1
				przejechałes sie nie na zamienikach tylko w wielu przypadkach na MECHANIKACH 

(wadliwy montaż)
 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:49
				autor: Kavior
				Kilka razy nawet sam zmieniałem ale ze mnie zaden mechanik 

 Pewnie masz racje ale w ASO uszczelki wcale nie sa takie drogie jakby sie wydawało.
 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:50
				autor: Kenti1
				Kavior pisze:Kurcze troche duzo tego  Nie wiem czy finansowo będę w stanie wszystko wymienić ale wiem że warto by było !! Jutro podjadę do ASO z listą i popytam o ceny bo mam już takie zboczenie że zawsze wszystkie uszczelki i uszczelniacze kupuje oryginalne bo juz kilka razy sie przejechałem na zamiennikach. Potem zobaczymy na ile mnie skasuje mój mechanik.
mechanikowi patrzy sie na ręce .....!!!!!!!!!! to podstawa......reszty domyslisz się :)sam
 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 20:53
				autor: Kavior
				Mechanika mam uczciwego i jak tylko sie da to staram sie zawsze być przy pracach nad moim autem by się czegoś nauczyć. U niego akurat zadnych uszczelek nie wymianiałem, to było u kogos innego i nie w tym aucie 

 
			 
			
					
				
				: czw lip 19, 2007 22:51
				autor: bonifacy
				Kurcze ! Tak przeczytałem te wszystkie posty i oczy mi się robią okrągłe  
 
Widze że  jak bierze olej to wszysczy są za uszczelniaczami zaworów  

 Przebieg duży , więc to możliwe. Żonglerka z olejami też jest popularna . Jak macie kase to eksperementujcie . Prawda jest taka że jak silnik jest już wyjechany , to choćbyście go miodem smarowali to i tak będzie do d....py.
Takie jest moje zdanie , a jak nie mam racji to niech mnie ktoś mnie poprawi !!!!