Golf III 75 KM, 1.8l AAM274475 - falowanie na zimnym silniku
: ndz lut 23, 2014 20:19
Hej, przeczytałem praktycznie wszystko na ten temat który opiszę poniżej jednak nie do końca znalazłem odpowiedź.
Identyczny problem jak ja mają ludzie z silnikiem 1.6 golfa III i tam jak się okazuje po dogłębnej analizie jest uszczelka kolektora ssącego i przez to zasysanie lewego powietrza. Jednak nikt z silnikiem 1.8 o tym nie pisze. Jedynie na utube znalazłem jeden filmik gdzie gość ma podobny problem.
Gdzieś znalazłem sugestie że może to być nieszczelność przy wężyku pomiędzy serwo (?)hamulca a kolektorem ssącym. Ktoś także z moim silnikiem pisał że była to cewka zapłonowa.
Jest to golf III 1HXO (możecie mi rozwinąć ten skrót bo też nie mogę znaleźć na ten temat informacji, przynajmniej co znaczy XO), z 92 roku, silnik 1.8l AAM274475, jest zagazowany (nie ma różnicy w pracy na gazie/benzynie - wiadomo że jak jest zimny to przełączając go na gaz gaśnie). Wymieniłem przewody zapłonowe bo stare już się rozsypywały ale poza lekkim wzrostem mocy nic to nie zmieniło - nie zlikwidowało falowania silnika.
Falowanie silnika - na biegu jałowym, trwa tylko chwilę po uruchomieniu silnika, do chwili kiedy się rozgrzeje - wtedy jest już okej - obroty są równe zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Dopóki samochód się nie rozgrzeje a zaczynam jechać samochód nie w pewnych momentach samochód nie chce zwiększać obrotów jeśli dodam więcej gazu ale jest to tylko chwilowe - pierwsze 300 -500 metrów. W skrajnych momentach można powiedzieć że silnik się rwie na biegu jałowym, a spaliny nie wylatują równo ale są białe.
Kilka razy w ostatnim czasie zdarzyło mi się że odpalając go na zimnym silniku ( niezależnie od temperatury minusowej czy plusowej) silnik albo tak się zaczynał telepać, że tylko dodając gazu zdołałem go otrzymać i potem już ogarniał lub poprostu po 2 -3 sekundach gasł, ale za drugim razem już zapalał i trzymał.
Proszę was o pomoc w diagnozie, jakie kroki poczynić, czy próbować robić to samemu. Dzięki za wszelkie informacje.
Identyczny problem jak ja mają ludzie z silnikiem 1.6 golfa III i tam jak się okazuje po dogłębnej analizie jest uszczelka kolektora ssącego i przez to zasysanie lewego powietrza. Jednak nikt z silnikiem 1.8 o tym nie pisze. Jedynie na utube znalazłem jeden filmik gdzie gość ma podobny problem.
Gdzieś znalazłem sugestie że może to być nieszczelność przy wężyku pomiędzy serwo (?)hamulca a kolektorem ssącym. Ktoś także z moim silnikiem pisał że była to cewka zapłonowa.
Jest to golf III 1HXO (możecie mi rozwinąć ten skrót bo też nie mogę znaleźć na ten temat informacji, przynajmniej co znaczy XO), z 92 roku, silnik 1.8l AAM274475, jest zagazowany (nie ma różnicy w pracy na gazie/benzynie - wiadomo że jak jest zimny to przełączając go na gaz gaśnie). Wymieniłem przewody zapłonowe bo stare już się rozsypywały ale poza lekkim wzrostem mocy nic to nie zmieniło - nie zlikwidowało falowania silnika.
Falowanie silnika - na biegu jałowym, trwa tylko chwilę po uruchomieniu silnika, do chwili kiedy się rozgrzeje - wtedy jest już okej - obroty są równe zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Dopóki samochód się nie rozgrzeje a zaczynam jechać samochód nie w pewnych momentach samochód nie chce zwiększać obrotów jeśli dodam więcej gazu ale jest to tylko chwilowe - pierwsze 300 -500 metrów. W skrajnych momentach można powiedzieć że silnik się rwie na biegu jałowym, a spaliny nie wylatują równo ale są białe.
Kilka razy w ostatnim czasie zdarzyło mi się że odpalając go na zimnym silniku ( niezależnie od temperatury minusowej czy plusowej) silnik albo tak się zaczynał telepać, że tylko dodając gazu zdołałem go otrzymać i potem już ogarniał lub poprostu po 2 -3 sekundach gasł, ale za drugim razem już zapalał i trzymał.
Proszę was o pomoc w diagnozie, jakie kroki poczynić, czy próbować robić to samemu. Dzięki za wszelkie informacje.