GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wlodek_242
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 20, 2019 12:27

GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: wlodek_242 » śr mar 20, 2019 14:17

Na wstępie Dzień dobry, gdyż jestem nowym forumowiczem i od niedawna użytkownikiem VW Golfa A7 FL 1.5TSI 96kW z 6-biegową skrzynią manualną.

Postanowiłem od razu założyć nowy wątek, aby uzyskać Wasze opinie i dać możliwość innym podzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Nie znalazłem innego podobnego tematu. Jeśli tak to proszę o przerzucenie.

Do rzeczy. 31.10.2018 odebrałem nowy samochód z salonu.

1) Po przejechaniu około 2000 km (problem może był wcześniej ale go nie wychwyciłem) zauważyłem, że drążek zmiany biegów na biegu 4 drży mocno w trakcie przyspieszania. W bardzo różnych sytuacjach. Zgłosiłem to w VW. Jak możecie się domyśleć niezbyt szczęśliwy, że mam problemy z nowym samochodem. Pomijam ile czasu zajęło im wyeliminowanie problemu ale udało się. Wymienili synchronizator 4-go biegu i problem ustąpił. Z tego co słyszałem podobne rzeczy działy się w 1.4tsi. Mniejsza z tym, problem rozwiązany

2) Jakieś 3 tygodnie temu zauważyłem, że przy zimnym (lecz w garażu) silniku po odpaleniu obroty wskakują na 1100 aby wciągu dwóch minut etapowo zejść do 800. Dodatkowo gdy samochód nawet pojeździ już 30 minut i stanie się na światłach na biegu jałowym to obroty nagle potrafią skoczyć do góry na chwilę i wrócić. Nie mogę stwierdzić jednoznacznie ale wydaje mi się, że problemu nie było przed wymianą synchronizatora. Zadzwoniłem więc do ASO, gdzie powiedzieli, że owszem taki problem czasem występuje lecz nie ma on wpływu na użytkowanie i że nie ma na niego jeszcze rozwiązania. Podobno ma chodzić o oprogramowanie sterownika. Na daną chwilę nie było takiego dostępnego więc powiedzieli, że się odezwą jak już będzie. Nie będąc usatysfakcjonowany odpowiedzią złożyłem pisemnie reklamację z tytułu rękojmi. Oddzwonili błyskawicznie i zaprosili do serwisu na sprawdzenie. Samochód wstawiłem wieczorem aby na rano mieli możliwość sprawdzenia na zimno. Przy zostawianiu samochodu zostałem poinformowany, że problem jest znany i ma pomóc aktualizacja oprogramowania sterownika, którą już mają. Dostałem odpowiedź:

"W dniu dzisiejszym, zgodnie z Pana zgłoszeniem dokonaliśmy w serwisie oględzin w/w auta.

Zachowanie układu napędowego podczas uruchamiania , które Pan reklamuje jako wadę, jest normalnym stanem pracy jednostek napędowych 1,5 TSI. Zwiększenie obrotów biegu jałowego, a później stopniowe ich obniżanie jest związane z koniecznością poprawnej współpracy z elementami układu wydechowego.
Podczas weryfikacji stanu auta został również wykonany odczyt danych ze sterowników pojazdu. Ta weryfikacja również nie wykazała nieprawidłowości w systemie wysterowania układu napędowego.
Dla całkowitej pewności wykonaliśmy również porównanie z innymi autami wyposażonymi w silnik 1,5 TSI. Zgłaszany przez Pana efekt pojawia się również w nich. Jest tożsamy pod względem długości trwania, dźwięku i zachowania pojazdu z zachowaniem obserwowanym w Pańskim aucie.
W związku z powyższym nie ma możliwości wykonania przez serwis czynności naprawczych, które doprowadziłyby: „do usunięcia wady”. Ponieważ w samochodzie takowa nie zaistniała.
Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia będą dla Pana wystarczające i pozwolą na dalszą bezproblemową i bezpieczną eksploatację samochodu VW Golf. W przypadku pytań z Pana strony lub niejasności pozostajemy w dyspozycji – zespół Doradców Serwisowych"



Pytanie do Was co myślicie? Jak dla mnie to coś jest nie tak, ale jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o kwestie techniczne.

Pozdrawiam serdecznie
Wlodek



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: doggie » śr mar 20, 2019 14:23

wlodek_242 pisze:
śr mar 20, 2019 14:17
po odpaleniu obroty wskakują na 1100 aby wciągu dwóch minut etapowo zejść do 800.
na zimnym silniku dostaje większą dawkę paliwa w przeciwnym razie byś auta nie odpalił, nawet gaźnikowe auta miały ssanie, wg mnie to nie problem tylko normalne zjawisko
wlodek_242 pisze:
śr mar 20, 2019 14:17
Dodatkowo gdy samochód nawet pojeździ już 30 minut i stanie się na światłach na biegu jałowym to obroty nagle potrafią skoczyć do góry na chwilę i wrócić
to również normalne zjawisko mające na celu utrzymanie katalizatora w optymalnej temperaturze pracy, dziwię się że w ASO nie potrafią tego wytłumaczyć



wlodek_242
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 20, 2019 12:27

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: wlodek_242 » śr mar 20, 2019 16:16

Dziękuje za szybką odpowiedź. Jeden Pan z serwisu, z którym rozmawiałem przez telefon faktycznie średnio mi to wytłumaczył i jak widać na piśmie też to nie jest ujęte. Podjechałem do ASO i faktycznie uzyskałem dokładną informację o co chodzi. Pokrywa się z Twoją odpowiedzią. Dziękuję.



Matizz23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 21, 2018 23:03
Auto: Vw Golf 1,5 tsi 150 km

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: Matizz23 » śr maja 01, 2019 13:05

wlodek_242 pisze:
śr mar 20, 2019 16:16
Dziękuje za szybką odpowiedź. Jeden Pan z serwisu, z którym rozmawiałem przez telefon faktycznie średnio mi to wytłumaczył i jak widać na piśmie też to nie jest ujęte. Podjechałem do ASO i faktycznie uzyskałem dokładną informację o co chodzi. Pokrywa się z Twoją odpowiedzią. Dziękuję.
Mam tak samo w swoim 1,5TSI 150KM, więc tak raczej ma.

Powiedz mi, zauważasz przy ruszaniu, że musisz "przeciągnąć" sprzęgło, żeby Ci nie zgasł i nie zrobił "kangura"?
Mnie to strasznie irytuje, jak ruszam szybko i muszę sprzęgło trochę przeciągnąć.



Awatar użytkownika
flo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Golf MK7 2016
Silnik: CZCA

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: flo89 » czw maja 02, 2019 07:17

z tym kangurem to mam u siebie w 1.4 to samo...myślałem że nie umiem ruszać po kilkunastu latach posiadania prawka i jazdy samochodami i przesiadce do nowego golfa...a widać, że inni mają podobnie


MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline

wlodek_242
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr mar 20, 2019 12:27

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: wlodek_242 » ndz maja 05, 2019 21:22

Generalnie ja tym samochodem jeżdżę stosunkowo mało i nie zauważyłem czegoś takiego. Muszę jednak przyznać, że użytkownik wspominał mi o podobnym problemie.



Awatar użytkownika
Lation
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr mar 20, 2019 22:31
Lokalizacja: VWlkp.
Auto: Golf Mk7 1,4 TSI
Silnik: CXSA

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: Lation » wt maja 07, 2019 22:03

flo89 pisze:
czw maja 02, 2019 07:17
z tym kangurem to mam u siebie w 1.4 to samo...myślałem że nie umiem ruszać po kilkunastu latach posiadania prawka i jazdy samochodami i przesiadce do nowego golfa...a widać, że inni mają podobnie
W moim 1,4 TSI to samo. Na zimnym silniku chyba bardziej odczuwalne. Generalnie w korkach staram się ruszać bez gazu a w innych okolicznościach z wyższych obrotów niż bym chciał. Z tego co widzę, cecha a nie wada :grrr: 20 lat jeżdżę VW i w żadnym nie było takich cyrków :banghead:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: marcin7x5 » śr maja 08, 2019 19:49

Na forum leona ten sam problem. Taki widocznie urok tego typu napędu.



Awatar użytkownika
flo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Golf MK7 2016
Silnik: CZCA

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: flo89 » czw maja 09, 2019 06:07

tylko jestem ciekaw co to powoduje, zawór opóźniający w wysprzęgliku? Chciałbym się tego pozbyć


MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline

Awatar użytkownika
Lation
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr mar 20, 2019 22:31
Lokalizacja: VWlkp.
Auto: Golf Mk7 1,4 TSI
Silnik: CXSA

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: Lation » pt sie 16, 2019 22:50

flo89 pisze:
czw maja 09, 2019 06:07
tylko jestem ciekaw co to powoduje, zawór opóźniający w wysprzęgliku? Chciałbym się tego pozbyć
Ostatnio na przeglądzie zgłosiłem ten problem. Zaktualizowali soft w ECU i jest zdecydowanie lepiej. Nie idealnie ale jest znacząca poprawa.



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: luckyboy » pt sie 16, 2019 22:56

flo89 pisze:tylko jestem ciekaw co to powoduje, zawór opóźniający w wysprzęgliku? Chciałbym się tego pozbyć
Moim zdaniem podczas ruszania jest największe zużycie paliwa i ECU obcina dawkę paliwa w imię ekologii.



Matizz23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 21, 2018 23:03
Auto: Vw Golf 1,5 tsi 150 km

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: Matizz23 » wt sie 20, 2019 22:55

Mój Golf ma tak samo, 1,5 tsi 150 z tymi obrotami.

Bardziej wkurza mnie ten kangur, który czasami pomimo półrocznego użytkowania się pojawia.



marcinecki00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sie 28, 2019 12:37

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: marcinecki00 » śr sie 28, 2019 12:51

Witam wszystkich (mój pierwszy post). W jaki sposób wywołujecie kangura? Mam golfika 130KM (odebrany w sierpniu) i póki co nie zauważyłem tego problemu. Próbowałem ruszać jak dziadek i jak młodzian po odbiorze prawka ;) prawie 1500km przebiegu, więc mam nadzieje, że ten problem mnie nie spotka.
A z tymi obrotami sprawa wygląda tak samo, najbardziej widoczne zaraz po odpaleniu na zimnym. Obroty wędrują do góry ale w ciągu kilku sekund spadają w dół.



Matizz23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 21, 2018 23:03
Auto: Vw Golf 1,5 tsi 150 km

Re: GOLF 7 1.5 TSI Problemy z nowym samochodem

Post autor: Matizz23 » śr wrz 04, 2019 19:37

marcinecki00 pisze:
śr sie 28, 2019 12:51
Witam wszystkich (mój pierwszy post). W jaki sposób wywołujecie kangura? Mam golfika 130KM (odebrany w sierpniu) i póki co nie zauważyłem tego problemu. Próbowałem ruszać jak dziadek i jak młodzian po odbiorze prawka ;) prawie 1500km przebiegu, więc mam nadzieje, że ten problem mnie nie spotka.
A z tymi obrotami sprawa wygląda tak samo, najbardziej widoczne zaraz po odpaleniu na zimnym. Obroty wędrują do góry ale w ciągu kilku sekund spadają w dół.
Hej, kangur pojawia się jak i najbardziej odczuwalny, gdy jest niższa temperatura na dworze. Latem odpalisz silnik i za chwile już masz nagrzany, a jesienią/zimą ten dystans jest dłuższy i czas również. Także nie chcę Cię martwić, ale "najlepsze" dopiero przed Tobą. Choć mam informację, że pojawiła się w sobotę dostępna aktualizacja. Zobaczymy jakie będą efekty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości