Skruszała, pęknięta rura

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » wt lip 21, 2015 14:31

Podczas zdejmowania osłony silnika zauważyłem skruszałą rurę przegubową. Ma ona dość pokaźną dziurę. Znajduje się ona w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:
Obrazek

Jestem zielony w temacie :kac: :
Jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny?
Czy można kupić go w sklepie z auto częściami, czy konieczne jest poszukiwanie na szrocie/allegro?
Czy wymiana nie jest skomplikowana?

Konkretne pytania, więc prosiłbym o szybką odpowiedź, gdyż jest szansa zająć się tym jeszcze dzisiaj :pub:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: Qto » wt lip 21, 2015 14:39

RaV_ pisze:Jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny?
hmmm...rura powietrza, rura dolotowa ? :kac: Jest to element dolotu, spotkać można pewnie pod różnymi nazwami...przepływa przez nią powietrze do silnika (do filtra powietrza) - występuje tylko w autach z klimatyzacją, bez klimy jest to inaczej rozwiązane
RaV_ pisze:Czy można kupić go w sklepie z auto częściami, czy konieczne jest poszukiwanie na szrocie/allegro?
używka albo ASO, nr części 1J0129618B
RaV_ pisze:Czy wymiana nie jest skomplikowana?
nie
...pewnie nawet nie spojrzałeś :chytry: rurkę po prostu się zsuwa z obydwóch stron



RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » wt lip 21, 2015 14:46

Spojrzałem, ale już nie raz podczas samej operacji potrafiło mnie coś zaskoczyć :hmm:
Wielkie dzięki za odpowiedź :bigok: obadam temat czy warto kupować w ASO



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: Qto » wt lip 21, 2015 14:51

w ASO około 50zł...
Kupno używki bym rozważał...chyba że za grosze i widziałbym to przed kupnem. U mnie ta część jednego roku była ok...a w następnym, podczas demontażu, po prostu się rozleciała



RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » wt lip 21, 2015 15:07

Dzwoniłem do ASO przed momentem - 73zł. Przejade się na szrot, może trafi mi sie w miare dobrze zachowana rurka... przynajmniej na tyle żebym mógł z czystym sumieniem wymienić filtr powietrza bo do tego się zabierałem :D



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: Sztomel » wt lip 21, 2015 15:38

Cały pic polega na tym, że to połączenie musi być elastyczne bo silnik porusza się w komorze silnika na poduszkach i zastosowanie w miejsce tej harmonijki innego sztywnego węża gumowego zostałoby wcześniej czy później (w wyniku ruchów silnika) zerwane jego połączenie. Zależy w jakim miejscu ta harmonijka jest zerwana bo nie wykluczam możliwości, że taniej jak używka wyjdzie jej zwulkanizowanie u oponiarza albo wejdź na net i poszukaj odpowiednika na tych stronach : https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... rmonijkowe" onclick="window.open(this.href);return false; w rozsądnej cenie.


Obrazek

RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Re: Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » śr lip 22, 2015 17:53

Mała aktualizacja, dla potomnych ;)
Byłem dzisiaj w serwisie. Pod nr 1J0 129 618 B kryje sie zupełnie inna część. Gdybym chciał dostać brakującą rurę musiałbym zamówić cały element, który kosztuje niemal 500 PLN:
Obrazek

Pozostaje pokombinować samemu, Sztomel dobry pomysł z tymi wężami harmonijkowymi. U mnie część (ta z którą jeździłem do tej pory) była również przerabiana (obcięte dwa, nieuszkodzone końce, wstawione w rure z innego tworzywa).



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: Qto » śr lip 22, 2015 18:06

RaV_ pisze:Pod nr 1J0 129 618 B kryje sie zupełnie inna część. Gdybym chciał dostać brakującą rurę musiałbym zamówić cały element, który kosztuje niemal 500 PLN
coś pokręcili w ASO... katalog wyraźnie podaje cenę za ten numer części: 13,45€.
500PLN to cena za część z termostatem, który jest w lewej części zaznaczonego na zdjęciu obszaru - dlatego też nikt nie wymienia tego termostatu ;)
Poza tym wczoraj przez telefon podali Ci inną cenę, bardziej odpowiadającą realiom :chytry:

http://www.vwforum.nl/post2473789.html" onclick="window.open(this.href);return false; - zerknij



RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Re: Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » śr lip 22, 2015 20:00

Qto pisze:coś pokręcili w ASO... katalog wyraźnie podaje cenę za ten numer części: 13,45€.
Sprzedawca obrócił monitor w moją strone i faktycznie - pod tym numerem widniała kompletnie inna część :bajer: Po zaznaczeniu tej poszukiwanej rury powietrza podświetlał się cały element za 5 stówek.
Czyli jednak. Prawdą jest, że element jest w sprzedaży oddzielnie tylko nie w moim ASO :hmm: Na jednym ze zdjęć wyczytałem "Luftrohr"... i prosze bardzo, na jednym z niemieckich portali aukcyjnych (żeby nie było, że reklamuje :D ) jest do kupienia. Wystarczy w Google wklepać "luftrohr golf 4".
Jednak jakoś szkoda mi wydać 100PLN na taką małą pierdółke :( Qto, jak poradziłeś sobie z tym problemem jak Twoja rura sie rozleciała?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: Qto » śr lip 22, 2015 20:10

RaV_ pisze:Qto, jak poradziłeś sobie z tym problemem jak Twoja rura sie rozleciała?
akurat miałem drugą :bigok:

Nie wiem jak ta Twoja dziura wygląda...może uda się owinąć taśmą parcianą, jednak trzeba zwrócić uwagę czy cała rurka nie kruszy się bo po co jej fragmenty mają lecieć do filtra...



RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Re: Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » śr lip 22, 2015 20:28

Qto pisze:trzeba zwrócić uwagę czy cała rurka nie kruszy się bo po co jej fragmenty mają lecieć do filtra...
Pod filtrem znalazłem pokaźną liczbe martwych owadów.. być może przedostawały się tą dziurą.
Jeszcze mam takie pytanie do tematu: czy ta nieszczelność mogła być przyczyną utraty mocy samochodu i gaśnięcia auta podczas jazdy? Generalnie, auto pali za pierwszym strzałem, ale czasami potrafi odmówić (rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić za cholere). Dopiero jak odstoi pare godzin to zapali. Wymieniałem świece, kable, nawet filtr paliwa... bez spodziewanego efektu. Moją nadzieją jest wymiana tej rury.. :food:

A oto i moja rura:
Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: Qto » śr lip 22, 2015 21:01

RaV_, zauważ że kawałek dalej, od strony akumulatora nawet i szczur by wlazł do tej rury :bajer: ...nie licz także że problem z odpalaniem zniknie po wymianie rurki
Twoja rurka była już reanimowana jakimś "futerkiem"...więc możesz spróbować z tą taśmą parcianą aby nie było dziury



RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » czw lip 23, 2015 18:12

Eh :rozpacz: krok po kroku i wymienie pół auta
Reanimacja tej rurki polegała na tym, że ktoś wyciął dwa końce od fabrycznej części i wpasował je w inną rurę (być może od innego auta..). Stąd ten papier na niej. Jutro zbiore myśli i coś postanowie ;)


EDIT:

Zdecydowałem się reanimować rurę sklejając ją taśmą (chociaż wymiana i tak się zapowiada z racji luzów przy jednym z mocowań).
Qto pisze:RaV_, zauważ że kawałek dalej, od strony akumulatora nawet i szczur by wlazł do tej rury :bajer: ...nie licz także że problem z odpalaniem zniknie po wymianie rurki
Otóż nie, nawet mrówka nie wejdzie ;) spójrz:
Obrazek

Na jednej z niemieckich stron rzeczywiście znalazłem inny typ:
Obrazek

Ale to co napisałeś zdaje się być prawdą - nie rozwiąże to problemu z odpalaniem. Po sklejeniu rurki i wymianie filtru powietrza, zgasł na skrzyżowaniu podczas rundy testowej po mieście. Kompletnie nie mam pomysłu co jeszcze wymienić :banghead:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: Qto » czw lip 23, 2015 18:23

RaV_ pisze:Otóż nie, nawet mrówka nie wejdzie spójrz:
to teraz mam zagadkę... bo u mnie zdecydowanie jest to co pokazałeś na drugiej fotce
ciekawe jakie są plusy i minusy obydwóch rozwiązań... myślę, że pierwsze dostarcza zimniejszego powietrza i więcej syfu do filtra...drugie mniej syfu w filtrze/więcej w komorze silnika i cieplejsze powietrze. Jak to się ma w praktyce...i jaki faktycznie ma cel :crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości