Dziwny dzwięk

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8811
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » czw paź 25, 2012 09:47

Z pomp to polecam ci Hepu lub SKF. Wazne aby miała wirnik metalowy a nie tworzywowy. Co do hałasu to musisz sprawdzic w takim razie cały rozrząd. Może jakaś rolka siada.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Dziwny dzwięk

Post autor: Jacek75 » czw paź 25, 2012 10:44

Czasami po prostu jest tak naciągnięty pasek klinowy, że on sam powoduje dziwne dźwięki. Przy konserwacji alternatora okazało się, że miałem luz na rolce napinacza i rolce pośredniej. Wymieniłem rolki. Nie pomogło. Kupiłem pasek bo już miał spory przebieg i napinacz był przy końcu możliwości naciągnięcia. okazało się, że jest krótszy od starego o około 2cm. Po wymianie paska cisza.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » czw paź 25, 2012 12:26

marcin7x5 pisze:Z pomp to polecam ci Hepu lub SKF. Wazne aby miała wirnik metalowy a nie tworzywowy. Co do hałasu to musisz sprawdzic w takim razie cały rozrząd. Może jakaś rolka siada.
Dzięki za doradzenie, skłonię się do SKF. Trzeba będzie się przygotować do sprawdzenia rozrządu.
Jacek75 pisze:Czasami po prostu jest tak naciągnięty pasek klinowy, że on sam powoduje dziwne dźwięki. Przy konserwacji alternatora okazało się, że miałem luz na rolce napinacza i rolce pośredniej. Wymieniłem rolki. Nie pomogło. Kupiłem pasek bo już miał spory przebieg i napinacz był przy końcu możliwości naciągnięcia. okazało się, że jest krótszy od starego o około 2cm. Po wymianie paska cisza.
Pisałem, post wcześniej, choć jak przeczytałem go to sam nie potrafiłem zrozumieć hehe :), sorrki.

Więc poprawię:
Zdjąłem pasek wieloklinowy i po odpaleniu silnika dziwny dźwięk nadal był słyszalny, więc sam pasek i urządzenia przez niego napędzane nie są przyczyną tego dźwięku.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » pt gru 26, 2014 08:46

Witam ponownie - odświeżę temat, bo nadal się z tym męczę :)

Dziwny dźwięk

Byłem u kolegi / mechanika tyle razy, że chyba ma mnie już dość :D Jednak za cholerę nie możemy znaleźć przyczyny. W sumie to nic się nie dzieje z samochodem, ale jest to bardzo denerwujące.

Na wiosnę chciałbym się z tym w końcu uporać (teraz trochę zimno na dworze). Pierwsza do sprawdzenia pójdzie cała odma, tzn. zdemontujemy ją, wyczyścimy i zobaczymy. Może gdzieś coś pękło bądź się zapchało i stąd ten dźwięk ?

Co o tym myślicie ? Może to być przyczyną ?


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Dziwny dzwięk

Post autor: pironet » pt gru 26, 2014 10:45

a przed wymianą chłodnicy dzwiek był?kiedy rozrzad był wymieniany?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » pt gru 26, 2014 11:05

pironet pisze:a przed wymianą chłodnicy dzwiek był?kiedy rozrzad był wymieniany?
Dźwięk pojawił się po wymianie chłodnicy wody (przełom 2011 - 2012) wtedy też była czyszczona odma (wg mechanika). Hmm... rozrząd plus pompa wody wymienione w 2010r.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Dziwny dzwięk

Post autor: pironet » pt gru 26, 2014 12:30

proponuję załatwić sobie słuchawki {stetoskop} są takie warsztatowe,myślę że tak najszybciej zlokalizujecie usterkę.Gdybym nie czytał tematu to wskazywał bym alternator ,potem pompę wspomagania a na końcu zbyt naciągnięty pasek rozrządu ewentualnie któraś rolka czy pompa.Może termostat tak dzwoni?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » ndz gru 28, 2014 09:11

Na wiosnę wezmę się za to na poważnie, dla samego siebie i spokoju.

Jak znajdę przyczynę dam znać. To musi być coś z układem chłodzenia, bo po wymianie chłodnicy dźwięk się pojawił. Ewentualnie sprawdzę "odmę".


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

wojti2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 07, 2014 11:00

Dziwny dzwięk

Post autor: wojti2006 » sob sty 03, 2015 09:58

pompa najlepiej oryginał lub doltz ewentualnie skf



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » pt maja 29, 2015 01:09

Najprawdopodobniej już tego nie sprawdzę. Kupiłem innego golfa :D


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » pn cze 20, 2016 12:42

Witam,

Nie będę zakładał nowego tematu skoro mój nowy problem jest podobny :( Nie mam już siły, więc proszę o jakąś pomoc :)

Tamtego golfa co miał te dziwne oznaki piszczenia sprzedałem, kupiłem nowego z silnikiem benzynowym 2.0 v8 (AZJ) 115KM z 2003 roku. Po zakupie bodajże w maju 2015 jak to zwykle bywa wymieniłem rozrząd (zestaw Continentala pasek + rolka napinająca + pompa), pasek wielorowkowy, olej, filtry, itp. Wszystko było pięknie do marca / kwietnia 2016. Pojawił się "nowy dziwny dźwięk" dobiegający z okolic rozrządu. Pojechałem do mechanika, mechanik poluźnił napinacz paska wielorowkowego, który napędza sprężarkę, pompę wspomagania, alternator nic to nie pomogło, dźwięk nie ustąpił. Diagnoza mechanika, że to coś od rozrządu. Powiedziałem mu, że to raczej niemożliwe, bo wymieniałem w czerwcu 2015. Odpowiedział, że te części teraz to i nowe mogą być wadliwe. Wkurzyłem się i kupiłem oryginalny zestaw rozrządu VW i pojechałem do niego na wymianę. Po wymianie wydawało mi się choć teraz nie jestem już nic pewien, że ten dźwięk zniknął. Po około miesiącu od wymiany dźwięk powrócił. Dodam, że pojawia się tylko na zimnym silniku (wtedy też tak było). Ogólnie to jak samochód stoi ponad 6 godzin, to po odpaleniu go wtedy słychać. Nie ważne czy rano czy wieczór. Zauważyłem, że gdy jest trochę chłodniej, wilgotniej czyli rano, albo wieczorem to wtedy dźwięk jest bardziej intensywniejszy. Po około 5 min pracy ustaje całkowicie. Dodam, że w lutym / marcu 2016 wymieniałem sprężarkę klimatyzacji, bo już była na wykończeniu, tzn. klekotała trochę. Ale czy ten dźwięk był przed wymianą czy po to za cholerę nie pamiętam :( Jednak jak wyłączę kompresor to dźwięk jest nadał. Pasek wielorowkowy poluzowany na napinaczu i dźwięk jest nadał, to raczej nie kompresor.

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co jeszcze może być przyczyną tego dźwięku ? Co mam jeszcze sprawdzić ? Mogą to być jakieś gumy, łapy silnika ? Jestem już bezradny, a wkurza mnie to niemiłosiernie.

Z góry dziękują bardzo za pomoc.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8811
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » pn cze 20, 2016 22:22

Może być wytarte już koło pasowe na wale korbowym i pasek się lekko ślizga.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » wt cze 21, 2016 11:11

marcin7x5 pisze:Może być wytarte już koło pasowe na wale korbowym i pasek się lekko ślizga.
To koło pasowe napędza pasek wielorowkowy ? Demontując pasek wielorowkowy to koło podczas pracy silnika obraca się nadal ?

Można to jakoś dokładniej sprawdzić ? Czy trzeba demontować ? Jakie są jeszcze objawy ?


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8811
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » wt cze 21, 2016 20:21

To koło jest przykręcone do wału korbowego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości