Wyminana silnika PN -> PN problemy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
molekss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 20, 2016 21:21
Lokalizacja: Skorzewo

Wyminana silnika PN -> PN problemy

Post autor: molekss » czw gru 08, 2016 13:43

Witam

To mój pierwszy post na forum. Wiele razy informacje tu znalezione pomogły mi przy naprawia auta. Jestem po wymianie silnika z PN na PN, czyli ten sam. Z "nowym" silnikiem była gaźnik pierburg 2E ale nie chciałem się bawić w podłączenie tego gaźnika więc wstawiłem poprzedni gaźnik 2E2 na którym silnik chodził dobrze na PB i LPG. Po przekładce silnika auto nie chce odpalić, iskra jest i paliwo dochodzi. Mam problem z prawidłowym podłączeniem odpowiednich przewodów do gaźnika lub do innych elementów.
Mam do Was kilka pytań

1. Co to za przewód i gdzie powinien być podłączony?
Obrazek

2. Co to za urządzenie? U mnie brak tego elementu zaznaczonego na foto, być może gdzieś leży w garażu i o nim zapomniałem ale na innych zdjęciach gaźnika 2E2 nie zawsze on występował. Mam rację? Idzie jakiś przewód od pochłaniacza oparów po lewej stronie silnika przy nadkolu i nie wiem gdzie go podłączyć.
Obrazek
zdjęcie zapożyczone z forum

Silnik próbowałem odpalać bez puszki filtra powietrza wraz z z nie podłączonymi do tej puchy przewodami. Chciałem tylko zobaczyć czy silnik "zagada". Czy puszka filtra powinna być założona i odpowiednio podłączona? Mam tam jeszcze parę kabelków luźnych lub uciętych ale przed przekładką silnika gaźnik chodził dobrze.

z góry dziękuję za odpowiedź
Ostatnio zmieniony śr gru 14, 2016 21:49 przez molekss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: pinstonvw » pt gru 09, 2016 21:48

Wybadaj dokąd idzie ten wąż z pierwszego zdjęcia. Na drugim zdjęciu są elementy, które występują w gaźniku 2EE także u Ciebie ich nie ma i nie potrzebujesz ich podłączać.
Co do podłączenia samego gaźnika to w 2E2 nie ma większej filozofii bo do gaźnika dochodzą dwie wtyczki do elektrozaworów, przewód do sprężyny bimetalowej (ssanie) i to chyba tyle z takich głównych podzespołów. Silnik powinien odpalić jeśli tylko paliwo jest w gaźniku. Zapłon może masz przestawiony albo kolejność zapłonu?


...

Awatar użytkownika
molekss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 20, 2016 21:21
Lokalizacja: Skorzewo

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: molekss » ndz gru 11, 2016 00:10

Trochę ogarnąłem temat podciśnień i kabli. Przewód podciśnieniowy na pierwszej fotce idzie do kolektora ssącego. Silnik odpalił po przestawieniu zapłonu ale nie chodzi jak na starym silniku. Kilka przewodów elektrycznych jest luźnych lub uciętych, zaniedbanie poprzedniego właściciela, ale na PB chodził dobrze. Teraz na benzynie gaśnie bez pomocy pedału gazu. Doszedł mi problem regulacji zmiany biegów i wymiana linki sprzęgła z samoregulatorem bo nie działa prawidłowo ale to inny dział, znalazłem info na forum.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: pinstonvw » ndz gru 11, 2016 23:45

Dziwne bo z tego co kojarzę w silnikach benzynowych było jedno wyjście z kolektora ssącego i służyło do zasilania w podciśnienie serwa. Po drodze był zaworek zwrotny z wyprowadzeniami na podciśnienia m.in. do gaźnika czy też aparatu zapłonowego. Skoro robiłeś przegląd podciśnień to jak to wygląda? Wszystko jest podłączone zgodnie ze schematem?
Z drugiej strony trochę to dziwne, bo miałeś gaźnik 2E2 wyjąłeś silnik i włożyłeś nowy w którym również założyłeś ten sam gaźnik. Instalacja została na swoim miejscu i nagle coś nie gra. Skąd w ogóle wziął się ten niepodłączony przewód podciśnienia :hmm:
Jeśli jednak auto odpala to do sprawdzenia
- podciśnienia (czy nigdzie nie ucieka powietrze) wtedy ewidentnie silnik nie pracuje równo,
- kolejność zapłonu oraz kąt wyprzedzenia zapłonu do tego stan świec, przewodów + kopułka i palec rozdzielacza,
- ustawienie rozrządu ewentualnie.


...

Awatar użytkownika
molekss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 20, 2016 21:21
Lokalizacja: Skorzewo

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: molekss » wt gru 13, 2016 00:09

Przewód z pierwszego foto podpiąłem pod króciec znajdujący się z tyłu kolektora ssącego, na foto na samym dole:
Obrazek
https://www.google.pl/search?q=golf+2+k ... 6Z57n_M%3A

Założyłem mój stary gaźnik bo działał, przy 2E2 pękł króciec przy gaźniku od podciśnienia no i podłączenie układu chłodzenia do gaźnika. Poleciałem na łatwiznę. Który gaźnik lepszy, 2EE czy 2E2 ?

Reszta auta po przekładce silnika ogarnięta:
- nie miałem wszystkich biegów - ustawiłem wg przyrządu własnej roboty vw 3104,
- źle działało sprzędło - wymieniłem starą linkę z samoregulatorem na zwykłą,

Jeszcze doszedł mi inny problem, nie mogę wyciągnąć/założyć pasa bezpieczeństwa od strony kierowcy.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: pinstonvw » wt gru 13, 2016 17:37

No fakt, ten króciec w kolektorze łączy się filtrem i zaciąga tędy opary benzyny (tylko przy 2EE). Który gaźnik lepszy? Jedni mówią, że 2EE ale tylko do momentu kiedy się nie zepsuje. Drudzy zachwalają 2E2 bo sumie ciężko żeby się tam coś popsuło oprócz membran.


...

Awatar użytkownika
etz_prorider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
Lokalizacja: Kościerzyna

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: etz_prorider » wt gru 13, 2016 21:55

Chyba najprostszym gaźnikiem jest 2E3 ale to jest do 1.3, choć pewnie poszło by go zamontować do 1.6 ;)


GOFER POWER!!!
MOJE GOLFY

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: pinstonvw » wt gru 13, 2016 22:30

Za mała przepustowość. Nie podołałby większej pojemności. Dla chcących coś zmienić jest temat w dziale FAQ tj. zmiana Pierburga na poldkowego Webera.


...

Awatar użytkownika
molekss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 20, 2016 21:21
Lokalizacja: Skorzewo

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: molekss » śr gru 14, 2016 13:52

Tak wygląda gaźnik o oznaczeniu 2E, domyślam się, że chodzi o 2E2:
Obrazek

Wczoraj odbyłem dłuższą jazdę samochodem i stwierdzam, że silnik nie ma mocy. Przy wciśniętym pedale gazu w "podłogę" na prostej drodze na 5-tym biegu to max ok 100km/h. Muszę wysoko kręcić silnik aby się rozpędzić, pokonując jakieś dłuższe wzniesienie muszę redukować bieg aby auto jechało dalej.

We włożonym silniku chyba jest aparat zapłonowy z silnika 1.8 ponieważ ze starego silnika, gdzie był aparat zapłonowy Valeo nie pasował palec i kopułka.

Zastanawiam się czy nie jest przestawiony pasek rozrządu i czy właściwie jest ustawiony zapłon dla silnika PN. Jak ustawić zapłon w tym silniku za pomocą lampy stroboskopowej? Nie mogłem w necie znaleźć info jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: pinstonvw » śr gru 14, 2016 20:53

Tak to jest 2E2. Książka podaje, że do silnika PN podchodzi tylko gaźnik 2EE. Aparat zapłonowy o numerze 050 905 205 C.
Zapłon ustawiasz tak:
Obrazek

Rozrząd tak:
ObrazekObrazekObrazek

Uwaga. Znak na kole zamachowym ma być ustawiony na to kółko. Wcięcie jest do ustawiania zapłonu. Jeśli masz plastikową osłonę na głowicy to koło wałka rozrządu ustawiasz na znak OT. Jeśli nie masz tego plastiku to znak ustawiasz na płaszczyznę głowicy tak jak pokazane jest to na zdjęciu.


...

Awatar użytkownika
molekss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 20, 2016 21:21
Lokalizacja: Skorzewo

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: molekss » śr gru 14, 2016 21:07

Jutro robię gaźnik 2E2, wymieniam przewody podciśnienia. Ten gaźnik elektryki nie potrzebuje? Jak podłączyć prawidłowo układ chłodzenia pod gaźnik?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Przewody w komorze silnika PN

Post autor: pinstonvw » śr gru 14, 2016 21:56

Z elektrycznych rzeczy to są dwa zaworki sterujące pracą podciśnienia, przewód do sprężyny bimetalowej (odpowiedzialnej za ssanie), po drodze jeszcze znajdzie się jakiś czujnik lub podgrzewacz i to tyle.
Układ chłodzenia powiedzmy, że zaczyna się w kolektorze dolotowym (króciec wodny), dalej wchodzi do korpusu (ssanie), następnie wychodzi z niego i wędruje przewodem do "elementu woskowego". Na sam koniec wyjściem z elementu woskowego wraca do obiegu silnika.


...

Awatar użytkownika
molekss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 20, 2016 21:21
Lokalizacja: Skorzewo

Wyminana silnika PN -> PN problemy

Post autor: molekss » czw gru 15, 2016 18:02

dziękuję pinstonvw za wszystkie wskazówki. u mnie rozrząd i zapłon wygląda tak:
1. Kółko rozrządu:
Obrazek

2. Znaki na kole zamachowym:
Obrazek

3. Położenie palca w aparacie zapłonowym:
Obrazek

Czy zapłon nie jest przestawiony o 180 stopni?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Wyminana silnika PN -> PN problemy

Post autor: pinstonvw » czw gru 15, 2016 19:56

Hmmm ściągnij palec i zdejmij tę osłonę pod nim i potem ponownie załóż palec i pstryknij fote z tym samym ustawieniem. Pod tą osłoną znajduje się nacięcie, które defakto powinno się pokrywać z położeniem palca rozdzielacza przy poprawnym ustawieniu rozrządu.


...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości