Strona 1 z 1

kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

: wt lis 16, 2010 00:26
autor: zielu
posiadam silnik 2,0 ADY.. oryginalnie był w nim kolektor wydechowy wyglądający tak:
Obrazek
potem idą jako 2 rury przez kawałek i dalej jedną.. wiadomo...

ale jak motnowałem silnik to się okazało ze tego kolektora nie ma i wstawiłem mój ori z 1,8, czyli taki:
Obrazek
potem idzie od razu jedna rura z tym ze o większej średnicy niż każda z dwóch rurek idących w tym kolektorze z 2,0...

i teraz pytanie.. czy ma to jakiś negatywny wpływ na silnik / osiągi :?: jeśli tak to jak :?:

Re: kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

: wt lis 16, 2010 00:36
autor: spawacz
Spadnie moc , mimo ze srednica tej 1 jest wieksza niz tamtych2 to pozniej tamte 2 lacze sie tez w 1 tyle ze i tak ma ona 5mm na srednicy wiecej niz twoja pojedyncza, no i wiadomo jak dziala uklad 4-2-1 rozklada moment po calym zzakresie obrotow bardziej plynnie.

kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

: wt lis 16, 2010 00:49
autor: zielu
spory w odczuciach z jazdy moze to być spadek :?:
moze to być przyczyną jakichś odczuwalnych zmian w pracy silnika, np jakby lekkie dławienie się silnika przy niskich obrotach (zakres 2-3 tys) :?:

kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

: wt lis 16, 2010 08:49
autor: Gawior
Jak kolega kiedyś zamawiał wydech do swojego auta ( nie VW ) to miał dylemat czy 4 -> 1 , czy 4 -> 2 -> 1

Tak jak kolega wyżej pisał, że 4-2-1 ma lepszy dół i bardziej moment rozkłada się przy obrotach niższych-średnich ( lepszy do jazdy codziennej ). Natomiast 4-1 gorzej radzi sobie z dołem, ale za to dużo więcej daje na wysokich obrotach niż 4-2-1.

To co napisałem jest odnoście wydechów na zamówienie. Takie informacje podała firma co robiła wydech, żeby się zastanowić jaki się chce.
A jak to się ma do seryjnych kolektorów, to nie wiem.

Kolega w końcu wybrał 4-2-1 , bo auto użytkował na co dzień, jednakże chciał zakładać turbo i pod to myślał na kolektorem 4-1
W sumie dobrze że wziął 4-2-1 bo i tak nie uturbił maszyny.

Jakichś niedokładności w pracy silnika nie będziesz mieć, jeżeli ogólne średnice kanałów wylotowych są zbliżone, ale jeżeli tak by nawet było to by mógł być jedynie bardziej mułowaty z niemożności szybkiego odprowadzenia spalin. Jedynie możesz odczuć, że jest troszkę bardziej mułowaty na dole ( zależy jaki kolektor ).

Ja na twoim miejscu zakładał bym kolektor od 2E, ADY, AGG , no chyba że jakiś sportowy. Tak to bym nie kombinował z kolektorem np od ABS, AAM
Inny kolektor może być bo komuś pękną oryginalny i wstawił inny np. od 1.8 ( tańszy ) i tyle.

kolektor wydechowy z 1,8 do 2,0

: wt lis 16, 2010 09:30
autor: Paweł Marek
Oba te kolektory maja niewiele wspólnego z 4-2-1, prędzej już 4-1. zielu, ja nie sądzę żebyś odczuł wyraźną różnicę, ale jeśli masz resztę wydechu od ADY, szczególnie dość trudną do zdobycia w dobrym stanie dwururkę to ja bym poszukał właściwego kolektora żeby nie musieć potem kombinować z połączeniem tego w całość czyli zamiast dwururki ponosić jeszcze koszty na złacze elastyczne spawanie tego itd.