pompa paliwa golf NZ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

pompa paliwa golf NZ

Post autor: edzio » pn wrz 20, 2010 14:17

Każda pompa daje dużo większe ciśnienie,to regulator ma za zadanie utrzymanie prawidłowego ciśnienia w układzie.



p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: pompa paliwa golf NZ

Post autor: p8pepe » pn wrz 20, 2010 16:20

Paweł Marek pisze:p8pepe, wiesz zapewne że ta pompa podaje ponad 2 x za duże ciśnienie. Obejrzyj weze chociaż czy są w dobrym stanie, a regulator - zobaczysz czy to wytrzyma
edzio pisze:Każda pompa daje dużo większe ciśnienie,to regulator ma za zadanie utrzymanie prawidłowego ciśnienia w układzie.
Zachęcam do krótkiej informacji Boscha o pompach. Niestety w języku angielskim.
http://www.bosch.com.au/content/languag ... lpumps.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Modern electric fuel pumps are “Positive Displacement” type pumps, this
means that the pump cannot produce pressure unless it is acting upon a
restriction.
The only restriction in the system should be the fuel pressure regulator.
Czyli znaczy to mniej więcej tyle, że pompa nie może wytworzyć ciśnienia dopóki nie napotka na opór. Jedynym oporem powinien być regulator ciśnienia paliwa.

Tak naprawdę każdą elektryczną pompę można zmusić do pracy przy większym ciśnieniu, ale będzie się to wiązało ze spadkiem wydajności, zwiększonym poborem prądu i przyspieszeniem zużycia. Analogicznie w drugą stronę.

http://www.lucasinjection.com/bosch_and ... _pumps.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Na dole tej strony są wykresy przedstawiające wydajność i zużycie prądu w stosunku do ciśnienia. Widać, że 5 bar-owe pompy poległy dopiero przy 9,5-11,5 bar.

Montując pompę od KE-Jetronica zdawałem sobie sprawę, że jest dużo bardziej wydajna niż realne potrzeby NZ-ta, ale działa to tylko na plus, bo pompa będzie prawdopodobnie dłużej służyć.
Jedyną moją obawą było to, czy w układzie nie będzie powstawać jakieś podciśnienie, bo z moich doświadczeń wynikało, że pompa w zbiorniku ma wydajność 120 L/h, natomiast ta od KE-Jetronica pracująca przy ciśnieniu 3 bar - aż 150 L/h. Ale wątpliwości rozwiał fakt, że powrót z listwy trafia najpierw do zbiorniczka z pompą a dopiero później do baku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości