Szarpanie na zimnym

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Sezoniasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38

Szarpanie na zimnym

Post autor: Sezoniasty » śr mar 31, 2021 15:56

Borykam się z tym problemem od jakiegoś czasu, na zimnym silniku odpalam golfa to jest 1.6 16v atn (bez lpg) i pali normalnie, po jakimś czasie, różnie ale zazwyczaj do minuty, zaczyna poszarpywać silnikiem powoli i coraz mocniej, jak chwile pochodzi na takim szarpaniu, to po zgaszeniu i odpaleniu ponownie, nadal tak chodzi, pomaga odłączenie wtyczki od cewki i podłączenie z powrotem, mam na wymianę cewkę NGK używka i tak samo się na niej dzieje. Gdy jest moment że zaczyna dopiero szarpać to gaszę go i odpalam ponownie i poprawia się od razu a jak się trochę rozgrzeje (w międzyczasie muszę go odpalić z 3razy) to później chodzi normalnie. Przewody maja 2miesiace, świece wymieniałem i bez różnicy. Celowałbym w cewkę, ale dziwne jest by nagle obie tak samo reagowały. A cewka w moim VW chyba nie chce umrzeć, bo jest fabryczna z listopada 98roku. Może wy jakieś sugestie będziecie mieć

Edit. Nie wiem czy to ma związek z tym, ale zauważyłem, że powyżej 4tys obrotów silnik tak jakby traci któryś cylinder szarpnie i jak obroty obniży się to chodzi normalnie.

A jak patrzyłem błędy w kompie to wypadające zapłonu były na 3 i 4 cylindrze



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: marcin7x5 » czw kwie 01, 2021 13:35

jak patrzyłem błędy w kompie to wypadające zapłonu były na 3 i 4 cylindrze
To masz odpowiedź.
W tych silnikach bywa że dochodzi do podpalenia zaworów wydechowych co właśnie skutkuje tym co opisałeś a w szczególności po rozgrzaniu silnika...



Sezoniasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: Sezoniasty » pt kwie 02, 2021 12:23

marcin7x5 pisze:
czw kwie 01, 2021 13:35
jak patrzyłem błędy w kompie to wypadające zapłonu były na 3 i 4 cylindrze
To masz odpowiedź.
W tych silnikach bywa że dochodzi do podpalenia zaworów wydechowych co właśnie skutkuje tym co opisałeś a w szczególności po rozgrzaniu silnika...
To jaki ma na to wpływ odłączenie cewki że dzięki temu się poprawia? Po rozgrzaniu chodzi normalnie właśnie



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: marcin7x5 » pt kwie 02, 2021 13:43

Trzeba by było pomierzyć oporności na gniazdach cewki gdzie są wpięte przewody zapłonowe. Te cewki często ulegają awarii mając przebicia wewnątrz....spryskaj cewkę wodą jak będzie ciemno to zobaczysz czy skaczą iskry....



Sezoniasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: Sezoniasty » pt kwie 02, 2021 14:10

Myślałem o sprawdzaniu oporności kiedyś ale nie wiem jak znaleźć specyfikacje by wiedzieć jakie wartości powinny być



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: marcin7x5 » pt kwie 02, 2021 18:59

Jeżeli dobrze pamiętam to 4kohm pomiędzy gniazdami 1i4 cyl oraz 2 i 3....



Sezoniasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: Sezoniasty » wt kwie 06, 2021 17:51

Sprawdziłem jak napisałeś i oba pomiary pokazały 4,75kohm



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: marcin7x5 » wt kwie 06, 2021 18:11

Może jest gdzieś słaby styk i ponowne wpięcie wtyczki go chwilowo polepsza. Potem jak ostygnie wraca do stanu poprzedniego.



Sezoniasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: Sezoniasty » wt kwie 06, 2021 20:11

Jak pojawił się ten problem to przeczyscilem styki wszystkie wiec to nie wina tego bo polepsza się mu po podłączeniu wtyczki do cewki ale tez jak podłączałem ponownie kable od świec to tez się poprawiało



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: marcin7x5 » wt kwie 06, 2021 21:04

No to sam widzisz że poprawiając styk poprzez ponowne wpięcie jest poprawa.



Sezoniasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: Sezoniasty » wt kwie 06, 2021 22:10

No ale skoro czyszczone wszystkie styki były to co jeszcze można na to poradzić?



Awatar użytkownika
GrzechuPL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt gru 27, 2019 18:45
Auto: Golf IV 1.6 SR
Silnik: AKL

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: GrzechuPL » śr kwie 07, 2021 00:19

Pytanie czy masz taką cewkę?
https://motostacja.com/p/JANMOR-JAN-JM5045
Jeśli tak wymień kable, świece oraz cewkę (polecam Febi latam na takiej prawie rok) miałem podobny problem dopiero jak jest wilgoć to widziałem jak mi na wyjściu 3 iskra skakała po obudowie jak pochodził parę minut i woda lub rosa odparowała to wszystko przechodziło. Fakt też miałem wcześniej oryginalną ale jej czas się skończył :/
Można to sprawdzić jak kolega wyżej pisał spryskać cewkę wodą odpalić i sprawdzić czy iskra sobie skacze po obudowie. A z resztą jak u mnie na jednym cylindrze nie palił to było czuć z wydechu lekki zapach paliwa.



Sezoniasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 31, 2021 15:38

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: Sezoniasty » śr kwie 07, 2021 10:52

GrzechuPL pisze:
śr kwie 07, 2021 00:19
Pytanie czy masz taką cewkę?
https://motostacja.com/p/JANMOR-JAN-JM5045
Jeśli tak wymień kable, świece oraz cewkę (polecam Febi latam na takiej prawie rok) miałem podobny problem dopiero jak jest wilgoć to widziałem jak mi na wyjściu 3 iskra skakała po obudowie jak pochodził parę minut i woda lub rosa odparowała to wszystko przechodziło. Fakt też miałem wcześniej oryginalną ale jej czas się skończył :/
Można to sprawdzić jak kolega wyżej pisał spryskać cewkę wodą odpalić i sprawdzić czy iskra sobie skacze po obudowie. A z resztą jak u mnie na jednym cylindrze nie palił to było czuć z wydechu lekki zapach paliwa.
Cewka jak pisałem na początku fabryczna vag z 98roku a na zamianke mam z ngk używkę i takie same objawy. Postaram się dziś sprawdzić czy te iskry latają



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Szarpanie na zimnym

Post autor: marcin7x5 » śr kwie 07, 2021 13:57

Cewka jeżeli jest jeszcze oryginalna to na bank ma przebicia wewnątrz. Używka też nie wiadomo jak długo już pracowała.
Niestety nie są to elementy trwałe.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości