"korozja" elementów silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slawek78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn cze 06, 2016 07:13

"korozja" elementów silnika

Post autor: slawek78 » sob lip 17, 2021 05:35

Cześć. Chcę się o to zapytać tak ogólnie, nie do jakiegoś szczególnego przypadku.
Zdarza się zobaczyć silnik który wygląda mniej więcej jak na zdjęciu:
Aluminiowe elementy pokryte są takim białym nalotem, jakby proszkiem który odpad pod palcami, schodzi i się sypie. A niektóre elementy stalowe jak opaski zaciskowe lub niektóre śruby są pordzewaiałe. Są to elementy kóre cumieszczone są w takich miejscach gdzie ciężko o pochlapanie na skutek wjechania w kałużę. Czy domyśla się ktoś skąd coś takiego jest?
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: "korozja" elementów silnika

Post autor: wesol » sob lip 17, 2021 07:18

normalne. aluminium sie utlenia. chyba ze jest jakos zabezpieczone np lakierowaniem lub anodyzowaniem. tylko to nie jest tanie. stal jak stal. jak jest licha to bardziej koroduje np wiecej nieodpowiednich pierwiastkow zawiera w sobie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

slawek78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn cze 06, 2016 07:13

Re: "korozja" elementów silnika

Post autor: slawek78 » sob lip 17, 2021 10:24

Co wpływa na to iż niektóre są bardzie pokryte nalotem na aluminium a inne prawie w ogóle nawet po większych przebiegach i w starszych rocznikach?
Zauważyłem że nawet sterownik jest grubym białym barankiem pokryty



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: "korozja" elementów silnika

Post autor: wesol » sob lip 17, 2021 10:47

glownie otoczenie czyli srodowisko w którym dany element przebywa. czyli to ze jest wilgoc jeszcze nic nie oznacza. odrobina soli z wodą czy jakims innym aktywnym pierwiastkiem i Al bedzie mocniej korodowac. tak samo jak sam odlew aluminiowy. z jedndj fabryki koroduje mniej z innej więcej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

slawek78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn cze 06, 2016 07:13

Re: "korozja" elementów silnika

Post autor: slawek78 » ndz sie 15, 2021 20:05

Dopatrzyłem się jeszcze jednej rzeczy.
Czy golf 6 w fabryce jest po montażu pryskany od spodu woskiem? Mam całą podłogę pokrytą (z zewnątrz od spodu) woskiem bursztynowym. Co prawda chyba nie do końca się sprawdził bo zauważyłem że tyna zawieszenie jest i tak pokryte rdzą jakby tego wosku nie było i tak samo w miejscach zgrzewów też jest ruda.
Zastanawiam się czy to poprzedni właściciel czy tak od początku jest i można było taki zamówić



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości