Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 -już nie mam siły.

Post autor: Robs » wt maja 29, 2012 11:44

są ładne gładziutkie a po umyciu w ropie świecą się jak psu jajca :) jedynie nie oznaczyłem sobie która szklanka była na którym zaworze



Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 -już nie mam siły.

Post autor: Sokol9185 » wt maja 29, 2012 12:12

a może być teraz problem bo powinny chodzić w tych samych gniazdach mogłem ci o tym powiedzieć :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 -już nie mam siły.

Post autor: Robs » wt maja 29, 2012 12:37

No dobra będę dopasowywał mam szczelinomierz może to jakoś pomoże żeby luzy były jak najmniejsze - chociaż to mogą być całkiem małe różnice. Trudno.
Ale jak teraz wyjąć zawory, te mniejsze jak puknąłem w zawór to same się rozpadły i wyleciały ale 4 dalej siedzą, dysponuję ściskiem stolarskim, czytałem gdzieś żeby zrobić jakiś przyrząd - jakieś sugestie?
ps. Już wiem przyrząd VAG 2037 - podkładka o odpowiedniej średnicy - dospawać rurkę z odpowiednimi wcięciami i założyć na ścisk stolarski.



Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 -już nie mam siły.

Post autor: Sokol9185 » wt maja 29, 2012 12:58

ja miałem taki patent klucz nasadowy pod zawór żeby go zablokować by się nie cofał w dół a od góry rura 1 cali prze cięta do połowy nie wiem jak Ci to opisać zostało tylko pół tego okręgu do tego jakaś dźwignia u mnie był płaskownik którym naciskałem tą rurkę a że ona była wycięta do połowy to łatwo było wyciągnąć zamki nie wiem jak chcesdz to pisz na gg to po gadamy normalnie lub jak chcesz podam ci nr to zadzwonisz wytłumaczę ten patent


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 -już nie mam siły.

Post autor: Robs » wt maja 29, 2012 13:54

Poniżej "Profesjonalne" narzędzie własnej roboty do jednokrotnego użytku :) (obym nie musiał więcej wymieniać zaworów), Sokol9185 dzięki za podpowiedź może się przydać innym nie wyposażonym w drobny warsztacik :)
Obrazek
Z wyjęciem poszł gładko ale czuję że założenie to będzie koszmar - teraz czekam na przyjście zaworków i uszczelek.



Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: Sokol9185 » wt maja 29, 2012 15:51

właśnie o czymś takim mówiłem tylko że ja zamiast ścisku miałem płaskownik i klucz nasadowy ale twój pomysł również fajny jak kiedyś będę jeszcze coś takiego robił na pewno wykorzystam :okej: z założeniem nie będziesz miał raczej jakiś dużych problemów z resztą zobaczysz sam ale 3mam kciuki dasz radę :bigok: :bigok: :bigok:


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: Robs » śr maja 30, 2012 19:22

No i mam kolejny "drobny" kłopot: jak zdjąć uszczelniacze żeby niczego nie uszkodzić i nie mając specjalistycznych narzędzi?



Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: Sokol9185 » śr maja 30, 2012 21:46

kombinerki lub wąskie szczypce za łep i okręcając do góry


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: grandi » czw maja 31, 2012 15:26

Nowe uszczelki kupuje erlinga uszczelniacze też jak nie będzie erlinga to victor reinz


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: Robs » sob cze 02, 2012 22:43

No i jesteśmy po wymianie zaworów, uszczelniaczy, uszczelki pod głowicą i kilku innych - głowicy nie planowałem tylko ją wyczyściłem, poskładałem silnik do kupy i wróciłem do tematu z początku postu czyli do ustawienia rozrządu. Ustawiłem zgodnie ze znaczkami i jak uruchomiłem to usłyszałem klekot na jednym zaworze, przesunąłem ustawienie rozrządu, sprawdziłem czy się nie blokuję i odpaliłem, jeszcze wydaje mi się że lekko słychać stukanie ale określiłbym je jako takie samo jak przed tymi wszystkimi problemami. Ustawiłem na razie zapłon na słuch, odpala za pierwszym razem ale w trakcie jazdy jak przycisnę gazu to lekko go dławi ale da się jechać. No i pytania czy jak uruchomiłem pierwszy raz i słychać było stukanie na jednym zaworze to czy mogłem znowu pokrzywić zawór i teraz jest ten efekt lekkiego przydławiania, czy też może to być spowodowane tym że szklanki przy wyjmowaniu zostały wymieszane, przy wkładaniu starałem się je jak najdokładniej dopasować ale tak żeby swobodnie wchodziły bez luzów. A może kolejny element - zapłon, dodam że zapłon obecnie jest ustawtony maksymalnie w jedną stronę, jak przestawiam to samochód traci moc i ogólnie spadają obroty.
Czy może powinienem jeszcze lekko przestawić rozrząd?



tsuchonski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 28, 2006 14:26
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: tsuchonski » pn cze 04, 2012 13:56

Mam pytanie, czy po ustawieniu rozrządu kręciłeś wałem dwa obroty na sucho tzn. za pomocą klucza, a nie rozrusznika? Czy od razu rozrusznik poszedł w ruch?



Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: Robs » pn cze 04, 2012 21:23

kręciłem za pomocą klucza i nic się nie blokowało, dzisiaj sprawdziłem iskrę i na pierwszym kablu co jakiś czas przerywa iskrę (ok. co 5-6 impulsów jest przerwa) a na drugim wygląda że nie ma w ogóle iskry bo lampa stroboskopowa nie miga (nie wykręcałem świecy żeby sprawdzić bezpośrednio na świecy ale przy lampie chyba nie ma to znaczenia), ma pozostałych przewodach jest OK. Silnik uruchamia się od razu bez problemu tylko w trakcie jazdy trochę szarpie a na luzie słychać jak silnik co jakiś czas jest lekko przyduszany, zmieniłem również kopułkę na inną używaną i dalej nie było iskry na tym jednym przewodzie.



Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: Sokol9185 » pn cze 04, 2012 21:42

może przewód szlak trafił???


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Jak ustawić rozrząd MK2 1.3 - wymiana zaworów

Post autor: Robs » wt cze 05, 2012 08:40

To nie przewód, podmieniłem i dalej mam ten sam efekt szarpie w trakcie jazdy. Jak wrócę do domu to sprawdzę bezpośrednio na świecy żeby mieć pewność.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości