Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

2qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt sie 30, 2013 17:56

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: 2qwert » ndz paź 05, 2014 17:30

Witam
Potrzebuje pilnie porady jak wymienić łożysko w tylnym moście w golfie country '91. chodzi o prawe łożysko gdyż huczy niemiłosiernie tak przy 60 km/h. dziś odkręciłem koło gdyż myślałem że to łożysko koła ale jak złapałem za półośkę to ewidętnie chodziła na boki przy moście.

Proszę o poradę jak do tego sie zabrać? czy trzeba demontować cały most cy da się to wymienić z zewnątrz? ewentualnie schemat jak by ktoś miał do tego mostu?



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: OsteR9019 » wt paź 07, 2014 23:20

Widziałem gdzieś cały proces regeneracji mostu passata. Niestety most trzeba wymontować i rozebrać.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: Michał_1977 » śr paź 08, 2014 07:07

Porady nie mam,ale schemat to i owszem :bigok:

ObrazekObrazekObrazek

oraz

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Mam nadzieję,że to Cię usatysfakcjonuje,bo trochę się narobiłem w paincie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: OsteR9019 » śr paź 08, 2014 18:51

No i jest manual. Zdjęcia z opisem (wystarczy klikać następną stronę).
http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... nal_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie ma za co.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: jhosef » śr paź 08, 2014 19:56

Zacząłbym od tego, że bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i narzędzi nie podchodziłbym do takiej roboty. Oddaj komuś dyfer, zapłacisz kilka stówek i będziesz zadowolony.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: OsteR9019 » śr paź 08, 2014 21:00

jhosef pisze:Zacząłbym od tego, że bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i narzędzi nie podchodziłbym do takiej roboty.
Święta racja. Tego nie można zrobić młotkiem, trzeba odpowiednich ściągaczy niekiedy wykorzystać rozszerzalność cieplną.
jhosef pisze:Oddaj komuś dyfer, zapłacisz kilka stówek i będziesz zadowolony.
Niby tak ale sam wiesz jak trudno znaleźć dobrego fachowca od syncro i z zadowoleniem może być różnie. Ja osobiście jak już to bym oddał do zakładu specjalizującego się w naprawie skrzyń biegów.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

2qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt sie 30, 2013 17:56

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: 2qwert » śr paź 08, 2014 21:20

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi łożysko juz wymienione nie odpisywałem bo praktycznie zeszło mi z tym dwa dni pracując nad tym po pracy. Wycięgnołem cały most rozkręciłem i na początku trochę mnie to przeraziło ale w miarę rozbierania nie było to tak źle. Wyglądało to tak że uszczelnienia simeringi koło pólosiek były zużyte i olej wyciekł zostało tylko na dnie i w efekcie łożysko diabli wzięli wymieniłem łożysko na mam nadzieje porządne japońskie, założyłem nowe uszczelniacze reszta wyglądała oki. problem jeszcze był z korpusem gdyż ktoś już wcześniej przy tym majstrował i tam gdzie wkręca się sworznia który trzyma wodzik od blokady wolnego koła ten korpus wokół gwintu był lekko nadpęknięty i deko ukrzywiony więc to zostało zaspawane i zmontowane z powrotem. Tą blokadę poskładałem niby nic tam się nie dzieje i testowane było w tył i przód na mokrej trawie aby napęd się załączył i było oki. Teraz to jak ręką odjąć cisza w aucie bo tak to było buczenie juz przy 40. Został mi jeszcze silnik do zrobienia mianowicie pierścienie do wymiany no i jeszcze zastanawiam się nad wymiana kół zębatych piątego biegu gdyż robię tym autkiem trasy i trochę mi się to nie podoba że jadąc 100 km/h na piatym biegu auto ma ponad 3000 obr. jak by się to dało troszkę jeszcze poprawić to bede wtedy zadowolony.

a schemat bardzo fajny przyda się na przyszłość.

Nie pisz posta pod postem.Używaj funkcji EDYTUJ.
Michał_1977



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: OsteR9019 » śr paź 08, 2014 22:59

2qwert pisze:zastanawiam się nad wymiana kół zębatych piątego biegu gdyż robię tym autkiem trasy i trochę mi się to nie podoba że jadąc 100 km/h na piatym biegu auto ma ponad 3000 obr. jak by się to dało troszkę jeszcze poprawić to bede wtedy zadowolony.
Według mnie bez wymiany przełożenia głównego dużo nie zyskasz. Country ma najszybszą (albo prawie najszybszą) piątkę jaka była w mk2 zarazem najwolniejsze przełożenie główne, możesz włożyć ciut szybszą z mk1 o ile dostaniesz ale zyskasz niewiele 5km/h albo 150obr/min. Aktualnie znajomy ma ten sam problem i nawet jest w trakcie dorabiania szybkiej piątki na zamówienie.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

2qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt sie 30, 2013 17:56

Re: Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: 2qwert » śr paź 08, 2014 23:13

tak naprawdę to puki co to opieram się na rozmowach z dobrym kolegą mechanikiem który nie mówi że jest to pewne ale powiada ze mozna spróbować natomiast to jeśli chodzi o samo przełożenie to posiadam aktualnie skrzynie od mk2 nie wiem jaka pojemność i od polo 1.4 gt jeśli koła będą pasowały to jest kwestia przeliczenia zębów jeśli uda się uzyskać choć trochę to wydaje mi się że mozna sie pokusić aby poprawić komfort bo o to tu tez chodzi. A jak to wspomniany kolega zamierza zrobić z czego podebrać przełożenie?



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: OsteR9019 » czw paź 09, 2014 19:35

2qwert pisze:A jak to wspomniany kolega zamierza zrobić z czego podebrać przełożenie?
Koła będą zrobione z nowego kawałka metalu wyliczone samodzielnie.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

2qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt sie 30, 2013 17:56

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: 2qwert » czw paź 09, 2014 21:26

Ile zwiększy przełożenie w stosunku do oryginalnego? tu jeszcze dochodzi kwestia doboru materiału i odpowiedniej obróbki cieplnej. Koła zębate powinny być nawęglane. ja się bałem takiego rozwiązania mimo iż sam osobiście dorabiałem takie koła do różnych maszyn zdarzyło mi się nawet wykonać koła do pompy olejowej do fergusona i wiem że odpowiedni materiał i obróbka to ważna rzecz. według mnie lepiej było by dobrać gotowe koła ja np. mam te dwie skrzynie i jak będzie auto unieruchomione na czas wymiany pierścieni to rozbiorę skrzy nie i będę kombinował. tak jak tu koledzy sugerowali wymianę przełożenia głównego to nie było by zbyt dobre gdyż przyspieszone zostaną wszystkie biegi??



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: OsteR9019 » czw paź 09, 2014 23:50

2qwert pisze:Ile zwiększy przełożenie w stosunku do oryginalnego?
Na dziś nie mam pojęcia, to się okaże po wyliczeniach.
2qwert pisze:tu jeszcze dochodzi kwestia doboru materiału i odpowiedniej obróbki cieplnej.
Tym się zajmuje specjalista z doświadczeniem także bez obaw.
2qwert pisze:według mnie lepiej było by dobrać gotowe koła ja np. mam te dwie skrzynie i jak będzie auto unieruchomione na czas wymiany pierścieni to rozbiorę skrzy nie i będę kombinował.
Pisałem już że za dużo nie wykombinujesz bo praktycznie nie ma z czego dobrać. Oczywiście byłoby najlepiej ale sensownych gotowców nie ma.
2qwert pisze: tak jak tu koledzy sugerowali wymianę przełożenia głównego to nie było by zbyt dobre gdyż przyspieszone zostaną wszystkie biegi??
Miałem country który wyciągał 118 przy 3 tys na piątce przełożenie 3,941 zamiast 4,857 i spokojnie rozpędzał się na piątce od 50km/h. Czy to dobrze musisz ocenić sam biorąc pod uwagę do czego będziesz wykorzystywać samochód. Jeśli trasy wkładaj główne nawet 3,667 silnik spokojnie da sobie radę zaś w piasku nie pojedziesz. Ogólnie to ja nie dawałem rady w kopnym piachu na przełożeniu głównym 4.467 czyli strata wolnego przełożenia jest żadną stratą (bo i tak nie przejedziesz). Najtrudniejszy teren do przejścia dla country w benzynie to zaśnieżone pole i lekko sypki piach oczywiście na prostej bo pod górę jak ustaniesz to koniec.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: jhosef » pt paź 10, 2014 08:32

OsteR9019 pisze:Niby tak ale sam wiesz jak trudno znaleźć dobrego fachowca od syncro i z zadowoleniem może być różnie. Ja osobiście jak już to bym oddał do zakładu specjalizującego się w naprawie skrzyń biegów.
Ja podzwoniłem kiedyś po pomorskim i znalazłem osobę z doświadczeniem z tymi dyframi. Zdaje się, że w Straszynie.

Ale ostatecznie kupiłem drugi dyfer. Nie wiem na ile taka wymiana łożyska samego na dłuższą metę zda egzamin. No ale pojeździsz to zobaczymy :bigok:



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: OsteR9019 » pt paź 10, 2014 19:06

jhosef pisze:Ja podzwoniłem kiedyś po pomorskim i znalazłem osobę z doświadczeniem z tymi dyframi.
W sumie dyfer to można spakować i wysłać paczką do 30kg więc jeśli w kraju jest jakiś spec czemu nie, jednak jeśli chodzi o mnie nie po to żem się kształcił żeby płacić za naprawę samochodu :okej:
jhosef pisze:Nie wiem na ile taka wymiana łożyska samego na dłuższą metę zda egzamin.
Na moje mało opłacalna, powinno się wymienić wszystkie łożyska i wszystkie uszczelki.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości