Strona 1 z 2

Regulacja potencjometra przepustnicy

: śr wrz 29, 2010 21:19
autor: prezesik25
Witajcie!

Posiadam silnik 1.4 ABD. Jakiś czas temu padł mi krokowiec, wcześniej rozkręcałem prawą stronę przepustnicy, czyli potencjometr.

Po kilku próbach udało mi się go jakoś ustawić, silnik chodzi na wolnych, nie dławi się przy wciśnięciu na pedał gazu, jednak proszę Was o pomoc w regulacji potencjometru przepustnicy.

Gdzieś na forum wyczytałem, że na wolnych obrotach powinno być napięcie ok. 0,20 - 0,25V, niestety nie wiem pod które piny wtyczki wpiąć miernik.

Chciałbym idealnie wyregulować potencjometr.

Regulacja potencjometra przepustnicy

: czw wrz 30, 2010 08:27
autor: kawowy19
Kolego uzyj szukajki bo był niejeden temat o tym, gdzie jest wszystko ładnie opisane :)

Regulacja potencjometra przepustnicy

: czw wrz 30, 2010 10:12
autor: Rafal1920
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... y+napiecie" onclick="window.open(this.href);return false;

3post jest dokladnie opisane.

Regulacja potencjometra przepustnicy

: czw wrz 30, 2010 15:07
autor: piteR-ek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=882609" onclick="window.open(this.href);return false;

tutaj masz podobny o ile nie identyczny temat
sam ustawiałem według tego w polówce i jest ok

Regulacja potencjometra przepustnicy

: ndz paź 10, 2010 18:28
autor: prezesik25
Koledzy no to jest tak:

Przy uruchomieniu zimnego silnika obroty falują z częstotliwością co ok. 1,5 s, po 15-20 sekundach od uruchomienia jest już OK, obroty równe.
Problem w tym, ze niepotrzebnie rozkręcałem czujnik położenia przepustnicy. Ustawiłem go wg powyższych wskazówek, czyli na zamkniętej przepustnicy między pinami 1-2 ustawiłem na 0,23V (przedział 0,20-0,25V), a miałem 0,6V. teraz jak i wcześniej pozostał problem sadzy na tylnej klapie, która wydobywa się z tłumika.
Po przeczytaniu sporej liczby postów doszedłem do wniosku, że mam za bogatą mieszankę.
Problem jest ten sam na starym jak i na nowym czujniku temp.

Teraz pytanie:

Czy potencjometr przepustnicy ustawić na 0,20V, czy 0,25V (obecnie mam 0,23V). Nie wiem, w którą stronę mam przesuwać potencjometr przepustnicy, aby było dobrze.

Regulacja potencjometra przepustnicy

: pn paź 11, 2010 13:53
autor: T.O.B.I.
to co chcesz zrobić to tylko kosmetyka, nie ma żadnego znaczenia dla pracy silnika (bawiłem się tym), to co opisujesz to raczej usterka rozrządu, zapłonu lub sondy lambda, czujnik temperatury cieczy i powietrza sprawdź omomierzem, na forum są podane wartości rezystancji, miejmy nadzieję że nie uszkodziłeś ścieżek w potencjometrze podczas jego demontażu i montażu

Regulacja potencjometra przepustnicy

: pn paź 11, 2010 23:32
autor: prezesik25
T.O.B.I. pisze:miejmy nadzieję że nie uszkodziłeś ścieżek w potencjometrze podczas jego demontażu i montażu
niee no, tego to nie zrobiłem, wiem, na czym ten cały mechanizm polega :)
Sprawdzę pierw czujnik temp. miernikiem, ew. będę pisał dalej.

Regulacja potencjometra przepustnicy

: wt paź 12, 2010 11:09
autor: T.O.B.I.
jeden czujnik jest przy wtrysku (to powietrza) drugi to pewnie wiesz :)

Regulacja potencjometra przepustnicy

: wt paź 12, 2010 23:30
autor: prezesik25
TOBI, we wtrysku jest czujnik powietrza?? - pierwsze słyszę... A to nie jest ten malusi "dziubek", który wystaje z boku wtryskiwacza?

Obecnie jest OK, ale tak od ok temp. płynu 15 stopni, bo jak mniej to faluje na benzynie i LPG (I-gen), potem jest już dobrze.
Czujnika temp. nie sprawdzałem.
Wcześniej miałem gorzej, bo na ciepłym falowały obroty, ale problem był w ustawieniu aparatu zapłonowego, troszkę go przekręciłem i narazie jest OK ale pozostaje problem falowania na zimnym silniku.

Regulacja potencjometra przepustnicy

: śr paź 13, 2010 09:09
autor: T.O.B.I.
Tak ten dzióbek to czujnik powietrza. Wracając do potencjometru to pech chciał że uszkodziłem jeden potencjometr przepustnicy, objawy były takie że po uruchomieniu silnika machnął obrotami do 1500 trzy razy i gasł, nie było mowy o wolnych obrotach a tym bardziej normalnym jeżdżeniu. Mój obecnie po rozgrzaniu zawsze delikatnie faluje i nie udało mi się tego pozbyć a sprawdzałem wszystko. Za utrzymanie wolnych obrotów odpowiada silniczek krokowy i to on pewnie powoduje to falowanie na zimnym, sprawdź rozrząd i ustaw zapłon lampą z wyprzedzeniem na 8-10 stopni bo masz gaz.

Regulacja potencjometra przepustnicy

: śr paź 13, 2010 23:38
autor: prezesik25
Dziś kolejny dzień zmagań:

- czujnik przepustnicy na ustawiłem na 0,20V(piny 1-2 na zamkniętej przepustnicy), natomiast przy max wychyleniu przepustnicy na pinach 1-3 pokazuje ok. 4,5V oraz przestawiłem aparat zapłonowy w lewo ok. 5 mm

- gdy silnik jest zimny po zdjęciu wtyczki z czujnika temp. obroty są lekko wyższe, lecz nadal faluje - stary, czy nowy czujnik - nie ma znaczenia

- odpięcie wtyczki od krokowca też niewiele pomaga

- moja stara głowica miała oznaczenie (trzy końcowe cyfry) ...373 a nowa ma 374 - gościu z allegro twierdził, ze to jest od jednopunktu ABD, tak tez wyglądała, średnica zaworów taka sama jak przy mojej, ogólnie identyczna.

Nadal przy zimnym silniku obroty na PB falują z częstotliwością ok. 1,5 s, niekiedy potrafi zgasnąć, trzeba niekiedy na początku przytrzymać na pedale gazu, lecz po przejechaniu ok. 2-3 km obroty już są równe.
Zastanawiam się nad zakupem całkiem nowego krokowca lub innego wtrysku, który jeszcze nie miał ruszanego potencjometru przepustnicy ani rozkręcanego wtryskiwacza (bo go rozkręcałem).

Regulacja potencjometra przepustnicy

: czw paź 14, 2010 08:01
autor: T.O.B.I.
no właśnie tak myślałem, podejrzenie pada na potencjometr przepustnicy, zrób eksperyment zdemontuj krokowca i naciągnij lekko linkę gazu, po odpaleniu zimnego obroty powinny być niskie i w miarę rozgrzewania wzrastać, jak nie będzie chciał pracować to podciągnij jeszcze linkę i obserwuj jak pracuje rozgrzewając się, jeżeli nawet po naciągnięciu linki obroty będą falować to niestety z przepustnicą jest coś nie tak, jeżeli masz możliwość pogadaj na szrocie o pożyczeniu przepustnicy lub gwarancji rozruchowej, wtrysku nie uszkodziłeś na pewno ale zwróć uwagę na numer wtryskiwacza bo się różnią nawet w takich samych silnikach

Regulacja potencjometra przepustnicy

: czw paź 14, 2010 10:26
autor: piteR-ek
A dolot masz szczelny ? Bardziej chodzi mi o podstawe pod monowtryskiem

Regulacja potencjometra przepustnicy

: czw paź 14, 2010 18:55
autor: prezesik25
podstawa wtrysku jest spękana, ale tylko od środka w gardzieli..