Otwór w obudowie filtra powietrza

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Otwór w obudowie filtra powietrza

Post autor: locarno » wt wrz 21, 2021 17:57

Do czego służy ten otwór w obudowie filtra powietrza w 1.6?

Obrazek



myszazro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: Volkswagen Golf

Re: Otwór w obudowie filtra powietrza

Post autor: myszazro » wt wrz 21, 2021 17:59

Zaslepka sruby



locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Otwór w obudowie filtra powietrza

Post autor: locarno » wt wrz 21, 2021 19:50

Bo tak się zastanawiam czy da się usczelnić jakoś puszkę tak aby po zatkaniu otworu z lewej silnik gasnął? Niby uszczelniłem cała obwódkę pokrywy butylem i fajnie się docisło. Czuć jak powietrze się zasysa od lewej strony ale silnik nie gaśnie więc podejrzewam, że właśnie od tej zaślepki jakieś powietrze ciągnie. Jest w ogóle sens tak uszczelniać dolot?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Otwór w obudowie filtra powietrza

Post autor: marcin7x5 » wt wrz 21, 2021 22:09

A co niby miałoby to na celu?



locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Otwór w obudowie filtra powietrza

Post autor: locarno » śr wrz 22, 2021 08:37

No żeby silnik nie ciągnął lewego powietrza z ominięciem filtra.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Otwór w obudowie filtra powietrza

Post autor: marcin7x5 » śr wrz 22, 2021 09:12

Tam to sobie może ciągnąć ile chce. Ważne aby nie zaciągał pomiędzy przepustnicą a głowicą.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Otwór w obudowie filtra powietrza

Post autor: Maszan » śr wrz 22, 2021 15:33

locarno pisze:
wt wrz 21, 2021 19:50
Bo tak się zastanawiam czy da się usczelnić jakoś puszkę tak aby po zatkaniu otworu z lewej silnik gasnął? Niby uszczelniłem cała obwódkę pokrywy butylem i fajnie się docisło. Czuć jak powietrze się zasysa od lewej strony ale silnik nie gaśnie więc podejrzewam, że właśnie od tej zaślepki jakieś powietrze ciągnie. Jest w ogóle sens tak uszczelniać dolot?
A odmę zaślepiłeś przy tej probie? Przez te zaślepkę nic nie ciągnie bo filtr powietrza ma tam obwódkę na styku obudów.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Otwór w obudowie filtra powietrza

Post autor: locarno » czw wrz 23, 2021 10:01

Za przepustnicą wszystko jest szczelne. Zatkanie przepustnicy skutkuje zgaśnięciem silnika. Nie wygląda żeby gdzieś brało lewe powietrze. Uszczelka na styku obudowy filtra i przepustnicy też jest nowa.

Przy próbie właśnie nie zatkałem odmy i dopiero po próbie o tym pomyślałem.

Jedynie pomiędzy dwie części obudowy filtra (w ten rowek) wyłożyłem dookoła cienki pasek butylu 4mm. Potem górna pokrywa filtra po dokręceniu fajnie siadła więc coś tam na pewno będzie szczelniej. Czyli temat można powiedzieć do zamknięcia. Nie ma się czego czepiać. Silnik pracuje ok a obroty w ogóle nie falują.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości