1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
: pn paź 18, 2021 22:41
Witam, zwracam się z takim problemem.
Od jakiegoś czasu silnik chodził dziwnie, nietypowo. Czasami przyburczał z wydechu, często dziwnie nim "wzdrygało" aż w środku było czuć. Dzisiaj podpiąłem stroboskop bo myślałem że przestawił się zapłon, i taka sytuacja:
na jałowych obrotach, czyli okolice 900obr/min zapłon jest ok. Sprawdzając z pierwszym cylindrem ustawienie jest w porządku, na innych cylindrach brak przerw.
Im wyżej z obrotami tym gorzej. Pierwszy cylinder chodzi idealnie, brak jakichkolwiek przerw. I tak idąc z obrotami wyżej i zatrzymując się na 2000obr/min pierwszy cylinder nadal w porządku, drugi sporadycznie przerwie, trzeci przerywa cały czas, a na czwartym ciemno, od czasu do czasu pojawi się iskra.
Proszę o sugestie w jakim kierunku szukać. Kopułka i palec mają niecały miesiąc, kable WN około pół roku. Cewka ma niecały rok. Czujnik temperatury dolotu wymieniony, czujnik płynu wymieniony, podstawa wtrysku ok, podciśnienia podłączone i szczelne, TPS wyczyszczony i ustawiony, krokowiec wyczyszczony sprawny.
Dodam że silnik nie muli, moc jest, dłuższe trasy które jestem co tydzień zmuszony robić przejeżdża bez zająknięcia.
Od jakiegoś czasu silnik chodził dziwnie, nietypowo. Czasami przyburczał z wydechu, często dziwnie nim "wzdrygało" aż w środku było czuć. Dzisiaj podpiąłem stroboskop bo myślałem że przestawił się zapłon, i taka sytuacja:
na jałowych obrotach, czyli okolice 900obr/min zapłon jest ok. Sprawdzając z pierwszym cylindrem ustawienie jest w porządku, na innych cylindrach brak przerw.
Im wyżej z obrotami tym gorzej. Pierwszy cylinder chodzi idealnie, brak jakichkolwiek przerw. I tak idąc z obrotami wyżej i zatrzymując się na 2000obr/min pierwszy cylinder nadal w porządku, drugi sporadycznie przerwie, trzeci przerywa cały czas, a na czwartym ciemno, od czasu do czasu pojawi się iskra.
Proszę o sugestie w jakim kierunku szukać. Kopułka i palec mają niecały miesiąc, kable WN około pół roku. Cewka ma niecały rok. Czujnik temperatury dolotu wymieniony, czujnik płynu wymieniony, podstawa wtrysku ok, podciśnienia podłączone i szczelne, TPS wyczyszczony i ustawiony, krokowiec wyczyszczony sprawny.
Dodam że silnik nie muli, moc jest, dłuższe trasy które jestem co tydzień zmuszony robić przejeżdża bez zająknięcia.