Post
autor: kovisoy » pn gru 31, 2012 00:01
witam
golf 4 - 1.6 sr 8v apf -2000 r
ponieważ szukam rozwiązania falowania a raczej nagłego skoku obrotów na biegu jałowym na ciepłym silniku , zainteresowałem się tym wężykiem.
Co ciekawe wężyk ten jest u mnie zupełnie niedrożny .w środku są jakby 2 wkładki ,które wyjąłem z trudem dł ok 10 mm , jedna w formie walca ,druga stożka a w nich coś w rodzaju siatki ale bardzo ubitej .Moja hipoteza zakłada że albo to coś w rodzaju filtrów które z czasem sie zaczopowały albo po prostu tak ma być ale jesli tak to jaką role miałby spełniać niedrożny wężyk . .Nagłe skoki falowania nasilały sie za każdym razem np na światłach po radykalnym uszczelnieniu wszystkich możliwch powodów ssania lewego powietrza więc moja dywagacja nasuwa mi wniosek że przepustnica na wolnych coś tam sobie podbierała a skoro teraz nie ma nic , wężyk zapchany to się dławi i skaczą obroty do 2000 naprzemian do 600 włącza się check esp i jest dyskoteka ,trzeba zgasić -zapalić i jest ok do następnych świateł Napisze wkrótce o zachowaniu auta po kilku przejazdach z nowym starym wężkiem.Założe go bez tych niby filtrów i zobacze czy to przyczyna dolegliwości .Nadmienie że wszelkie przyczny niesprawności łącznie z przepustnicą itd itp już przerobiłem a skoro wężyk ten odpowiada za wolne obroty to bardzo prawdopodobne zę to on jest winowajcą.
Proszę o pinie i ew informację dot wkładek w tym wężku ,jakie spełniają role , czy ich brak nie wpłynie negatywnie na kondycję silnika ?
pozdrawiam