Strona 1 z 1

Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: wt sty 28, 2020 23:12
autor: vw fann
Witam. Pacjent to golf 3 1.6 aks z 97r na kompie blad halla, nieprawidlowy sygnal, podmienilem i sprawdzilem 3 aparaty (2sagem i 1 bosch) instalacja od czujnika do komputera sprawdzone. Wymienione swiece, stare byly mokre i czarne, hall na kazdym aparacie wysyla sygnal 11v przy kreceniu aparatem. Auto po skasowaniu bledu idzie jak wsciekle. Po ponownym odpaleniu jest troche mulowate jak sie zagrzeje i zawczesnie odcina. Z auta czuc nie spalonym paliwem. Rozrzad sprawdzony i jest ustawiony co do milimetra. Prosze o pomoc i rade co jeszcze sprawdzic lub namiary na jakiegos dobrego majstra z okolic kielc. Pozdrawiam

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: śr sty 29, 2020 13:43
autor: KoguT
Przestaw delikatnie zapłon do przodu.
Miałem te same objawy w AFT. Wystarczy przekrecić aparatem zapłonowym delikatnie w celu wyprzedzenia zapłonu.

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: śr sty 29, 2020 15:07
autor: vw fann
Aparat też już przestawialem i nie pomogło ale spróbuję jeszcze raz. Muszę dorwać kogoś z wagiem z okolicy. A czy czujnik położenia wału może mieć coś wspólnego z hallem? Po czym hall" wie" że kat jest źle ustawiony?

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: czw sty 30, 2020 01:39
autor: KoguT
Hall wie właśnie po czujniku położenia wału.
Gdybyś miał walnięty czujnik wału to silnik by nie odpalił.
Vag kosztuje kilka zlotych na allegro więc zaopatrz sie w niego i masz swoj sprzet do diagnostyki wlasnego auta.
Ja sie dowiedzialem o tej metodzie rowniez od znajomego z tym samym problemem. Po przyspieszeniu zaplonu juz nie waliło byka w ecu.

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: czw sty 30, 2020 11:53
autor: vw fann
Ok. Dzięki. Jak będę miał chwilę to się pobawię tym aparatem. Mam jeszcze pytanie, jaki darmowy program wybrać żeby sprawdzić wyprzedzenie zaplonu?

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: czw sty 30, 2020 13:17
autor: KoguT
VAG lub VCDS.

Tam wchodzisz w grupę odpowiadającą za wyświetlenie wyprzedzenia zapłonu, dajesz "nastawy podstawowe/bassic settings", sterownik podnosi obroty i blokuje zapłon a Ty bierzesz lampę stroboskopową i świecąc na w otwór skrzyni biegów kręcisz aparatem aż znak będzie widoczny idealnie po środku okienka.

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: czw sty 30, 2020 15:23
autor: vw fann
Ty piszesz o lampie a ja czytałem że lampa nic nie da tylko muszą się pokrywać odpowiednie wartości na vagu :grin: Dopatrzylem się jeszcze ze jak auto jest zimne to lepiej pracuje i mniej czuć niespalonym paliwem. I jeszcze wydaje mi się że wskaźnik temperatury trochę oszukuje

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: śr lut 12, 2020 19:46
autor: vw fann
Jak narazie wymiana czujnika temperatury i kręcenie aparatem nic nie dało a nawet wydaje mi się że na nowym czujniku gorzej chodzi ( czujnik febi). Na piątek jestem umówiony do elektryka, zobaczymy co on powie

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: pt lut 14, 2020 18:36
autor: vw fann
Parametry zaplonu 27 i 34 i nie da się dojść do wymaganych wartości. Błąd hala sygnał poza specyfikacja

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: czw mar 05, 2020 19:04
autor: vw fann
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w razie jak bym sobie nie poradził z tym hallem to jest możliwość wyłączyć tryb awaryjny w jakiś sposób?

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: ndz mar 22, 2020 16:49
autor: vw fann
Czy istnieje możliwość że zębatka z której czujnik wału bierze dane jest źle ustawiona? Bo już nie mam więcej pomyslow

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: śr lis 01, 2023 13:54
autor: CabrioSeb
Jest możliwośc pomodzić 1.6 AFT ekonomicznym sposobem ? wałek rozrządu itd ... macie jakieś porady??? nie chce mi się bawić w jakieś droge swap-y... w razie piszcie na priv!

Re: Golf 3 1.6 aks blad halla i odciecie przy 5200

: wt sty 09, 2024 22:39
autor: KoguT
CabrioSeb pisze:
śr lis 01, 2023 13:54
Jest możliwośc pomodzić 1.6 AFT ekonomicznym sposobem ? wałek rozrządu itd ... macie jakieś porady??? nie chce mi się bawić w jakieś droge swap-y... w razie piszcie na priv!
Tak.
Wywalić zwężkę z obudowy filtra powietrza.
A dokładniej tą "trąbkę" która jest na górnej części obudowy i kieruje powietrze na przepływomierz. Jest o wiele węższa od przepustnicy i to go blokuje.