Strona 4 z 7
VW BORA 1.4 jaki olej
: śr mar 17, 2010 15:15
autor: Luki1502
Witam posiadam vw bora 1.4. Mam zamiar wymienic olej na castrol gtx 10 w 40 A3/B3 .Chcialbym wiedziec czy to dobry wybor.
: śr mar 17, 2010 15:48
autor: jhosef
Luki1502, ja na Twoim miejscu najpierw sprawdziłbym co zaleca producent. A zaleca pewnie syntetyk 5W30 lub 40. I taki bym zalał. Ja przeszedłem z minerała na półsyntetyk ale następna wymiana pójdzie już syntetyk.
: pn mar 22, 2010 17:59
autor: davidov26
Witam a ja mam leonka 110 ps asv 2004 r i auto nie bierze oleju wogole .Wczesniej zakupilem olej quantum to jakis angielski albo nie wiem ale kupilem go w anglii w aso seata no i niedawno zdecydowalem ,ze kazdy nastepny to bedzie tylko MOTUL ale nie wiem do konca ktory wiem ,ze musi spelniac normy 505.01 i ,ze ma byc 5w40 syntetyk . Mam dylemat pomiedzy dwoma MOTUL SPECIFIC a motul 8100 x-clean, ktory niby tez spelna normy 505.01 od niedawna ale jest przeznaczony dla aut z norma emisji spalin euro 4 a z tego co sie orientuje to euro 4 weszlo w 2005 r czy rok pozniej po wyprodukowaniu mojego auta .Bede wdzieczny jesli ktos cos mi doradzi bo nie wiem czy ten 8100 x-clean moze byc bo sklaniam sie do niego i nie wiem czuy szkod mi nie narobi.Czytalem tez gdzies ,ze ten technosyntese to jest niby pol syntetyk a pisza ,ze to pelny syntetyk .KOMU WIERZYC I CO WYBRAC .No chyba ,ze jakis inny motul
: wt mar 23, 2010 07:40
autor: river86
Chciałbym zwrócić uwagę, że nie wszystkie oleje syntetyczne są olejami syntetycznymi. Jeżeli olejem bazowy jest olej mineralny (a tak jest najczęściej), taki olej nie będzie już pełnosyntetycznym olejem. Tak samo jak nie każdy Mobil jest Mobilem 1. Pełnosyntetyczne oleje produkują tylko: LiquiMoly, Mobil 1, Valvoline i Motul. Podobna historia jest z olejami półsyntetycznymi, które są albo olejami mineralnymi z dodatkiem (zazwyczaj niewielkim) oleju syntetycznego albo hydrokrakowane. Nazwy "półsyntetyk" "syntetyk" nie są nazwami zastrzeżonymi więc produkcenci mogą umieszczać na opakowaniach jaką chcą nazwę.
: wt mar 23, 2010 08:50
autor: oldstaszek
river86 pisze:Chciałbym zwrócić uwagę, że nie wszystkie oleje syntetyczne są olejami syntetycznymi. Pełnosyntetyczne oleje produkują tylko: LiquiMoly, Mobil 1, Valvoline i Motul.
Nic bardziej błędnego - producentów olejów pełno syntetycznych jest wielu. Mam na uwadze oleje bazowe PAO - pełny syntetyk a także wyprodukowane według technologii"mid SAPS". Mam w swojej ofercie oleje XADO - pełny syntetyk.
: ndz kwie 04, 2010 23:52
autor: szadrak
A jaki olej byście rekomendowali do diesla na pompowtryskiwaczach? Wiem tylko że ma spełniać normę 505 01 ale nie wiem jakiej firmy oprócz castrola
: pn kwie 05, 2010 00:54
autor: Michal_c
http://allegro.pl/item982185687_castrol ... erlin.html
Czy warto taki olej kupić i zalać, czy lepiej zapłacić więcej za mniej ale w sklepie normalnie?
Mam zalanego minerała 15w40 i słyszałem od taty, oraz znajomych że castrol jest bardzo dobrym olejem, chciałbym się z filtrem oleju wyrobić do 100zł
: śr kwie 07, 2010 06:16
autor: RasPL
Czy dodatki czyszczące zawarte w olejach półsyntetycznych wyczyszczą silnik który pracował na oleju mineralnym bo trochę się tego tam nazbierało, uszczelki uszczelniacze itp wymienione czy może lać syntetyk
: śr kwie 07, 2010 20:48
autor: ziomek1988
Męczy mnie i męczy sprawa tych olejów. Co post to inne opinie. Ja mam silnik ALH 197000nalatane i jeżdzę na Castrol EDGE long life 0w30. Oleju mi praktycznie nie bierze. Przy najbliższej wymianie chcę zrezygnować z oleju typu long life (negatywne opinie). Chcę wymienić na dobry olej, zastanawiam się nad:
Motul X-cess 8100 5w40 w grę wchodzi jeszcze ewentualnie jakiś castrol EDGE, LiquiMolly. Co waszym zdaniem jest najlepsze? Może w faqu ktoś fachowo pomoże
: czw kwie 08, 2010 22:40
autor: Michal_c
ziomek1988 pisze:Może w faqu ktoś fachowo pomoże
Nie licz na to, tutaj występuje tylko monolog.
Więcej informacji chyba już na forach o polskiej motoryzacji idzie uzyskać.
: śr kwie 14, 2010 14:50
autor: czyki100
Koledzy proszę o pomoc !! Mam golfa IV 1.6 2000r. Mam problem od dłuższego czasu pobiera mi bardzo dużo oleju . Jest to jakies 1litr na 500km. stosuje olej mineralny 15W-40 Lotos SJ. Zaznacze ze wszystkie filtry i uszczelniacze są wymienione i nic nie cieknie i nie wywala oleju. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Moze to byc zły olej? (zaznaczam że od zakupu autka był lany olej mineralny ) Prosze o pomoc!!!
: śr kwie 14, 2010 15:08
autor: jhosef
czyki100, pierwsza sprawa, że w wysokiej jakości olej nie uderzyłeś. Ale nie powinn to być przyczyną (pierwotną być może) ale aktualnie musisz znaleźć powód ubytków. Podejrzewam turbinę. Rozumiem, że uszczelniacze zaworów są nowe?
Mierzyłeś kompresję? Dymek nie jest koloru niebieskiego?
: śr kwie 14, 2010 15:22
autor: czyki100
jhosef tak uszczelniacze zaworów sa nowiutkie. słabo sie znam na samochodach ale w benzynie 1.6 to chyba nie ma turbiny? dobrze mówie? jaki olej byscie radzili?
: śr kwie 14, 2010 15:30
autor: jhosef
czyki100, a przepraszam, zapędziłem się, gdzieś zobaczyłem tdi jakos tak poszło.
Jeśli nie uszczelniacze to pierścienie. Jeśli byś gdzieś gubił to przy takich stratach można by za tobą trafić.
Co do doboru oleju to najpierw lokalizacja miejsca ubytków dopiero później dobry olej. Najlepiej syntetyk zgodny z normaliami dla silnika. Względnie półsyntetyk, zawsze lepsza i tańsza alternatywa - zwłaszcza jak tak wciąga. Ja jestem pozytywnie nastawiony po ostatniej zmianie do Castrol Magnatec 10w40. Ostatnio kumplowi zalałem to samo do Vectry B 99 2,0 16V, która nieźle bierze olej. Nieco kopcenie przystało i wg relacji kolegi silnik nabrał wigoru. Mówiłem mu ze połowa z jego 130 koni zdechła ale dopiero po zmianie zauważył.