[mk2] Remont silnika ADL 1.8 16V

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk2] Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: michallodz » wt kwie 10, 2018 23:40

Cześć, mam u siebie motor z Seata Cordoby 1.8 16V 129KM kod ADL
Mierzyłem sobie dziś ciśnienie sprężania i niestety jest tylko 9 barów na wszystkich cylindrach. Chyba powinno być po 12-13 nie? :D Jutro jeszcze chcę zrobić próbę olejową ale mam pytanie...
Czy w tym silniku chcąc wymienić uszczelniacze zaworowe można zawór podeprzeć od dołu tłokiem żeby nie ściągać głowicy czy nie da rady w ten sposób?
Mam gdzieś książkę sam naprawiam z silnikiem ABF - czy wszystkie momenty dokręcania itd. mogę brać z ABF czy dla ADL będą inne?



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: Mavrick » śr kwie 11, 2018 20:13

Cisnienie wedlug producenta to 10 - 13 barow (min 7). Sprawdzales ustawienie rozrzadu?.



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: michallodz » sob kwie 14, 2018 12:58

Według info stopień sprężania to 10 w tym silniku czyli ciśnienie sprężania powinno być około 13 według wszystkich źródeł pisanych jakie znam :) Rozrządu nie sprawdzałem jeszcze ale będę go robił po weekendzie jak tylko znajdę czas bo nigdy go nie robiłem od czasu jak kupiłem motor 3 lata temu.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: Mavrick » ndz kwie 15, 2018 09:46

Patrzylem w programie diagnostycznym i dla ADL-a masz taki zakres jaki Ci wyzej napisalem...3 lata? jak duzo jezdzisz to koniecznie zajrzyj do niego bo ten silinik lubi zjadac zeby na pasku:D.



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: michallodz » śr kwie 25, 2018 22:46

Udało mi się w końcu dorobić odpowiednią przedłużkę do miernika i dziś pomierzyłem znowu motor i jest po 14 barów na każdym - czy to nie za dużo? :D



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: Mavrick » czw kwie 26, 2018 07:53

Zakladajac ze manometr pokazuje dobrze to za duzo;).



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: michallodz » czw kwie 26, 2018 18:36

Hmm a co może być przyczyną?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: KoguT » czw maja 03, 2018 12:40

Np przestawiony rozrząd który otwiera się za wcześnie i zaciąga więcej powietrza.



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: michallodz » ndz maja 06, 2018 11:28

Rozrząd jest dobrze sprawdzałem :) no nic dopiero za dwa tygodnie będę miał więcej czasu to chyba rozbiorę wszystko dokładnie i zobaczę raz jeszcze. A powiedzcie mi jak w tym motorze ustawiać zapłon? Bo nie bardzo widzę na kola zamachowym jakieś znaki :D



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: Mavrick » ndz maja 06, 2018 19:19

Na kole masz znak ktory mozna dostrzec przez otwor rewizyjny. Lampe ustawiasz na 6 stopni i ustawiasz zaplon obracajac kopulka.



michallodz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 22:03

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: michallodz » ndz maja 06, 2018 23:00

okej to jeszcze inaczej czy w tym małym otworku powinienem go widzieć czy może być tak, że lepiej odkręcić cały ten plastikowy korek?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

[mk2] Re: Remont silnika ADL 1.8 16V

Post autor: KoguT » pn maja 07, 2018 21:12

Jak Ci wygodniej. Jak odkrecisz caly to bedzie bardziej widoczny ale mniej precyzyjnie ustawisz zaplon.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości