Wlot powietrza i zalewanie silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

klaudi30i
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 16, 2019 13:43

Wlot powietrza i zalewanie silnika

Post autor: klaudi30i » czw lip 07, 2022 18:13

Witam chciałbym zapytać się o dwie rzeczy co powinno być w miejscu tego czerwonego korka na zdjęciu? I czy ten korek zamiast tego co powinno może powodować to że kiedy mocno dodam gazu silnik się krztusi jakby się zalewał?
https://i.ibb.co/HqWfvxX/IMG-20220707-173837.jpg



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Wlot powietrza i zalewanie silnika

Post autor: marcin7x5 » czw lip 07, 2022 18:40

Zapewne rura do zasysania zimnego/ciepłego powietrza. Skoro jest to zaślepione to ktoś coś przerabiał pod kątem dolotu zimnego powietrza. Być może dostaje za mało powietrza i się pr,uduszą paliwem.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2806
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Wlot powietrza i zalewanie silnika

Post autor: waski1 » pt lip 08, 2022 19:40

Jeden z przykładów co powinno być w miejscu zaślepionym.
Nie podałeś żadnych danych typu pojazd model rok kod silnika.
ObrazekObrazek



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Re: Wlot powietrza i zalewanie silnika

Post autor: fire&fice » ndz lip 10, 2022 22:31

Mk2 1.6 1.8 ? Tam zasysa powietrze gaźnik to nie może być zaślepione



klaudi30i
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 16, 2019 13:43

Re: Wlot powietrza i zalewanie silnika

Post autor: klaudi30i » śr lip 13, 2022 18:08

Faktycznie zapomniałem cokolwiek podać to jest Golf 2 1.6 1991 rok z gaźnikiem tam w tym korku jest zrobiona mała dziura jakby ktoś chciał żeby dostawało się mniej powietrza
Mam też LPG ale to chyba nie ma tutaj znaczenia
Ta druga odchodzącą w bok rura też nie jest u mnie z niczym połączona tam jak według drugiego schematu od waski1 powinna tylko jest odsłonięta, jeśli dobrze rozumiem to wchodzi ona do tłumika? Czy to może być powiązane z wyciętym katalizatorem?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Wlot powietrza i zalewanie silnika

Post autor: marcin7x5 » śr lip 13, 2022 20:29

To jest chwyt powietrza z odejściem do zasysania ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego. Zasysa nim albo ciepłe albo zimne powietrze. Decyduje o tym termostat umieszczony w tej obudowie tuż obok gdzie masz tą zaślepkę. Ktoś pewnie nie umie wyregulować instalacji LPG i przytkał dolot powietrza .



klaudi30i
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 16, 2019 13:43

Re: Wlot powietrza i zalewanie silnika

Post autor: klaudi30i » pt lip 15, 2022 20:59

No to już wszystko wiem dzięki, a żeby już nie zakładać nowego tematu czym można zastąpić wycięty katalizator? Obecnie mam tam grubą rurę od ogrzewania i nie wygląda to według mnie na zbyt mądry pomysł, a na dodatek ta rura rdzewieje, słyszałem o jakichś strumienicach co o tym sądzicie? Bo widziałem sprzeczne opinie



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Wlot powietrza i zalewanie silnika

Post autor: marcin7x5 » sob lip 16, 2022 11:13

Kup katalizator i go wstaw tak jak powinno być. Za chwilę będą to sprawdzać na przeglądach technicznych i dodatkowo robić zdjęcia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości