1.6 8v APF bierze olej

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

Re: 1.6 8v APF bierze olej

Post autor: Bohnooze » wt paź 20, 2020 19:13

thomas44 pisze:
wt paź 06, 2020 22:31
PRIMA o konstrukcji dwu częściowej która zapewnia że pierścień olejowy nie będzie się blokował w rowkach tłoka.Jest to szczególnie ważne w tym modelu silnika ponieważ prawidłowa temperatura robocza dla modelu APF to 110 stopni celsjusza co za tym idzie większa rozszerzalność termiczna materiałów (tłoka,pierścieni). Konstrukcja trzyczęściowego pierścienia czyli dwa cieniutkie pierścienie przedzielone falowaną blaszką, pozwalała z czasem na odkładanie się nagaru który z kolei kasował luz pierścieni w rowku tłoka a w końcowej fazie dochodziło do zablokowania pierścieni i lawinowo postępującą konsumpcję czynnika smarnego.
PANIE KOLEGO. pierscienie olejowe odksztalcają się od ciepła, spreżynka odksztalca się od ciepła. Nie musi sie nagar zbierać aby stanęły wystarczy kiepski pierscien (fabryczny nawet) i temperatura na spreżynce. Pierscienie które mialem i auto ciagnęło olej zdeformowaly sie do średnicy tloka nie odstawaly poza jego płaszcz (tak jak nowe) , taki pierscien nie bedzue działal bo nie przylega i były te pierścienie u mnie czyste bez nagaru oraz niezablokowane. PRIMA robi pierscienie olejowe zespolone innego typu bo na 3 częściach: jest pierscień właściwy z dwiema krawędziami, spreżynka wewnątrz i opaska drucik spinajaca spreżynkę wewnątrz. Jest je trundno dopasować bo spreżynka może sie zaciąć. Drucik moze się przestawic albo zaciąć (trochę to jes "polska" produkcja) bardzo trzeba uważać przy montażu aby nie zapchnąć właśnie pierscienia ze źle ustawioną sprężynką



thomas44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lip 13, 2017 15:11
Lokalizacja: Kielce
Auto: Golf 4 1.6 SR
Silnik: APF

Re: 1.6 8v APF bierze olej

Post autor: thomas44 » śr paź 21, 2020 22:59

Jeśli założenie pierścieni firmy PRIMA stanowi dla Ciebie problem i jest to podstawą do przekonania kolegi do zastosowania pierścieni, o których sam piszesz że nie są doskonałe, to czemu ma służyć ta porada? Każda praca przy silniku wymaga umiejętności, staranności i odpowiednich narzędzi.Podczas montowania tych pierścieni nie napotkałem się na trudności o jakich piszesz.W moim poście chciałem przedstawić koledze alternatywę,a nie konkretne wskazanie danego produktu.Chciałem na przykładzie mojego remontu pokazać, że można się skutecznie pozbyć tej denerwującej dolegliwości,jaką jest nadmierne "spożycie oleju". Co do tezy ,że temperatura jest w stanie doprowadzić do nieprawidłowej pracy fabrycznych pierścieni - pełna zgoda.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości