Strona 1 z 1
sonda 2E
: czw lis 11, 2010 18:00
autor: WojTass85
Witam mam pytanie odnosnie sondy lambda do mk3 gti 2E ,mianowicie padła mi sonda trzy miesiace temu wsadzilem uzywany orginał BOSCH ktory dzialal dobrze az do teraz :/ wszystkie objawy spalanie za duze lekko zmulony w dolnym zakresie obrotow okopcony tłumik i i spadki obrotow najczesciej przy wysprzgleniu nawet do 400 ze prawie gasnie lub gasnie :/ podlaczenie do pod vag pokazało blad sondy tryb awaryjny ehhh czy cos takiego

i moje pytanie czy cos moze spowodowac szybsze zuzycie sondy??? i jaki zamiennik polecacie dodam ze na bosch za 400 szkoda mi kasy.Jaki zamiennik polecacie bo na allegro widze ze troche tych sond jest roznych producentow .Nie chce tez wlazic co chwile pod auto zeby meczyc sie z kolejna

. Widzialem cos takiego jak sonda plenarna czy cus moze ktos to montował juz w swoim pedzidełku ??Pomocy bo zbankrutuje na bene 15-17l na 100 przez miasto to chyba za ostro jak na malego golfa wsumie z malym silnikiem

sonda 2E
: czw lis 11, 2010 18:08
autor: Paweł Marek
Sonda najdroższa na jaką cię stać, tylko jedna rzecz: mocno podejrzewam że coś jest nie tak poza sondą. Masz LPG? Póki sonda działała był całkowicie wszystko ok? Spalanie dobre?
sonda 2E
: czw lis 11, 2010 18:14
autor: WojTass85
nie mam gazu i nie bede go zakladal lata tylko na pb wczesniej wymieniłem juz czujnik temp bo tez byl padniety,termostat

i znow musze wymienic sqrw...w sklep sprzedal mi na 84'c nie 87:/ ) wszystkie filtry i olej naprawilem potencjometr w przeplywce bo wytarta scieche mial juz , pouszczelnialem dolot i odme na nowych wezach i przez jakies dwa miesiace wszystko latało jak zloto trasa nad morze 7l przy 120 na setke ,a teraz znow sie zaczyna wszystko paprac buuu
sonda 2E
: czw lis 11, 2010 18:17
autor: WojTass85
tak do 150 pln moge wydac za sonde jakiego producenta tylko zeby znow nie wymieniac ogarnac tego golfa ciezka sprawa poprzedni wlasciciel wymienial tylko paliwo w baku przez dwa lata heheheheh
sonda 2E
: czw lis 11, 2010 18:22
autor: Paweł Marek
To ja ci na wstępie proponuję sprawdź voltomierzem ponownie potencjometr przepływki. Na kablu sygnałowym 0,24V na zamkniętym (silnik zgaszony zapłon włączony). Potem płynny wzrost napięcia w miarę otwierania klapy palcem do ok 4.5 Volta albo 4.8 nie pamiętam dokładnie byle płynnie, powoli otwieraj
sonda 2E
: czw lis 11, 2010 18:28
autor: WojTass85
mierzyłem go zaraz po reanimacji i było ok silnik wyraznie sie poprawil przestał falowac na obrotach i wyraznie ozyl ale moge jeszcze raz zaden problem tylko bez powodu by sie uszkodził wsumie tam nie ma nic co moglo by nawalic jedynie sciezka potencjometru moze sie wytrzec a gazu nie mam wiec strzału tez nie było ,gosc od VAG proponował mi wymienic komputer ale nie wiem co to ma do sondy i przeplywki skoro auto odpala i chodzi prawie normalnie a bynajmniej doniedawna bez zadnych problemow dodam ze swiece ngk na trzy elektrody sa nowiutkie przewody palec i kopulka tez , jeszcze troche to wyjde na tym jak za drugi silnik

sonda 2E
: czw lis 11, 2010 18:34
autor: Paweł Marek
nie no nie kupuj sterownika, ale sprawdź dla pewności oba potencjometry (w TPS również) i pewnie nowa sonda. Tak z innej beczki to ja mam fabryczną sondę w aucie o przebiegu 330 tysięcy (ponad połowa na LPG) km i działa całkiem dobrze. Nie mam własnych doświadczeń z wymianą sondy ale popytałem trochę polecają uniwersalne Magneti Marelli - jakieś 180 zeta
sonda 2E
: czw lis 11, 2010 18:41
autor: WojTass85
tps ?? przepustnica?? jak sie zabrac do tego ?? moj ma nalatane 270ts z tego 10 po wymianie sondy dwa mies temu duzo nim jezdze i lipa z tym spalaniem wysusza mi kieszen szybciej niz bak :/ a jak golfer zaczyna palic wiecej odemnie to juz cos nie tak heheh ok a z tymi uniwersalnymi jak jest trzzeba samemu wtyczke zmatowac ????
sonda 2E
: pt lis 12, 2010 01:10
autor: Paweł Marek
kable uniwersalnej mają dodane złączki do zaciskania na odciętych kablach starej (nie wolno sygnałowego lutować)
A co d TPS i przepływki sprawdzasz czy odpowiednio wzrastają napięcia na kablach sygnałowych przy uchylaniu , i klapa od przepływki nie może się blokowac co się często zdarza jeśli pochodzi z auta z LPG - od strzałów. Szczegóły - patrz wyszukiwarka sam nawet pisałem z 10 razy
sonda 2E
: pt lis 12, 2010 07:58
autor: WojTass85
ok dzieki to sprawdze przepustnice jeszcze bardzo prawdopodobne ze nie ruszana nigdy była moze tam syf jakis jest co blokuje,nie wiem rozbiore wyczyszcze zobacze ocb tam

wymienie sonde i zobaczymy co sie bedzie działo z nim dalej
