Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Witam Serdecznie.
Mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (R,1 i 2 najciężej) gdy silnik się nagrzeje. A bieg wsteczny zgrzyta . Na zimnym silniku jest normalnie i biegi wchodzą ładnie. Co może być nie tak? Problem dotyczy VW Bora 1.9 TDI 90KM 99r.
Mam problem z ciężko wchodzącymi biegami (R,1 i 2 najciężej) gdy silnik się nagrzeje. A bieg wsteczny zgrzyta . Na zimnym silniku jest normalnie i biegi wchodzą ładnie. Co może być nie tak? Problem dotyczy VW Bora 1.9 TDI 90KM 99r.
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
ja tak miałem jak sprzęgło zaczęło się kończyć... można jeszcze spróbować wymienić płyn hamulcowy a tym samym w wysprzęgliku i dobrze odpowietrzyć może coś pomoże ale wątpię...
Sebastian
Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Nic z tego kolego dalej to samo. To nie możliwe że sprzęgło się kończy, jeżeli w ogóle się nie ślizga nie tarpie i bierze ładnie od dołu. W moim wcześniejszym MK3 gdy kończyło się sprzęgło to brało wysoko, autko tarpało ale biegi wchodziły płynnie. Po wymianie skrzyni i kompletnego sprzęgła. Znowu zaczął brać od dołu i chodzi do dziś. Dlaczego w Borze miało by być inaczej? myślę że to jakaś drobnostka, gdy dostaje temperatury zaczyna szwankować.
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
U mnie też się sprzęgło nie ślizgało do samego końca. Piszę Ci jak było u mnie. Jak wyjąłem skrzynię to tarcza sprzęgłowa była tak starta że brakowało kilka setek mm żeby nity zaczęły trzeć o docisk. Dwumas też był rozwalony. Może faktycznie to drobnostka. Olej w skrzyni jest ? Nie wiem jak jest w mk3 ale w mk4 masz hydraulike zamiast linki i sprzęgło bierze zawsze w tym samym miejscu bez względu na zużycie tarczy...
Sebastian
- Michał_1977
- _
- Posty: 14216
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Jak ruszasz na 1 lub R,to puszczając sprzęgło,bierze od podłogi,czy trochę wyżej?
Olej w skrzyni odpowiedni i odpowiednio dużo?
Olej w skrzyni odpowiedni i odpowiednio dużo?
Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Miałem taki przypadek puchnie skrzynia max 40 km biegi dobrze chodziły na tej co jeździłem . Nie rozbierałem swojej tylko wymieniłem na drugą.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Re: Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Sprzęgło bierze od podłogi i ładnie bierze nie ślizga się. Tak olej odpowiedni i odpowiednio dużo.Michał_1977 pisze:Jak ruszasz na 1 lub R,to puszczając sprzęgło,bierze od podłogi,czy trochę wyżej?
Olej w skrzyni odpowiedni i odpowiednio dużo?
Re: Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Czyli bez wymiany skrzyni się nie obejdzie? Jak żyję pierwszy raz widzę taki przypadek by skrzynia puchła Czyli pozostaje mi tylko jeździć i męczyć się z wachlowaniem biegów a jak się skrzynia zarżnie to po prostu ją wymienić.XV2 pisze:Miałem taki przypadek puchnie skrzynia max 40 km biegi dobrze chodziły na tej co jeździłem . Nie rozbierałem swojej tylko wymieniłem na drugą.
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
A powiedz mi jak pracuje drążek zmiany biegów ? Ma większy luz jak jest silnik nagrzany niż jak jest zimny ? Też miałem AHFa i zaczynałem od wymiany oleju w skrzyni, później całej kasety biegów razem z linkami, później wybierak biegów ten co jest w skrzyni, nawet wysprzęglik i pedał sprzęgła z pompką i nic to nie pomogło. Dopiero po wymianie sprzęgła które też teoretycznie się nie kończyło biegi zaczęły wchodzić idealnie... dodam że miałem już też zużyty dwumas który zastapiłem kołem jednomasowym + sprzęgło od Golfa II G60.
Jeżeli nie chcesz pchać się w koszty to nie jęcz tylko jeździj. Jeżeli jeszcze nie robiłeś sprzęgła to sądząc po wieku auta i pewnie też po przebiegu niedługo będziesz je musiał wymienić. Ja już nie mam pomysłu co może być nie tak... ale na 90% obstawiam zużyte już sprzęgło...
Spróbuj jeszcze na rozgrzanym silniku zanim wbijesz bieg nacisnąć szybko ze 2,3 razy sprzęgło i zobaczyć czy wtedy haczy wrzucanie 1 lub wstecznego...
Jeżeli nie chcesz pchać się w koszty to nie jęcz tylko jeździj. Jeżeli jeszcze nie robiłeś sprzęgła to sądząc po wieku auta i pewnie też po przebiegu niedługo będziesz je musiał wymienić. Ja już nie mam pomysłu co może być nie tak... ale na 90% obstawiam zużyte już sprzęgło...
Spróbuj jeszcze na rozgrzanym silniku zanim wbijesz bieg nacisnąć szybko ze 2,3 razy sprzęgło i zobaczyć czy wtedy haczy wrzucanie 1 lub wstecznego...
Sebastian
Re: Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Drążek zmiany biegów pracuje tak samo na zimnym jak i ciepłym silniku, oczywiście ma jakieś luzy, ale nie ogromne. To jednak zostaje mi tylko jeździć i wpychać te biegi Co do wymiany biegi wchodzą tak już od ponad 150 tys przebiegu więc zużyte sprzęgło nie wytrzymało by aż tyle.. Jest delikatna różnica jeżeli wcisnę 3 razy sprzęgło, ale praktycznie jest tak samo. Dzięki że się starałeśsebastian1901 pisze:A powiedz mi jak pracuje drążek zmiany biegów ? Ma większy luz jak jest silnik nagrzany niż jak jest zimny ? Też miałem AHFa i zaczynałem od wymiany oleju w skrzyni, później całej kasety biegów razem z linkami, później wybierak biegów ten co jest w skrzyni, nawet wysprzęglik i pedał sprzęgła z pompką i nic to nie pomogło. Dopiero po wymianie sprzęgła które też teoretycznie się nie kończyło biegi zaczęły wchodzić idealnie... dodam że miałem już też zużyty dwumas który zastapiłem kołem jednomasowym + sprzęgło od Golfa II G60.
Jeżeli nie chcesz pchać się w koszty to nie jęcz tylko jeździj. Jeżeli jeszcze nie robiłeś sprzęgła to sądząc po wieku auta i pewnie też po przebiegu niedługo będziesz je musiał wymienić. Ja już nie mam pomysłu co może być nie tak... ale na 90% obstawiam zużyte już sprzęgło...
Spróbuj jeszcze na rozgrzanym silniku zanim wbijesz bieg nacisnąć szybko ze 2,3 razy sprzęgło i zobaczyć czy wtedy haczy wrzucanie 1 lub wstecznego...
Re: Ciężko wchodzące biegi na ciepłym silniku VW BORA.
Okazało się, że po prostu skończyła się tarcza sprzęgła. Po wymianie całego zestawu jak ręką odjął.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 16 gości