1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, grg474, marcin7x5, VIP

zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » pt lut 18, 2011 11:27

Witam wszystkich, jestem nowy na forum i mam taki problem z moim MK1 Cabrio. Silnik to 1.8 2h na mechanicznym wtrysku, autko z 1989r ma sondę lambda i kata. Problem na początku pojawiał się może raz na 2 tygodnie teraz coraz częściej a mianowicie:
-autko odpala bez problemu jak jest zimny ssanie jest, po zagrzaniu i wyłączeniu ssania na wolnych obrotach pracuje nie równo (750obr) ale to jeszcze nie jest takie złe :):):). kilka odpaleń później zaczyna jakby palić na 3 cylindry brakuje mu mocy na wolnych obrotach i po dodaniu gazu pracuje nierówno, a przy próbie ruszenia gaśnie, strzela w tłumik. Wymieniłem: świece, kable WN, kopułkę rozdzielacza i rozdzielacz. Po sprawdzeniu komory nie stwierdziłem uszkodzeń przewodów giętkich i okablowania, mam podejrzenia co do wtrysku rozruchowego ssania albo zaworu wyrównującego ciśnienie w listwie wtryskowej ale nie wiem do końca ka się za to zabrać.



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: marol_10 » pt lut 18, 2011 14:06

Sonde lambda sprawdzałeś


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » pt lut 18, 2011 19:05

Sondy nie sprawdzałem, dziś objawy wystąpiły na zimnym silniku w sumie pierwszy raz, poprzednie były tylko na ciepłym, może się mylę ale sonda chyba nie działa na zimnym?? zazwyczaj odczekałem 15 min silnik zamarudził i odpalał znów normalnie, w sumie muszę coś z tym zrobić bo zaczynam nie docierać na czas:P



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: Paweł Marek » pt lut 18, 2011 20:58

zylkakrzysztof, sprawdzanie wtrysku mechanicznego to dość skomplikowana sprawa, albo podejdziesz do tego fachowo i wówczas znajdziesz opisy w necie, albo pozostaje ci jechać do speca. Możesz zacząć od wymiany filtra paliwa i kontroli ciśnienia paliwa manometrem. Sprawdzić czujnik temperatury. Wtrysk rozruchowy za to nie odpowiada, prędzej cały układ regulujący ciśnienie we wtrysku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: Utul » sob lut 19, 2011 00:39

Witam

Trochę nie rozumiem jaki w końcu masz silnik
zylkakrzysztof pisze:Silnik to 1.8 2h na mechanicznym wtrysku,

2h nie jest mechanicznym wtryskiem
zylkakrzysztof pisze: albo zaworu wyrównującego ciśnienie w listwie wtryskowej
w mechanicznym wtrysku nie ma listwy wtryskowej.

Pozdro



zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » sob lut 19, 2011 13:28

Byłem przekonany że mam silnik z oznaczeniem 2h, faktycznie źle się wysłowiłem oczywiście nie ma listwy wtryskowej, chodziło mi o regulator ciśnienia który mieści się za kolektorem z tyłu i podobno odpowiada za wolne obroty, (ale to tylko jakaś szczątkowa moja wiedza na ten temat). Mam już powoli doły z moim cackiem, rano autko było nie do jazdy, miał wszystkie objawy o których pisałem, po 5godz odpalił jak gdyby nigdy nic, wydech czysty brak sadzy i tłustego osadu, pracuje bardzo płynnie w pełnym zakresie obrotów spala w zimie ok 10 Litrów w mieście wiec uważam że OK, odstał może ze 45min odpalam a tam znów kaszlenie i cała reszta. Ma ktoś może namiar na fachowców na śląsku w okolicy Bytomia, Chorzowa, Katowic?? PS dziś zrobię fotki silnika może się dowiem jaki mam motor.

Dziękuję za wszelkie uwagi i rady, myślałem że temat przejdzie bez echa :)



Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: Utul » ndz lut 20, 2011 14:53

Witam

Tak jak piszesz daj foty to zobaczymy co to za motor. Moim skromnym zdaniem jak masz kata to to jest JH, aczkolwiek mogę się mylić.
zylkakrzysztof pisze: chodziło mi o regulator ciśnienia który mieści się za kolektorem z tyłu i podobno odpowiada za wolne obroty
Chodzi Ci o elektrozawór na prawym kielichu?

Pozdro



zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » ndz lut 20, 2011 16:40

bez tytułu.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » ndz lut 20, 2011 16:59

Więcej fotek wieczorkiem
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 20, 2011 17:41

To jest JH na wtrysku mechanicznym. Jeśli jest sonda to wtrysk ke-jetronic.
JH zależnie od pochodzenia jest na wtrysku k- lub ke-jetronik, a na Digi są tylko JH w cabrio z USA. I jak na początku pisałem - sprawa trudna, mechanicy znający się na tym wymierają, potrzeba jakiegoś pasjonata


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » ndz lut 20, 2011 21:39

2.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » ndz lut 20, 2011 21:40

3.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » ndz lut 20, 2011 21:41

4.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



zylkakrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 24, 2010 23:32
Lokalizacja: Chorzów

1.8 2h nierówne obr,praca silnika strzela w tłumik,brak mocy

Post autor: zylkakrzysztof » ndz lut 20, 2011 21:41

Witam ponownie, a więc kolejny objaw, na ciepłym silniku, stracił wolne obroty, i po zgaśnięciu nie dało się go odpalić oczywiście po odstaniu ze 30min wszystko wróciło do normy. W tych temperaturach nie mam możliwości grzebać przy silniku, uruchomiłem swoje kontakty i tylko jeden warsztat przyjął gofera na diagnostykę. Zdam relacje ile i co go bolało o ile da się to ustalić
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt lut 22, 2011 11:44 przez zylkakrzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości