Brak cisnienia oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Brak cisnienia oleju

Post autor: stefan666 » ndz lip 24, 2016 11:39

Witam.Problem z moim golfem 3 1.6 ABU jest taki że po rozgrzaniu silnika miga kontrolka oleju i piszczy brzeczek.W ostatnim czasie sprawdziłem pompę oleju która jest dobra,panewki na wale korbowym,zawory są twarde po przycisnienciu,olej mineralny lotos filtr filtron (zmieniłem na próbę na elfa mineralnego ale nie pomogło).Wlalem nawet specyfik "doktor" do oleju i nadal olej mruga. Zmienialem obydwa czujniki oleju nie pomogło. Ciśnienie oleju przy 2tyś obrotów ma 1.2bara czyli małe. Nie mam już pomysłów więc proszę szanowne grono forumowiczów o pomoc. Z góry dziękuję za każdą cenną wskazówkę.



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Re: Brak cisnienia oleju

Post autor: stefan666 » wt lip 26, 2016 07:13

Nikt nie miał takiej przypadłości ? Nawet w AEA lub AEE?



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Brak cisnienia oleju

Post autor: jameess » wt lip 26, 2016 09:36

Rozumiem że robiłeś próbę olejową? Jeżeli tak to jakie wyniki?

Sprawdzałeś, czy przewody od czujników nie są gdzieś przytarte? Jaki założyłeś filtr oleju, dlaczego lejesz olej 15w40? nie lubisz swojego auta?

Jeżeli ciśnienie jest 1.2 bara przy 2 tys obr to jest lipa. ( rozumiem że sprawdzałeś to na manometrze wkręconym w miejsce czujnika?)

Pompę sprawdzałeś jak?

Bo oczywiście trzeba dokładnie usunąć cały syf i najważniejsze to wyczyszczenie i "rozruszanie" zaworka ciśnieniowego od strony ssącej pompy.

Potem nowy filtr + jakiś olej 10w40.



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Re: Brak cisnienia oleju

Post autor: stefan666 » wt lip 26, 2016 11:56

jameess pisze:Rozumiem że robiłeś próbę olejową? Jeżeli tak to jakie wyniki?

Sprawdzałeś, czy przewody od czujników nie są gdzieś przytarte? Jaki założyłeś filtr oleju, dlaczego lejesz olej 15w40? nie lubisz swojego auta?

Jeżeli ciśnienie jest 1.2 bara przy 2 tys obr to jest lipa. ( rozumiem że sprawdzałeś to na manometrze wkręconym w miejsce czujnika?)

Pompę sprawdzałeś jak?

Bo oczywiście trzeba dokładnie usunąć cały syf i najważniejsze to wyczyszczenie i "rozruszanie" zaworka ciśnieniowego od strony ssącej pompy.

Potem nowy filtr + jakiś olej 10w40.

Próbę olejową przy braku ciśnienia "oleju"? Nie widzę związku. Ciśnienie sprawdzane na manometrze przy rozgrzanym silniku. Pompę włożyłem do pojemnika z olejem i kręciłem kołem a przelew zatkałem palcem. Olej wypływał cały czas nie dało się utrzymać palca. Żadnego syfu w oleju tymbardziej w pompie nie było. Zawór ciśnieniowy czysty sprawny.Olej zawsze leje 15w40 i nie było problemów. Ważne aby wymieniać go często. Nadmienię,że silnik ten rok temu miał wymieniane pierścienie,bo brał olej. Obecnie ciśnienie w cylindrach po 13 na każdym cylindrze i oleju nie bierze w ogóle.



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Brak cisnienia oleju

Post autor: psilos1 » wt lip 26, 2016 12:07

Wywal to gó... filtrona i załóż pożądny filtr Knecht czy Mann.U mnie podczas podróży do Grecji filtr filtrona postanowł sie rozleciać i zatkać przepływ oleju-tylko cudem nie zatarłem silnika.Dobrze jest popierać polskie firmy i ich produkty ale niech w końcu przestaną produkować śmiecie ...



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Re: Brak cisnienia oleju

Post autor: stefan666 » wt lip 26, 2016 12:21

psilos1 pisze:Wywal to gó... filtrona i załóż pożądny filtr Knecht czy Mann....
Tak się składa,ze cały czas miałem filtrona i postanowiłem przejsć na Knechta-a ale nic to nie zmieniło. Filtron ma 6 dziur przepływowych więc nie jest zły.



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Brak cisnienia oleju

Post autor: psilos1 » wt lip 26, 2016 12:29

...czyli na filtrze knechta to samo?Zdejmij miskę olejową i wyczyść "smoka"



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Re: Brak cisnienia oleju

Post autor: stefan666 » wt lip 26, 2016 14:35

psilos1 pisze:...czyli na filtrze knechta to samo?Zdejmij miskę olejową i wyczyść "smoka"
Tak na filtrze knechta to samo. A co do zdejmowania miski olejowej i czyszczenia smoka,to nie wiem czy czytałeś temat dokładnie,bo skoro zakładając temat opisuje że:"W ostatnim czasie sprawdziłem pompę oleju która jest dobra,panewki na wale korbowym" To wiesz :banghead:



Lukas1.6sr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 26, 2016 20:39

Brak cisnienia oleju

Post autor: Lukas1.6sr » wt lip 26, 2016 23:33

Teraz już po ptakach jak zalał 15w40 nie może przejść na 10w40. a co do filtrów to sie zgodzę sam na dniach wymieniam na Knechta-a plus za jednym razem paliwa i powietrza a olej Mobil super 2000 10w40 do1.6 sr AKL



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Brak cisnienia oleju

Post autor: jameess » wt lip 26, 2016 23:42

Lukas1.6sr pisze:Teraz już po ptakach jak zalał 15w40 nie może przejść na 10w40

A dlaczegóż to nie może przejść na 10w40? Uzasadnij bom bardzo ciekawy?

A co do golfika to chyba "dół" do roboty będzie...



stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Re: Brak cisnienia oleju

Post autor: stefan666 » śr lip 27, 2016 05:57

jameess pisze:


A co do golfika to chyba "dół" do roboty będzie...
Kolego panewki jak nowe są. Co byś tam chciał wymienić?



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Brak cisnienia oleju

Post autor: jameess » śr lip 27, 2016 09:39

stefan666 pisze:Kolego panewki jak nowe są. Co byś tam chciał wymienić?
Sprawdzałeś panewki główne i korbowodowe?

Co do pompy to jak ją sprawdzałeś? Bo należało by ją rozebrać, sprawdzić luzy na zębatce, czy mieszczą się w normie. oraz co istotne sprawdzić gładź na której zębatka leży, czy nie ma rys, bo jak ma to lipa.

No i co by nie powiedzieć to objawem zużytych panewek głównych jest świecenie się kontrolki ciśnienia oleju na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Brak cisnienia oleju

Post autor: mleko1984 » śr lip 27, 2016 09:53

Na olej 10w40 można przejść bez problemu tylko to nie zrobi różnicy w ciśnieniu jeżeli na 15w40 też jest źle, możesz próbować najwyżej 10w60: taki olej trzyma swoje właściwości przy wyższej temperaturze ale jak problem jest widoczny przy temp oleju 90st to też raczej nie pomoże. Może masz możliwość sprawdzić temperaturę oleju kiedy ciśnienie spada ? Może tak być, że z jakiegoś powodu się przegrzewa i wtedy ciśnienie spadanie na bank. Jeżeli to nie to to nie ma innej możliwości jak utrata ciśnienia na którejś z panewek albo na pompie oleju i wizualne oględziny mogą tego nigdy nie wychwycić. Ciekawi mnie jak sprawdzałeś panewki na wale korbowym. Łopatki pompy oleju sprawdza się szczelinomierzem, luz między łopatkami i obudową pompy tak samo, masz jeszcze do sprawdzenia szczelność dekielka pompy oleju. Jeżeli ciśnienia nie ma i twierdzisz że panewki są dobre to ja bym zaczął od wymiany pompy oleju... Nie wiem jak jest zbudowany twój silnik, jeżeli występuje w nim wałek pośredni tam tez są dwie panewki które można sprawdzić (wystarczy ściągnąć ten wałek i je obejrzeć z tym akurat nie ma problemu, może być przydatne lusterko warsztatowe)



Lukas1.6sr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 26, 2016 20:39

Brak cisnienia oleju

Post autor: Lukas1.6sr » śr lip 27, 2016 10:53

Z mineralnego oleju z powrotem na półsyntetyk? ciekawe ? chodzi o tzw lepkość oleju może okazać się ze 10w40 będzie zbyt rzadki.
Jeśli człowiek nie jest asem w mechanice posiłkuje się opisami, pyta,obejrzy jakiś film na yt. ja tak robię i zdaje to egzamin zamiast się wymądrzać bez celu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości