Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania

Post autor: iNitiaL » ndz wrz 11, 2016 16:33

Koledzy, zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc (intelektualną w zasadzie) przy swapie 1.6 EZ gaźnik 2e2 na 2.0 2E.
Z góry zaznaczam że poczytałem co się da (...i dalej czytam) i starałem się nazbierać informacji z różnych źródeł, kilka wątpliwości mimo to pozostaje.

Co mam do swapu:
-silnik ze skrzynią na wodzikach i sprzęgłem na lince z półosiami (edit: skrzynia CHD 5-biegów, sprzęgło 210, flansza półosi 100)
-bak z mk3 z pompą, kwestię zasilania w paliwo rozumiem, kable po podłodze do skrzynki bezpieczników, mam skrzynkę nowszą
-sanki z maglownicą wspomaganą, stabilizatorem i wahaczami (sworznie ktoś wykręcił)
-kaseta zmiany biegów

Jak bym chciał żeby było:
- żeby zostały sanki i wahacze z mk2 z maglownicą bez wspomagania

Czego nie wiem, pytania, wątpliwości:

1.TEST KOMPRESJI - (edit: problem rozwiązany) równióteńkie 11 bar na każdym cylindrze. Według serwisówki Haynes'a dla mk3 minimalne graniczne ciśnienie to 7,5 bar ('maximum wear'). Czyli piec w fajnym stanie :) Podobno 3kkm po remoncie głowicy.

2. PÓŁOSIE - (edit: problem rozwiązany). Chcę zostawić wahacze, sanki i maglownicę z mk2 - wahacze i sworznie mam nowe, nie chcę wspomagania ani szerszego rozstawu osi, potrzebne kompatybilne półosie.

Według ETKI moja EZ ma połosie na flanszę 90mm, potwierdzają to dane flanszy skrzyni 4S. Skrzynia CHD w 2e ma flanszę 100mm i trzeba takie półosie. Jak podaje ETKA (ETKA półoś z przegubem podaje jako jeden tajl) takie były w mk2 GT/GTI od RP 90KM po PB 112KM. Zamówione z 1.8 RP.Potwierdzenie znalazłem jeszcze w katalogach Ruville - przeguby wewnętrzne które mają średnicę 100mm i wewnętrzne uzębienie 33 pasowały do mk2 od 1.8 w górę i w mk3 podobnie - w tym 2e i VR6.
Przeguby nowe będą.

Mały UP - półosie 1.6 też pasują. ALE - ale rowki wyrobione na półosiach są fabrycznie mniejsze, bardziej sfrezowane. Kto wie dlaczego. No i półosie GT są krótsze o jakiś centymetr. Nie wiem dlaczego krótsze a nie dłuższe, może dlatego że przeguby wewnętrzne fi100 są grubsze trochę od tych fi90. Z uwagi na powyższe montuję połosie z GT 1.8 90KM (RP i podobne). Nie chcę żeby było z przodu szerzej nawet o cm no i mam wrażenie że te zęby są celowo bardziej spiłowane.

3. MECHANIZM ZMIANY BIEGÓW - (edit: problem rozwiązany) - najprawdopodobniej trzeba wrzucić kasetę z 'pałąkiem' i wodzikami z mk3, bo 'pałąk' z mk2 do wodzików przy skrzyni będzie za krótki.

4. MOCOWANIE SILNIKA - (częściowo rozwiązany) podobno problem jest z silnikami 1.3 bo tylna łapa od strony pasażera nie pasuje, ale łapa z mojego 1.6 ma pasować do 2e. Po podmianie łapy silnik ma usiąść na poduszkach mk2. Niektóre głosy zalecają podmianę poduszki na jakąś mocniejszą, ale sprawdzę w katalogach czy były jakieś mocniejsze poduszki do mk2 bo nie było to jasno napisane czy nie chodzi o poduszkę z mk3...

Wcześniej gdzieś przeczytałem że wrzucenie 2e na sanki i poduszki z mk2 spowoduje przechył silnika, no i że trzeba łapę tylną po stronie pasażera zamienić na jakąś z paska B3. Druga wersja że dać wszystkie poduszki od mk3. Ale nie było dopowiedziane czy na sankach z mk3 czy mk2 i jak te poduszki mają pasować w ogóle. Zaś łapa z paska B3 to podobno ta sama łapa co w 1.6 i 1.8. Mentlik taki że głowa boli :)

5. WYDECH - (edit: problem rozwiązany) środek z PB, koniec przelot który jest. chyba że będzie za głośno dam gti dwururkę.

6. CHŁODNICA - (edit: problem rozwiązany) tak się składa że mam największą z 1.6 TD.



EDIT: x7
Ostatnio zmieniony ndz paź 02, 2016 22:53 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 2 razy.


___

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania

Post autor: Ryś Stepowy » sob wrz 24, 2016 23:19

Ad 4. u mnie zostało mocowanie z PN-ki i na razie nie ma problemów. Przejechałem tak 4k km i nic się się dzieje. Skrzynia również została z PN-ki - na razie daje rade. Mam skrzynie od Mk3 GTi, ale na razie sobie czeka, właśnie przez flansze. Jak coś strzeli (w skrzyni) wymienię flansze na te ze skrzyni od PN-ki - podobno spokojnie daje to rade. Z tego co pamiętam to EZ od PN różnił się tylko zasilaniem - PN 2EE, EZ - 2E2, więc mamy tu podobną sytuację. Ponadto skrzynia z PN-ki jest na pierwszych trzech biegach nieco krótsza - auto lepiej przyspiesza.

Ad 6. Było lato i spokojnie dawała rade chłodnica z PN-ki, z tym że ma 2 lata. Dobry zamiennik. Ale ten problem masz już z głowy.



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania

Post autor: iNitiaL » ndz wrz 25, 2016 11:04

Klękajcie niebiosa chociaż jeden kolega który ma ochotę się podzielić wiedzą :pub:

Ad 4. Ostatecznie ulepiłem sobie jedną spójną wersję z wszystkich znalezionych informacji i daję łapę z mojego EZ i nowe poduszki mk2 - znajomy szukał mi pod GTi choć nie wiem czy czymś się różniły. Dzięki, widzę że źle nie zrobiłem. Ja swoją skrzynię piątkę 4S wywaliłem bo zgrzytała na dwójce. Z resztą czytałem że trzeba dać wtedy sprzęgło to co było czyli mniejsze, a ono nie wyrobi długo z 'kuniami' 2E. A dawcę dostałem z nowiutkim sprzęgłem więc i tak byłoby to bez sensu :)

Powiem Ci że z półosiami się tak nie spiesz. Na jednym forum agnlojęzycznym gość napisał że do skrzyni z 2E wsadził półosie z 1.6 wymieniając tylko wewnętrzne przeguby 100. Dziwna sprawa i trzeba to sprawdzić bo wyglądem i grubością to moje 1.6 nie różnią się od tych kupionych GT/GTi. wywalę zużyte wewnętrzne z moich półosi i zobaczę czy te 100 na nie wejdą. Jeżeli tak to będzie cenne info :) Na razie to domysł bo nie wiadomo jakie jest wewnętrzne uzębienie. Etka pokazuje że to różne części ale dlatego że tam półoś występuje jako całość z wewnętrznym przegubem 90 lub 100. Byłaby lipa bo stówę dałem za nowe przeguby zew. i drugą za półosie GTi :kac:

Skrzynię to zależy jaką miałeś. Ja np. miałem w EZ skrzynię 4S, a kumpel miał ją w 1.6TD ;) Wiem że nie było zasady z tymi skrzyniami. Nie mniej ta EZ szła jak burza na swoje kunie. Strasznie mnie ciekawość zżera jak pojedzie dwójeczka z 2E :D

Ad 6. Hmm to nie wiem co zrobić bo mam roczną chłodnicę Thermoteca pod 1.6 (PN,EZ,RF). Ta GTD od kumpla chyba pamięta Wolfsburg w 1991 roku. I co tu zrobić? :otepienie:


___

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania

Post autor: Ryś Stepowy » ndz wrz 25, 2016 12:05

Ad 4. Ja mam nowe sprzęgło z o tej samej wielkości co dedykowane do 2E, ale z mniejszym otworem, zdaje się że od diesla. Na razie daje to radę. A czasami, szczególnie na poczatku meczyłem je mocno. Jak mi się skrzynia sypnie, to wymienie flansze z 90 na 100 w skrzyni z 2E, kupie nowe sprzęgło i powinno być ok.
Ja też mam teraz skrzynie 4S, no ale jak twoja dogorywa to albo spróbuj podmienić flansze - masz je w swojej 4S (tańsza opcja) albo będziesz musiał włożyć półoski z przegubami wewnetrznymi 100.

Cwajka z 2E zapier.....ala naprawde zdrowo, na poczatku bałem sie jeździć ;-) Teraz już przywykłem, jak masz dobre opony i nauczysz się efektywnie ruszać to do setki masz koło 8s. Max jechałem 200 w 4 osoby i pod nogą było jeszcze sporo luzu. Coż jesli masz zdrowy motor z dawcy to: "Będzie Pan zadowolony".

Chłodnica to chyba lepsza będzie ta świeża, a jak nie będzie sobie radziła to spróbuj przepłukać starą i podmienisz.
Ostatnio zmieniony pn wrz 26, 2016 12:02 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania

Post autor: iNitiaL » ndz wrz 25, 2016 22:51

Nie ma sensu dla mnie rozbieranie skrzyni z 2E. Mam już przeguby 100 kupione to i po sprawie :pub: No i nowe sprzęgło do niej (chyba sachs i docisk luk'a). No będe działał tam dalej :bajer:


___

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania

Post autor: Ryś Stepowy » pn wrz 26, 2016 12:04

iNitiaL pisze:Mam już przeguby 100 kupione to i po sprawie
A to mi jakoś umknęło w poprzednim poście, w tej sytuacji rzeczywiście jestes już "w domu" i nie ma sensu kombinować.



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania

Post autor: iNitiaL » ndz paź 02, 2016 23:36

Jest mały UP w temacie półosi. Półosie GT są niemalże identyczne, ale - krótsze o niecałe 10mm (nie wiem, być może przegub wewnętrzny fi 100 będzie trochę większy) no i wszystkie 'rowki' na wielowypustach są tak jakby spiłowane, fabrycznie, wszystkie. I po stronie przegubu wewnętrznego i zewnętrznego. Te wielowypusty na półosiach GT/i są wyższe, sprawiają solidniejsze wrażenie i być może są te półosie jakoś pokombinowane pod konkretne momenty przenoszone. Dlatego wsadzam te GT. W ramach ciekawostki 1.6 pasują ale raczej bym ich nie upychał.


___

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości