Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » sob maja 15, 2010 11:10

TheBiSHoP pisze:a no dokładnie tak
heh .. dzieki za info .. moim zdaniem porazka po maxie :crazy:
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Fojt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Fojt » ndz maja 16, 2010 16:12

mam taki licznik 1/2 FIS 2000rok Obrazek
1J0 920 822 C czy podejdzie mi licznik ze sport edition o numerze 1J5920825C rownież 1/2 Fis lub 1J5 920 806 G VDO z pełnym FISem czy po podłączeniu dodatkowo bede musiał zaprogramować kluczyk ?z góry dzieki za odpowiedź


Obrazek
Mk6 GTI DSG 2.0 TSI Stage 4

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz maja 16, 2010 18:10

1J5920825C podejdzie, ale ten drugi numer to coś zły podałeś chyba.

Musisz zaprogramować immobilizer od nowa!



Awatar użytkownika
Fojt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Fojt » ndz maja 16, 2010 18:15

numer podałem napewno dobry.. co do 825C z pełnym fisem (ja mam 1/2Fis 822C) wszystko będzie działać tak jak nalezy np info o braku płynu spryskiwaczy/ rezerwie? czy oprocz zprogramowania immo bede musiał jeszcze cos zrobić? dzieki za odp
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 18:17 przez Fojt, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Mk6 GTI DSG 2.0 TSI Stage 4

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 02:54

greg pisze:
tjwasiak pisze:A liczniki od 1,4 też często się nie przekodowują na wartości dla innych aut..
jeszcze takiego nie spotkałem - odwrotnie czyli do 1,4 z innego silnika tak
No i dziś próbowałem - szafa "rarytas" - pełen FIS, bez CAN i od 1.4 (1J0 919 890). Autko 1.6. Problemów z zakodowaniem prawie nie było - prawie bo ostatniej cyfry (3) nie połknął.
Znasz może jakieś lekarstwo (na przykład gdzie w tym wsadzie zalega K-Wert)? Da się go w ogóle ustawić "z palca" i zmienić końcówkę kodowania na 0? A może masz wsad od 1J0 919 890 A - dopasuje się go do tarcz najwyżej i wtedy zagra.
greg pisze:(...) a i zapomniałeś jeszcze dodać że jak da z passata FL to będzie problem z temperaturą zewnętrzną
O to też pytałem... i nie uzyskałem odpowiedzi, a chciałbym wiedzieć o co chodzi, bo nikt mi nigdy nic nie zgłaszał, a chciałbym mieć pewność że to co robię działa poprawnie.



greg

Post autor: greg » pn maja 17, 2010 10:18

numer podałem napewno dobry.. co do 825C z pełnym fisem (ja mam 1/2Fis 822C) wszystko będzie działać tak jak nalezy np info o braku płynu spryskiwaczy/ rezerwie?
tak - aktywujesz tylko VAGiem (zmiana kodowania licznika)

[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 10:18 am ]
tjwasiak pisze:A może masz wsad od 1J0 919 890 A - dopasuje się go do tarcz najwyżej i wtedy zagra.
mam

[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 10:21 am ]
tjwasiak pisze:O to też pytałem... i nie uzyskałem odpowiedzi,
to wogóle ciekawa sprawa - bo po wpięciu licznika właśnie z FLa - przestało wskazywać temp zewn - zmieniłem eeprom w tym liczniku na Golfa i zaczęło pokazywać - zmieniłem spowrotem na passata i przestało pokazywać. Wniosek taki że temp zewn musiał być przekazywana inaczej ze sterownika climatronica

[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 10:25 am ]
tjwasiak, ja mam pełny fis 1J0 919 991A - chcesz to zamienimy tarcze i wgrasz eeprom. (skala do 260) - szwagier z nimi w warszawie może podskoczyć
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 10:21 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » pn maja 17, 2010 11:12

greg pisze:to wogóle ciekawa sprawa - bo po wpięciu licznika właśnie z FLa - przestało wskazywać temp zewn - zmieniłem eeprom w tym liczniku na Golfa i zaczęło pokazywać - zmieniłem spowrotem na passata i przestało pokazywać. Wniosek taki że temp zewn musiał być przekazywana inaczej ze sterownika climatronica
Na forum passata pisali, że fl temperaturę bierze przez can z klimatronika.


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

Awatar użytkownika
Fojt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Fojt » pn maja 17, 2010 11:56

greg, dzieki za odpowiedź


Obrazek
Mk6 GTI DSG 2.0 TSI Stage 4

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 12:46

greg pisze:
tjwasiak pisze:A może masz wsad od 1J0 919 890 A - dopasuje się go do tarcz najwyżej i wtedy zagra.
mam (...) tjwasiak, ja mam pełny fis 1J0 919 991A - chcesz to zamienimy tarcze i wgrasz eeprom. (skala do 260) - szwagier z nimi w warszawie może podskoczyć
Może niech właściciel owych zegarów (użytkownik z forum) się z Tobą dogada, ja mogę później wszystko zgrać ze sobą do kupy - chyba kolejny pośrednik nie jest potrzebny...
Co ciekawe w tych zegarach od 1.4 pomimo występowania tej funkcji podczas testu komponentów nie ma żadnej reakcji na przekroczenie temperatury cieczy chłodzącej - ani nic się nie wyświetla, ani nie ma brzęczyka...
greg pisze:
tjwasiak pisze:O to też pytałem... i nie uzyskałem odpowiedzi,
to wogóle ciekawa sprawa - bo po wpięciu licznika właśnie z FLa - przestało wskazywać temp zewn - zmieniłem eeprom w tym liczniku na Golfa i zaczęło pokazywać - zmieniłem spowrotem na passata i przestało pokazywać. Wniosek taki że temp zewn musiał być przekazywana inaczej ze sterownika climatronica.
Domyślam się że to kwestia zmiany jednego bajtu w sofcie... Tak jak przekonfigurowanie źródła sygnału prędkości (impulsator/ABS via CAN). Sygnał prędkości z ABSu wykorzystują np. zegary z Sharana. Fajna sprawa jak padnie impulsator - nie trzeba wymieniać, wystarczy mała korekta softu...



Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » pn maja 17, 2010 13:04

Może ktoś coś mi doradzi...
Mam leona z 2000r (immo2) i próbuję założyć do niego licznik z b5fl.
Najpierw zmieniam kodowanie bramy can oraz zegarów na takie jak było w starym liczniku. Następnie adaptacja kanał 00 oraz dopasowanie kluczyków kanał 21. Niby wszystko jest w porządku, kontrolka immo gaśnie. Wyłączam kluczyk, po niecałej minucie próbuję odpalić auto odpala i gaśnie. W sterowniku silnika wyskakuje błąd blokady immo.
Na wsadzie z golfa jest dokładnie to samo.

Co jest źle?

Dodam, że w blokach pomiarowych w polu adaptacji licznika z ecu cały czas jest 6, nawet jak podłącze zegary na stole.
I jak zakładam stary licznik muszę od nowa adaptować kluczyki bo miga kontrolka immo.


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 13:37

Proponuję sprawdzić co twierdzi zestaw wskaźników w blokach wartości mierzonych - kanały w okolicach 21 bodaj odnośnie sterownika silnika i kluczyka.



Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » pn maja 17, 2010 14:29

21 |Error|Group21|Not|Avalible
22 |0 | 1 | 1 | 1
23 | 0 | 0 | 1 | 6
24 wszędzie 0.0

Ostatni blok na kanale 23 odpowiada za dopasowanie zegarów do ECU. Zastanawia mnie dlaczego zawsze tam jest 6 nawet jak podłącze zegary w domu na stole?

I problemem jest chyba właśnie brak komunikacji między immo zegarów a ecu bo skoro kluczyki się dopasują i kontrolka gaśnie to w samych zegarach chyba wszystko jest ok?


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » wt maja 18, 2010 00:40

Jest 6 chyba dlatego że zegary nie są "nowe" tylko były już dopasowane do jakiegoś ECU. Problem polega na tym że nie ma zezwolenia na start silnika. Rozumiem że dopasowałeś zegary z ECU?



Arek84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: Arek84 » wt maja 18, 2010 09:46

Tak, zarówno po zmianie kodowania jak i po dopasowaniu kluczyków robiłem adaptację na kanale 00.

Jak rozwiązać problem?


Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości