Strona 1 z 1

MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: śr lis 12, 2014 17:23
autor: bigsasza
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem MK3 z silnikiem od Audi TT 1.8t AUQ. Zauważyłem, że jadąc parę minut z maksymalną prędkością wzrasta mi temperatura cieczy chłodzącej z 90 na ok 105st. Czy to normalne? Wymieniłem chłodnicę na nową, termostat i pompę wody na nowe firmowe oraz czujnik w chłodnicy odpowiedzialny za włączenie biegów wiatraka, dodam, że wiatrak sprawny - 2 biegi. Co może być przyczyną? Z modyfikacji auto ma zrobiony program, DP, TIP i FMIC.( Auto ma chłodnicę od 2.0 GTI).

MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: czw lis 13, 2014 02:31
autor: rysiektr
A na VAGu temp. silnika jest ok? Temp oleju też tak rośnie? Może masz czujnik temp. skopany i dlatego tak pokazuje. Albo ktoś coś w sofcie skopal. Masz wskaznik EGT?
Generalnie samochod powinien sie bardziej nagrzewac przy wiekszych predkosciach obrotowych silnika i to zachowanie jest normalne ale po powiedzmy 15min upalania nie powinno się, aż tak to objawiać.
IC masz przed chlodnica i moze on zaslaniajac chlodnice powoduje ze ona nie wyrabia.
Jak nic nie pomoze to ratuje Cie jeszcze zimniejszy termostat.

Re: MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: czw lis 13, 2014 11:24
autor: bigsasza
Pod VAG jeszcze nie podłączałem, niestety wskaźnika EGT jeszcze nie mam. Wysoce prawdopodobne, że soft jest skopany. Wkrótce czeka mnie wymiana wtrysków na większe, więc na pewno udam się do fachowca po nowy soft. Bez zmiany softu zamontowałem FMIC, DP i TIP, soft pisany był przed modyfikacjami. Muszę jeszcze sprawdzić drugi bieg wentylatora, a co do FMIC-a to faktycznie zasłanie chłodnicę. Mogę jeszcze zewrzeć czujnik, żeby wentylator chodził na stałe. Termostat założyłem nowy wahlera, chłodnicę nissena. Chłodnica od 2.0 GTI powinna chyba dawać radę z 1.8T? Dzięki za pomoc.

MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: czw lis 13, 2014 19:20
autor: rysiektr
Chłodnica spokojnie powinna dawać radę.
A przed zmianą softu też były takie problemy?

MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: sob lis 15, 2014 11:41
autor: bigsasza
Zmianę softu robił poprzedni właściciel, z którym nie mam kontaktu, więc nie wiem. Za parę dni sprawdzę jeszcze czy drugi bieg wentylatora się nie posypał. Jeśli tak to znów czeka mnie rozbiórka przodu. Zastanawia mnie jeszcze włącznik wentylatora w chłodnicy, bo kupiłem nowy od MK3 2.0 i może tam się troszkę inne temperatury załączenia wiatraka. Najpierw sprawdzę na krótko biegi wentylatora.

MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: sob lis 22, 2014 14:46
autor: bigsasza
Problem rozwiązany. Zalałem paliwo 95 V power zamiast 98. Na 98 Verva trzyma temp idealnie, nic się nie grzeje. Nie wykluczam, że paliwo mogło być słabej jakości.

MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: sob lis 22, 2014 19:32
autor: rysiektr
bigsasza pisze:Na 98 Verva trzyma temp idealnie, nic się nie grzeje
czyli tuner agresywnie zapłony poustawiał :bajer: moim zdaniem soft do poprawki

MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: ndz lis 23, 2014 11:32
autor: bigsasza
Być może, ale stacja na której tankowałem okazało się nie ma dobrej renomy. Sporo osób miało problemy po zatankowaniu u nich paliwa. Tak czy tak program będzie nowy, ponieważ idą nowe wtryski, a od czasu napisania programu doszedł TIP, DP i dwustronny FMIC.

MK3 1.8T AUQ czy to problem z temperaturą?

: sob lut 07, 2015 18:23
autor: bigsasza
Po zmianie softu temp nawet nie drgnie powyżej 90st. :D rysiektr - dużo chyba racji w tym co napisałeś z zapłonami.