Skruszała, pęknięta rura

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » wt lip 21, 2015 14:31

Podczas zdejmowania osłony silnika zauważyłem skruszałą rurę przegubową. Ma ona dość pokaźną dziurę. Znajduje się ona w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:
Obrazek

Jestem zielony w temacie :kac: :
Jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny?
Czy można kupić go w sklepie z auto częściami, czy konieczne jest poszukiwanie na szrocie/allegro?
Czy wymiana nie jest skomplikowana?

Konkretne pytania, więc prosiłbym o szybką odpowiedź, gdyż jest szansa zająć się tym jeszcze dzisiaj :pub:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: Qto » wt lip 21, 2015 14:39

RaV_ pisze:Jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny?
hmmm...rura powietrza, rura dolotowa ? :kac: Jest to element dolotu, spotkać można pewnie pod różnymi nazwami...przepływa przez nią powietrze do silnika (do filtra powietrza) - występuje tylko w autach z klimatyzacją, bez klimy jest to inaczej rozwiązane
RaV_ pisze:Czy można kupić go w sklepie z auto częściami, czy konieczne jest poszukiwanie na szrocie/allegro?
używka albo ASO, nr części 1J0129618B
RaV_ pisze:Czy wymiana nie jest skomplikowana?
nie
...pewnie nawet nie spojrzałeś :chytry: rurkę po prostu się zsuwa z obydwóch stron



RaV_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:45

Skruszała, pęknięta rura

Post autor: RaV_ » wt lip 21, 2015 14:46

Spojrzałem, ale już nie raz podczas samej operacji potrafiło mnie coś zaskoczyć :hmm:
Wielkie dzięki za odpowiedź :bigok: obadam temat czy warto kupować w ASO



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt: