Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: JonnyQuest » ndz cze 23, 2013 00:06

jakie dokładnie pierścienie włożyłeś ?
nr. katalogowy, albo chociaż markę + wymiary
ilu częściowe te pierścienie ?


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
matchojs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2012 20:41
Lokalizacja: Lublin

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: matchojs85 » ndz cze 23, 2013 08:49

Powiem Ci szczerze że już sam nie wiem w końcu jakie to były pierścienie. Sęk w tym, że mój mechanik dobierał je spośród trzech różnych kompletów. I naprawdę nie mam pojęcia, który ostatecznie siedzi w aucie. Ciężko było dopasować ponieważ tłoki były leciutko naruszone ciężką nogą poprzedniego właściciela.. ;)


VOLKSWAGEN BORA 2.0 AQY 2000r.
VOLKSWAGEN GOLF VI VARIANT 1.6 TDI CR 2012r.

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: JonnyQuest » ndz cze 23, 2013 12:00

gdybyś kiedyś odwiedził mechanika, spytaj się na jakie pierścienie wymienił.
bardzo mi zależy na konkretnej informacji :pub: , i jak najszybciej wymienić te pierścienie, póki katalizator nie zapchany ...


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: leon79 » ndz cze 23, 2013 20:46

JonnyQuest pisze:gdybyś kiedyś odwiedził mechanika, spytaj się na jakie pierścienie wymienił.
Na takie jakie siedzą w mk III 2.0. Mają dokładnie takie same wymiary ( tylko jak powiesz,że chcesz do golfa III, to będą jednoczęściowe) :bigok:


User

Awatar użytkownika
matchojs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2012 20:41
Lokalizacja: Lublin

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: matchojs85 » pn cze 24, 2013 13:17

Leoś a jak się Ciebie wcześniej pytałem to mi tego zdania nie powiedziałeś chyba.. :chytry:


VOLKSWAGEN BORA 2.0 AQY 2000r.
VOLKSWAGEN GOLF VI VARIANT 1.6 TDI CR 2012r.

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: JonnyQuest » pn cze 24, 2013 23:33

a powiem wam ciekawostkę, w katalogach kolben pierścienie dla bory 2.0 i golfa III 2.0/i 16v mają nie tylko takie same rozmiary lecz takie same numery "części" :okej:
to znaczy że niektórzy producenci zalecają pierścienie starszego typu, bo i pewnie wiedzą ze 3 częściowe nie wypaliły :hmm:

teraz tylko pytanie jakiej firmy 1 częściowe wybrać ?
kolby
mahle
goetze

co polecacie ?


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: marcin7x5 » wt cze 25, 2013 11:50

Z tych trzech to wybrałbym mahle bo tej firmy przeważnie montowane są tłoki chociaż te goetze też są polecane.



nowed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:53

Re: Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: nowed » pn lis 25, 2013 09:47

JonnyQuest pisze:a powiem wam ciekawostkę, w katalogach kolben pierścienie dla bory 2.0 i golfa III 2.0/i 16v mają nie tylko takie same rozmiary lecz takie same numery "części" :okej:
to znaczy że niektórzy producenci zalecają pierścienie starszego typu, bo i pewnie wiedzą ze 3 częściowe nie wypaliły :hmm:

teraz tylko pytanie jakiej firmy 1 częściowe wybrać ?
kolby
mahle
goetze

co polecacie ?
Podaj w ktorych katalogach kolego bo po 1 z tego co ustaliłem - pierscienie z ABF 2.0 16V NIE PASUJĄ na tłoki AQY -

AQY wymiar podstawowy tłok 82,465 średnica cylindra 82,51.Pierwszy szlif 82,965 i 83,01.
Analogicznie ABF 82,485;82,51 i 82,735;82,76.ABF ma jeszczy trzeci szlif.



Po 2 ANI GOETZE ANI KOLBENSCHMIDT nie produkują OBECNIE pierścieni jednoczęsciowych - sa to pierscienie najwyżej 2 cześciowe.

U mnie w AQY oryginalnie zamontowane były rownież 2 czesciowe MAHLE - a silnik i tak pluł olejem po zaworach. Wszystko wskazuje na to, że to raczej rodzaj materialu ( byc moze pierscienie zostaly wykonane ze zbyt miekkiego materialu ) powoduje ich szybkie zuzycie.

Tyle w temacie. Pominąłem oczywiscie polskie firmy produkujace pierscienie - bo osobiscie nie mam przekonania chociaz nie twierdze ze sa złe bo zwyczajnie nie mialem z nimi kontaktu.

Cały burdel w temacie pierścieni bierze sie z błednego nazewnictwa.

1 Pierscien jednoczesciowy to pierscien bez sprezynki.
2 Pierścien dwucześciowy to pierścien + spreżynka! ( a ludzie piszą ze to jednoczesciowy!)
3 Pierścien trzyczęsciowy to dwie blaszki + spreżynka

Stad całe zamieszanie. Dlatego Ci ktorzy zmieniali pierscienie zmieniali najwyzej z 3 czesciowych na 2 czesciowe a nie na jendoczesciowe ktore pewnie szybko zajechalyby cylindry.



Awatar użytkownika
matchojs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2012 20:41
Lokalizacja: Lublin

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: matchojs85 » wt lis 26, 2013 17:43

Coś w tym jest. Bo mój mechanik też nie za bardzo łapał jak mu wmawiałem, że chce jednoczęściowe.. ;)


VOLKSWAGEN BORA 2.0 AQY 2000r.
VOLKSWAGEN GOLF VI VARIANT 1.6 TDI CR 2012r.

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: leon79 » wt lis 26, 2013 21:23

matchojs85, no i jak tam spalanie....oleju u ciebie po remoncie? :-)


User

Awatar użytkownika
matchojs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2012 20:41
Lokalizacja: Lublin

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: matchojs85 » ndz gru 01, 2013 21:32

Zmniejszyło się naprawdę znacząco... Przejechałem co prawda dopiero 5 tysiecy kilometrów i ciągle mi się tam wszystko jeszcze układa ale już jestem mega zadowolony. Wcześniej przy tych 5.000 km musiałbym wlać już ponad 6 litrów oleju... teraz dolałem "tylko" dwa razy po pół... :bajer:
Czyli jest sześć razy lepiej... sześć razy mniejsze branie oleju... :chytry:


VOLKSWAGEN BORA 2.0 AQY 2000r.
VOLKSWAGEN GOLF VI VARIANT 1.6 TDI CR 2012r.

nowed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:53

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: nowed » ndz gru 01, 2013 23:23

matchojs85, To i tak sporo ale liczę, że spalanie oleju jeszcze sie u Ciebie zmniejszy gdy nowe pierścienie "ułoża się". Panewki zmieniałeś?



adrian553
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lip 07, 2012 22:27

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: adrian553 » pn kwie 28, 2014 19:50

Witam, u mnie też jest problem z poborem oleju oraz chekiem " abgass werkhstadt" , po podłączeniu komputera jest komunikat że mieszanka za bogata, oraz błąd sondy lambda. Wymienilem 2 sondy lambda, po kilku dniach od wykasowania błędu on wraca ale... po kliku dniach znika sam. Co to może byc za przyczyna że błąd znika po kilku dniach ? Dodam że podczas jazdy na ciepłym silniku on znika.



Awatar użytkownika
matchojs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 14, 2012 20:41
Lokalizacja: Lublin

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY

Post autor: matchojs85 » śr cze 25, 2014 18:20

Ten CHCECK to najbardziej irytująca rzecz w moim autku.. raz jest raz nie ma...
za to oleju już niemal nie bierze :satan:


VOLKSWAGEN BORA 2.0 AQY 2000r.
VOLKSWAGEN GOLF VI VARIANT 1.6 TDI CR 2012r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości