Strona 1 z 3
					
				Jak dziala i jak zamontowac tempomat
				: śr mar 30, 2005 14:57
				autor: snou
				Ktos moze ma informacje jak to dziala 
Jak to sie je i z czym to sie je
Jak jest podlaczone w MK3 z silnikiem TDI 
Co jest potrzebne do zamontowanie tego ustrojstwa
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 15:36
				autor: Corvax
				W tdi podobno dość prosto - potrzebna wajcha z przełącznikiem - miejsce (gniazdo) gdzie sie go podłącza i VAG do włączenia opcji tempomatu w ECU.
			 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 15:52
				autor: majkel
				z tego co wiem nawet nie trzeba wajchy. Kolega zrobił bez tego.
			 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 16:02
				autor: Corvax
				majkel pisze:z tego co wiem nawet nie trzeba wajchy. Kolega zrobił bez tego.
można, bo to tylko przełącznik  

 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 20:15
				autor: Piotro
				no a jak to jest w benzyniakach? tak samo? Ma ktos moze fotke jak wyglada to "wajcha" ?
			 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 20:44
				autor: majkel
				wajcha wygląda bardzo podobnie do tej co sie włącza MFA, w benzyniakach to już nie takie proste
			 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 21:15
				autor: Corvax
				W benzyniaku to nawet nie myśl żeby założyc 

 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 21:36
				autor: Piotro
				szkoda...bo fajny bajer .. no i przydatny na trasie. Czemu w dieslu jest to calkiem proste a w benzyniaku prawie niemozliwe?
			 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 21:44
				autor: Corvax
				Możliwe, tylko kłopotliwe. TDI jak na tamte czasy był silnikiem strasznie naszpikowanym elektroniką. To jego zaleta i jednocześnie wada - jak coś się sperdzieli to bez VAGa ani rusz  

 . 
W tdi ECU steruje silnikiem, nie ma linki gazu, tylko potencjometr. Wystarczy uaktywnić opcję tempomatu w kompie i po zawodach. W silnikach benzynowych gaz jest na lince - oprócz manetki potrzeba jeszcze regulatora obrotów, pompy ciśnieniowej i instalacji sterującej pedałem gazu, kilku wiązek elektrycznych i sporo grzebania w aucie, żeby to wszystko zamontować - efekt nie warty tej roboty.
 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 22:51
				autor: Unicron
				czyli w TDI aby tempomat działał wystarczy sterownik/przełacznik i VAGiem coś tam zmienić w ustawieniach??
			 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 22:57
				autor: snou
				W benzynce to juz wysza technika potrzebne jest cos takiego jak napinacz do linki czy cos takiego duzo w sumie roboty ale do zrobienia 
Przelacznik do TDI w niemczech z tego co sie zorientowalem kosztuje jakies 68 euro czy cos takiego ale nie wiem jak to w bezynce 
Widzialem tylko schemat tego 
EWENTUALNIE KTOS MA DO SPRZEDNIA TEMPOMACIK DO TDI ?? W ROZSADNEJ CENIE ?
			 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 23:07
				autor: ku_bi
				Corvax pisze:W benzyniaku to nawet nie myśl żeby założyc 

 
a może napiszesz coś więcej Corvax 

 jak to będzie przy silniku ady 

 
			
					
				
				: śr mar 30, 2005 23:11
				autor: Piotro
				Corvax pisze:Możliwe, tylko kłopotliwe. TDI jak na tamte czasy był silnikiem strasznie naszpikowanym elektroniką. To jego zaleta i jednocześnie wada - jak coś się sperdzieli to bez VAGa ani rusz  

 . 
W tdi ECU steruje silnikiem, nie ma linki gazu, tylko potencjometr. Wystarczy uaktywnić opcję tempomatu w kompie i po zawodach. W silnikach benzynowych gaz jest na lince - oprócz manetki potrzeba jeszcze regulatora obrotów, pompy ciśnieniowej i instalacji sterującej pedałem gazu, kilku wiązek elektrycznych i sporo grzebania w aucie, żeby to wszystko zamontować - efekt nie warty tej roboty.
 
no teraz wszystko jasne. Myslalem ze moze w TDI nie ma linki ale wydawalo mi sie to malo prawdopodobne biorac pod uwage wiek golfa 3.
Dzieki za info
 
			
					
				
				: czw mar 31, 2005 01:15
				autor: Corvax
				ku_bi pisze:Corvax pisze:W benzyniaku to nawet nie myśl żeby założyc 

 
a może napiszesz coś więcej Corvax 

 jak to będzie przy silniku ady 

 
ku_bi to chyba nie zależy od silnika - są po prostu 2 systemy - elektroniczny i mechaniczny - taki jak na zrzucie z Edka. Do benzyny w MK3 idzie ten drugi.