Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Post autor: deskjet » sob maja 28, 2016 15:49

Cześć
Zacznę od początku... ALH+, wymienione sprzęgło ja jednomas. Wszystko ok żadnych szarpnięć przy ruszaniu. Po ok 25tys km zaczęło lekko szarpać przy ruszaniu i z czasem się nasilało. Gdy już mocniej szarpało pojawił się płyn przy wysprzęgliku. Wyjąłem go i okazało się że płyn lał się przy tłoczku. Po rozebraniu wysprzęglika okazało się że na tłoczku jest rysa i trzeba kupić drugi. Kupiłem ori używany wysprzęglik, zamontowałem, odpowietrzyłem i zaczęło mniej szarpać ale szarpanie nie zniknęło całkiem. Jeździłem tak jakiś czas a szarpanie przy ruszaniu nie malalo. Tak sobie pomyślałem że może jakoś na tarczę płyn się dostał i postanowiłem trochę ją przypalić, więc podczas jazdy trzeci, czwarty bieg półsprzęgło i gaz do 4tys. Kilka takich powtórzeń i :shock: szarpanie podczas ruszania znikło. Po ok 2tys km zauważyłem że znowu zaczyna lekko poszarpywać więc powtórzyłem zabieg i na razie jest ok. Możecie powiedzieć w czym jest problem i czy to będzie się powtarzać? Czy dostanie się płynu na tarczę jest dobrym tropem?


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14084
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 29, 2016 07:15

deskjet pisze:trochę ją przypalić, więc podczas jazdy trzeci, czwarty bieg półsprzęgło i gaz do 4tys. Kilka takich powtórzeń i :shock: szarpanie podczas ruszania znikło.
Pewnie podczas zmiany na 1masę,kupiłeś krzywy zamach. Sprzęgło nowe jak sie domyślam,tak? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Post autor: deskjet » ndz maja 29, 2016 12:43

Kompletny nowy zestaw Valeo. Zaraz po zmianie było wszystko ok, dopiero problemy zaczęły się jak puścił wysprzęglik, chyba że to przypadek... Zamach mógł się skrzywić sam z siebie po 25tys? No i jakby się skrzywił to przypalenie sprzęgła by coś pomogło?


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14084
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 29, 2016 13:18

Michał_1977 pisze:Kompletny nowy zestaw Valeo
Razem z kołem pod skrzynię 6gang?
Chłopaki w sklepie mówili mi,że dużo zwrotów mają na te sprzęgła,ale z kolei tutaj na forum co niektórzy chwalą. Szlag wie komu wierzyć... :?
Czy jednak skrzynia 5gang,a komplet Valeo to tarcza łożysko i docisk + koło ze szrotu?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Post autor: deskjet » ndz maja 29, 2016 14:07

Skrzynia 5. Tarcza, doscisk, łożysko, koło - wszystko nowe Valeo


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14084
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Post autor: Michał_1977 » pn maja 30, 2016 06:53

deskjet pisze:Skrzynia 5. Tarcza, doscisk, łożysko, koło - wszystko nowe Valeo
Oky. Jeśli poprawnie montowałeś i nie uszkodziłeś docisku,to nic tylko reklamacja :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Post autor: deskjet » pn maja 30, 2016 21:31

Tylko dziwna sprawa, że po przypaleniu sprzęgła szarpanie ustało... może faktycznie płyn z wysprzęglika poszedł na tarczę. Jest w ogóle taka możliwość? No bo gdyby koło sie skrzywiło to przypalenie sprzęgła by chyba nic nie pomogło


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14084
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szarpanie - ustaje po przypaleniu sprzęgła

Post autor: Michał_1977 » śr cze 01, 2016 06:09

deskjet pisze:dziwna sprawa, że po przypaleniu sprzęgła szarpanie ustało
Odpowiedź jest prosta-przegrzałeś materiał na wypukłych miejscach powierzchni trącej zdeformowanego koła lub docisku. Dlatego te miejsca teraz bardziej się ślizgają po tarczy i nie szarpie. Kwestia czasu,bo wcześniej czy później i tak szarpanie powróci.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości