Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.

Post autor: dominiks1980 » śr sie 19, 2015 10:19

Witam.
Jako że mój golf powoli umiera, i spalił mi przy wyjeździe nad morze i z powrotem 3l oleju ( na 1300km) zaczynam gromadzenie funduszów na nowy silnik. Oczywiście przyszedł do głowy swap. Trochę poczytałem i wiem że 1.6 16V aus to praktycznie ten sam silnik i trzeba tylko minimalnej ingerencji. Ale ja u siebie mam lpg oraz przepustnicę na linkę.
-Czy kolektory są identyczne w tych silnikach i mogę założyć mój ?
-Czy mogę przełożyć moją przepustnice na lince zamiast oryginalnej elektronicznej ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7448
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.

Post autor: marcin7x5 » czw sie 20, 2015 14:08

Kolektory na pewno są inne aczkolwiek powinny pasować zamiennie. Jak zostawisz sterownik swój to możesz a nawet musisz podmienić przepustnicę i pedał gazu.



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.

Post autor: dominiks1980 » czw sie 20, 2015 14:21

marcin7x5 pisze:Kolektory na pewno są inne aczkolwiek powinny pasować zamiennie. Jak zostawisz sterownik swój to możesz a nawet musisz podmienić przepustnicę i pedał gazu.
Więc i jakaś dodatkowa wiązka będzie potrzebna :/



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7448
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.

Post autor: marcin7x5 » czw sie 20, 2015 14:29

Jeżeli chcesz mieć 105KM a nie 75 to musisz zmienić tez wiązkę silnika, ecu, przepustnicę, EGR, pedal gazu. Nie wiem czy nie lepiej zrobić swap na silnik 1,6 16V ale z polo 6n2 - 125KM ale tam tez dochodzi chyba i skrzynia biegów.



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.

Post autor: dominiks1980 » czw sie 20, 2015 15:30

marcin7x5 pisze:Jeżeli chcesz mieć 105KM a nie 75 to musisz zmienić tez wiązkę silnika, ecu, przepustnicę, EGR, pedal gazu.
Tego nie wiedziałem. Jedyne co udało mi się na forum znaleźć to że trzeba wywalić chłodzenie oleju, zatkać EGR i zmodyfikować łapę silnika. Z przepustnica miałem nadzieje że będzie można zastosować moją, a cały swap to mniej więcej tylko przełożenie bloku z głowicą.



maniakus10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr cze 20, 2018 15:33
Auto: Volkswagen Golf

Re: Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.

Post autor: maniakus10 » wt wrz 01, 2020 20:16

Że tak odgrzeje "kotleta" aby nie zakładać nowego tematu.
Mam podobnie z 1.4 APE - na elektronicznej przepustnicy też bierze sporo oleju.
I zakupiłem silnik 1.6 bcb z przepustnica. Tylko tu mam taki problem w moim 1.4 jest klima a w tym bcb co kupiłem nie było sprężarki. Czy jest szansa jakoś zaadaptować sprężarkę klimy z mojego 1.4 do tego 1.6 bcb?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5654
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Swap z 1,4 16v akq na 1,6 16V aus, kilka pytań.

Post autor: grg474 » śr wrz 02, 2020 11:16

trzeba założyć podstawę kompresora


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :( jest A3 8P i EOS :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości