Spala olej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jeździsz daleko więc chciałbym cię przestrzec kolego.
0,5L na 2,5tys km to jeszcze ujdzie ale jak zacznie brać więcej to doradzam wizytę na serwisie.
Olej nie spala się w całości. Nagar jest tak ciężki ze osiada na zaworach i świecach. W pewnym momencie osad może być tak gruby ze któraś ze świec odmówi posłuszeństwa i pojedziesz dalej na trzech garach. Dostęp do świec w AKL na trasie jest bardzo trudny wiec mogą być z tego niezłe jaja.
Kontroluj często olej i pilnuj temperatury silnika gdyż obie przypadłości jednocześnie + jazda na 3 cylindrach mogą skutkować zapieczeniem pierścieni..
A moze jeździsz na syntetyku i już czas zalać 10W40 ?
			
													0,5L na 2,5tys km to jeszcze ujdzie ale jak zacznie brać więcej to doradzam wizytę na serwisie.
Olej nie spala się w całości. Nagar jest tak ciężki ze osiada na zaworach i świecach. W pewnym momencie osad może być tak gruby ze któraś ze świec odmówi posłuszeństwa i pojedziesz dalej na trzech garach. Dostęp do świec w AKL na trasie jest bardzo trudny wiec mogą być z tego niezłe jaja.
Kontroluj często olej i pilnuj temperatury silnika gdyż obie przypadłości jednocześnie + jazda na 3 cylindrach mogą skutkować zapieczeniem pierścieni..
A moze jeździsz na syntetyku i już czas zalać 10W40 ?
					Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 20:16 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
Nagar w znaczących ilościach takich które mogą mieć negatywne znaczenie  dla sondy czy świec to przy spalaniu litr na 500-1000km. Przebiałem temacik u siebie, z GTI żonki. Spalanie oleju litr na 500 km, nagar pojawił się na wtryskiwaczach beny i zapaprał je, oczywiście też dlatego że aut chodzi na LPG. Po wymianie uszczeleczek i wymianie wtrysków okazało się wszystko inne jest ok, łącznie ze świecami, sondą i katem
			
													
					Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 20:20 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						- PAPAYOS
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 805
 - Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
 - Lokalizacja: Zambrów
 - Kontakt:
 
Bez przesady... Kiedyś jak jeździłem audi, auto brało olej przy wyższych prędkościach (pow 130 km/h) i po wykręceniu świec nie było nawet znaku na świecach... A oleju dolewałem ok 200 g na każde 1000 km. Ale podkreślam, przy większych prędkościach.Seru79 pisze:W pewnym momencie osad może być tak gruby ze któraś ze świec odmówi posłuszeństwa i pojedziesz dalej na trzech garach.
Przy prędkościach poniżej 110 km/h mogłem tam nawet nie zaglądać, bo byłem pewien, że jest OK.
Także bez paniki...
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
						Samochód kupiłem od kobiety z Prenzlau z Niemiec, serwisowała go w ASO tam na miejscu. Od nowości lali jakiś olej volkswagena 10w40. Jak go przywiozłem zacząłem używać Castrola Magnatec partsyntetic 10w40. Producent zaleca wymiane co 15 tyś. a ja wymieniam co 10tyś. Świece wymieniam regularnie co 20tyś. Raz na 1,5 tyś. km wlewam na cały bak STP (formuła do benzyny).
			
									
									kolego SZCZEP2008, a czy Ty nie masz przypadkiem skrzyni 6-biegowej?? Bo to też ma znaczenie bo dzieki niej mozna miec mniejsze obroty przy wyższych predkosciach co daje mniejsze obicazenie dla silnika, gdzie ja mam 5-biegowa i przy 140 mam luźno 4tys/min. i tak przez cala trase wiec silnik ma co robic.
			
									
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości

